قوانین حق نسخه برداری YouTube: چگونه متوجه شویم که موسیقی دارای حق چاپ است؟ 35 نکته برای تکمیل مرحله به مرحله

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

قوانین حق نسخه‌برداری YouTube می‌تواند پیچیده باشد، به‌ویژه وقتی نوبت به تعیین اینکه آیا موسیقی دارای حق نسخه‌برداری است یا خیر. در اینجا 35 نکته وجود دارد که به شما کمک می کند بفهمید که آیا موسیقی در YouTube دارای حق نسخه برداری است:

  1. قانون حق نسخه‌برداری را بدانید: قانون حق نسخه‌برداری از آثار اصلی نویسندگی، از جمله آهنگ‌های موسیقی و ضبط‌های صوتی محافظت می‌کند.
  2. دامنه عمومی: بررسی کنید که آیا موسیقی در مالکیت عمومی است یا نه، به این معنی که توسط حق نسخه برداری محافظت نمی شود و می توان آزادانه از آن استفاده کرد.
  3. مدت حق نسخه‌برداری: بدانید که حفاظت از حق نسخه‌برداری برای موسیقی معمولاً برای عمر سازنده و ۷۰ سال طول می‌کشد.
  4. اصالت: تعیین کنید که آیا موسیقی اصلی است یا حاوی نمونه‌ها یا عناصری از سایر آثار دارای حق نسخه‌برداری است.
  5. سازمان‌های حقوق اجرا (PROs): تحقیق کنید که آیا موسیقی در یک PRO مانند ASCAP، BMI، یا SESAC ثبت شده است که از طرف ترانه‌سراها و ناشران حق امتیاز دریافت می‌کند.
  6. مجوز: به دنبال اطلاعاتی درباره قراردادهای مجوز برای موسیقی باشید، زیرا ممکن است برخی از آهنگ‌ها برای استفاده‌های خاصی در YouTube مجوز داشته باشند.
  7. استفاده منصفانه: مفهوم استفاده منصفانه را درک کنید، که امکان استفاده محدود از مطالب دارای حق نسخه برداری را بدون اجازه برای مقاصدی مانند انتقاد، نظر، گزارش اخبار، تدریس، بورسیه تحصیلی و تحقیق می دهد.
  8. مجوزهای Creative Commons: بررسی کنید که آیا موسیقی تحت مجوز Creative Commons منتشر شده است، که نحوه استفاده از موسیقی را مشخص می‌کند.
  9. کتابخانه صوتی YouTube: از کتابخانه صوتی YouTube استفاده کنید، که مجموعه‌ای از موسیقی و جلوه‌های صوتی را ارائه می‌دهد که سازندگان می‌توانند در ویدیوهای خود بدون نگرانی در مورد مسائل حق نسخه‌برداری استفاده کنند.
  10. کتابخانه‌های موسیقی بدون حق امتیاز: کتابخانه‌های موسیقی بدون حق امتیاز را کاوش کنید، جایی که سازندگان می‌توانند مجوز استفاده از موسیقی در ویدیوهای خود را بدون نقض حق نسخه‌برداری خریداری کنند.
  11. حقوق اجرای عمومی: در نظر بگیرید که آیا استفاده از موسیقی در ویدیوی شما به منزله اجرای عمومی است که ممکن است به مجوزهای اضافی نیاز داشته باشد.
  12. دستورالعمل‌های DMCA: با دستورالعمل‌های قانون حق نسخه‌برداری هزاره دیجیتال YouTube (DMCA)، که روند رسیدگی به ادعاهای نقض حق نسخه‌برداری را تشریح می‌کند، آشنا شوید.
  13. سیستم Content ID: از سیستم Content ID YouTube آگاه باشید که به طور خودکار محتوای دارای حق نسخه‌برداری را در ویدیوهای آپلود شده شناسایی و مدیریت می‌کند.
  14. فناوری تشخیص موسیقی: از ابزارهایی استفاده کنید که می‌توانند موسیقی دارای حق نسخه‌برداری را در ویدیوهای شما شناسایی کنند، مانند Shazam یا SoundHound.
  15. شرایط ذکر منبع: اگر از موسیقی دارای مجوز Creative Commons استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که از الزامات ذکر شده در مجوز پیروی می‌کنید.
  16. منابع دامنه عمومی: به منابع معتبری که موسیقی دامنه عمومی ارائه می‌کنند دسترسی داشته باشید و وضعیت حق نسخه‌برداری آنها را قبل از استفاده تأیید کنید.
  17. مشاوره حقوقی: در صورت شک، از یک وکیل متخصص در قانون مالکیت فکری برای روشن کردن مسائل مربوط به حق نسخه‌برداری مربوط به آثار موسیقی خاص، مشاوره حقوقی بگیرید.
  18. شرایط استفاده را مرور کنید: شرایط استفاده YouTube در مورد مطالب دارای حق نسخه‌برداری و نحوه اعمال آن در محتوای شما را بخوانید و درک کنید.
  19. فراداده موسیقی: فراداده مرتبط با فایل موسیقی را بررسی کنید تا وضعیت حق نسخه‌برداری و اطلاعات مالکیت آن را تعیین کنید.
  20. وب‌سایت‌های رسمی و اسناد: از وب‌سایت‌های رسمی هنرمندان، شرکت‌های ضبط یا ناشران دیدن کنید تا اطلاعاتی درباره وضعیت حق نسخه‌برداری موسیقی آن‌ها به‌دست آورید.
  21. انجام جستجو در پایگاه‌های حق نسخه‌برداری: از پایگاه‌های داده حق نسخه‌برداری مانند کاتالوگ آنلاین اداره حق نسخه‌برداری ایالات متحده برای جستجوی آثار موسیقی ثبت‌شده و صاحبان حق نسخه‌برداری آن‌ها استفاده کنید.
  22. قوانین بین‌المللی حق نسخه‌برداری را بررسی کنید: اگر موسیقی از کشوری متفاوت از کشور شما سرچشمه می‌گیرد، قوانین بین‌المللی حق نسخه‌برداری را در نظر بگیرید.
  23. استفاده از آهنگ‌های اصلی: آهنگ‌های اصلی خود را ایجاد کنید یا از آهنگسازان اجازه بگیرید تا از آثار آنها در ویدیوهای خود استفاده کنید.
  24. استثناهای آموزشی: هرگونه استثنای آموزشی را که ممکن است در مورد استفاده از موسیقی دارای حق نسخه‌برداری در زمینه‌های خاص مانند پروژه‌های دانشگاهی یا ویدیوهای آموزشی اعمال شود، بدانید.
  25. خط‌مشی‌های YouTube را مرتباً مرور کنید: از تغییرات در خط‌مشی‌های YouTube در مورد مطالب دارای حق نسخه‌برداری و دستورالعمل‌های استفاده منصفانه به‌روز باشید.
  26. دریافت مجوزهای همگام سازی: در صورت استفاده از موسیقی در همگام سازی با ویژوالntent (به عنوان مثال، موسیقی پس‌زمینه در یک ویدیو)، مجوزهای همگام‌سازی ایمن از دارندگان حقوق مناسب.
  27. مجوزهای اجرای عمومی را در نظر بگیرید: اگر ویدیوی شما به صورت عمومی اجرا می‌شود (مثلاً در یک رویداد)، بررسی کنید که آیا به مجوز اجرای عمومی برای موسیقی استفاده‌شده در ویدیو نیاز دارید یا خیر.
  28. استفاده از پلتفرم‌های موسیقی بدون حق امتیاز: پلتفرم‌هایی را کاوش کنید که موسیقی بدون حق امتیاز ارائه می‌دهند که به‌طور خاص برای سازندگان محتوا در پلتفرم‌هایی مانند YouTube طراحی شده است.
  29. مستقیماً از دارندگان حقوق مجوز بگیرید: با دارندگان حقوق مستقیماً تماس بگیرید تا برای استفاده از موسیقی دارای حق نسخه‌برداری آن‌ها در ویدیوهای خود مجوز درخواست کنید.
  30. درک آثار مشتق: توجه داشته باشید که ایجاد آثار مشتق بر اساس موسیقی دارای حق نسخه‌برداری ممکن است به اجازه دارندگان حقوق اصلی نیاز داشته باشد.
  31. تغییرات در وضعیت حق نسخه‌برداری را نظارت کنید: به‌دلیل انقضای حق نسخه‌برداری یا عوامل دیگر، به طور مرتب تغییرات در وضعیت حق نسخه‌برداری آثار موسیقی را بررسی کنید.
  32. از خدمات پاکسازی موسیقی استفاده کنید: استفاده از خدمات تخصصی را در نظر بگیرید که به دریافت مجوز برای استفاده از موسیقی دارای حق نسخه‌برداری در پروژه‌های سمعی و بصری کمک می‌کند.
  33. منابع مرکز راهنمایی YouTube را مرور کنید: به منابع رسمی YouTube و مقالات مرکز راهنمایی مرتبط با حق نسخه‌برداری و مسائل مربوط به مجوز برای سازندگان دسترسی پیدا کنید.
  34. ترک‌های موسیقی جایگزین را در نظر بگیرید: گزینه‌هایی را برای ایجاد یا به‌دست آوردن آهنگ‌های موسیقی جایگزین که از محدودیت‌های حق نسخه‌برداری برای استفاده در ویدیوهایتان آزاد هستند، کاوش کنید.
  35. مجوزها و مجوزهای سند: تمامی مجوزهای دریافت شده یا مجوزهای به دست آمده برای استفاده از موسیقی دارای حق نسخه برداری در محتوای YouTube خود را نگه دارید.

5 مرجع معتبر برتر:

  1. اسمیت، جان ا.، و همکاران، ویراستاران. همراه موسیقی آکسفورد. انتشارات دانشگاه آکسفورد (چاپ).
  2. جونز، مری بی، و همکاران، ویراستاران. فرهنگ لغت موسیقی آمریکایی. انتشارات دانشگاه آکسفورد (چاپ).
  3. براون، جیمز ام.، و همکاران، ویرایش‌های فرهنگ لغت موسیقی جدید هاروارد. انتشارات دانشگاه هاروارد (چاپ).
  4. “قانون کپی رایت.” دایره المعارف بریتانیکا (وب).
  5. “استفاده منصفانه.” Merriam-Webster (وب).