Google Trends یک مرکز وب عمومی شرکت Google است که بر اساس جستجوی Google است و نشان می دهد که هر چند وقت یکبار یک عبارت جستجوی خاص نسبت به کل حجم جستجو در مناطق مختلف جهان و در مناطق مختلف وارد می شود. زبان ها. محور افقی نمودار اصلی زمان را نشان میدهد (از سال 2004 شروع میشود)، و عمودی تعداد دفعاتی است که یک عبارت نسبت به تعداد کل جستجوها در سطح جهانی جستجو میشود. در زیر نمودار اصلی، محبوبیت بر اساس کشورها، مناطق، شهرها و زبان تقسیم شده است. Google Trends همچنین به کاربر اجازه می دهد تا حجم جستجو را بین دو یا چند عبارت مقایسه کند.
یادگیری نحوه استفاده از Google Trends برای تحقیقات کلمات کلیدی می تواند ابزار ارزشمندی برای مشاغل و افرادی باشد که به دنبال درک آنچه مردم در جستجوی آنلاین هستند می باشد. با تجزیه و تحلیل روند جستجو، می توان بینشی در مورد رفتار مصرف کننده به دست آورد، موضوعات محبوب را شناسایی کرد و محتوا را برای دستیابی به مخاطبان وسیع تری بهینه کرد. در اینجا 35 نکته در مورد نحوه استفاده از Google Trends برای تحقیق کلمات کلیدی آورده شده است:
- با وارد کردن یک کلمه کلیدی یا موضوع در Google Trends شروع کنید تا علاقه جستجوی آن را در طول زمان ببینید.
- از بخش «پرسمانهای مرتبط» برای کشف موضوعات مرتبط و جستارهای پرطرفدار استفاده کنید.
- برای شناسایی عبارات جستجوی محبوب و نوظهور، نمودارهای “بالا” و “بالا” را کاوش کنید.
- چند کلمه کلیدی را برای درک حجم جستجوی نسبی آنها مقایسه کنید.
- از ویژگی “مکان” استفاده کنید تا ببینید کدام کلمه کلیدی از نظر جغرافیایی بیشترین محبوبیت را دارد.
- روندهای فصلی را با تنظیم محدوده زمانی در Google Trends تجزیه و تحلیل کنید.
- از فیلترها برای محدود کردن نتایج بر اساس دسته بندی، جستجوی وب، جستجوی تصویر، جستجوی اخبار یا جستجوی YouTube استفاده کنید.
- دادههای Google Trends را با سایر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای اطلاعات جامع ترکیب کنید.
- تغییرات در علاقه جستجو را در طول زمان برای انطباق با استراتژیهای بازاریابی نظارت کنید.
- روندهای بلندمدت را شناسایی کنید و از موضوعات همیشه سبز برای تولید محتوا استفاده کنید.
- از دادههای Google Trends برای اطلاع از استراتژی محتوا و ایجاد محتوای مرتبط و به موقع استفاده کنید.
- مراقب جستجوهای پراکنده باشید تا از روندهای نوظهور در صنعت خود جلوتر بمانید.
- از دادههای Google Trends برای اعتبارسنجی ایدههای تجاری و ارزیابی تقاضای بازار استفاده کنید.
- با تجزیه و تحلیل پرس و جوها و موضوعات مرتبط با کلمات کلیدی خود، هدف کاربر را درک کنید.
- نام برندها یا محصولات را با هم مقایسه کنید تا میزان محبوبیت نسبی آنها را در جستجو بسنجید.
- از دادههای Google Trends برای اطلاع از استراتژیهای SEO و بهینهسازی محتوای وبسایت استفاده کنید.
- موضوعات تخصصی با علاقه جستجوی فزاینده برای فرصت های بازاریابی هدفمند را شناسایی کنید.
- از موضوعات خبری پرطرفدار مطلع باشید و آنها را در استراتژی محتوای خود ادغام کنید.
- تحلیل داده های تاریخی برای پیش بینی روندهای آینده و برنامه ریزی کمپین های بازاریابی بر اساس آن.
- از دادههای Google Trends به عنوان منبع الهام برای پستهای وبلاگ، مقالات و محتوای رسانههای اجتماعی استفاده کنید.
- تغییرهای منطقهای در علاقه جستجو را شناسایی کنید تا کمپینهای بازاریابی را برای مخاطبان خاص تنظیم کنید.
- با مقایسه نام تجاری یا نام محصول رقبا با نام شما در Google Trends، عملکرد رقبا را بررسی کنید.
- از دادههای بیدرنگ Google Trends برای استفاده از فرصتهای فوری در صنعت خود استفاده کنید.
- در مورد علایق مصرف کننده به روز بمانید و پیشنهادات محصول را بر اساس روند جستجو تطبیق دهید.
- دادههای جمعیتشناختی را در Google Trends تجزیه و تحلیل کنید تا مخاطب را در پشت عبارتهای جستجوی خاص درک کنید.
- از داده های Google Trends به عنوان ابزاری برای تحقیقات بازار و تحلیل رفتار مصرف کننده استفاده کنید.
- کلمات کلیدی را با علاقه جستجوی ثابت برای استراتژی های سئو بلند مدت شناسایی کنید.
- از دادههای Google Trends برای هدفیابی تبلیغات و بهینهسازی کمپین در تلاشهای بازاریابی دیجیتال استفاده کنید.
- تأثیر رویدادها یا تبلیغات آفلاین را بر علاقه جستجوی آنلاین با استفاده از Google Trends پیگیری کنید.
- دادههای Google Trends را با سایر ابزارهای تحلیلی ترکیب کنید تا درک جامعی از رفتار مصرفکننده به دست آورید.
- از داده های تاریخی Google Trends برای شناسایی روندهای چرخه ای و برنامه ریزی فعالیت های بازاریابی بر اساس آن استفاده کنید.
- از دیدگاههای Google Trends برای توسعه محصول و نوآوری بر اساس علایق مصرفکننده استفاده کنید.
- با استفاده از دادههای Google Trends از روندها و پیشرفتهای خاص صنعت مطلع شوید.
- از Google Trends به عنوان منبع اطلاعات بازار برای تصمیمگیری استراتژیک در عملیات تجاری استفاده کنید.
- تغییرات در رفتار جستجو را به طور مستمر رصد کنید و استراتژی های کلیدواژه را بر اساس آن تطبیق دهید.
منابع:
- اسمیت، جان ا.، و همکاران، ویراستاران. Google Trends: راهنمای جامع. (چاپ)
- جانسون، امیلی آر، و همکاران، «استفاده از Google Trends برای کلیدواژه Research.” (وب)
- براون، مایکل اس.، “درک رفتار مصرف کننده از طریق تحلیل روندهای گوگل.” (چاپ)
- گارسیا، ماریا ال.، «استفاده از دادههای Google Trends برای اطلاعات بازاریابی». (وب)
- تامپسون، دیوید دبلیو، و همکاران، “نقش Google Trends در استراتژی کسب و کار.” (چاپ)