canonicalization چیست؟ 38 نکته در مورد اینکه چگونه اثر محتوای تکراری را بر سئوی سایت خود از بین ببریم؟

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

کانونیکال‌سازی فرآیند انتخاب نسخه ترجیحی یک صفحه وب زمانی است که چندین نسخه از یک محتوا در دسترس باشد. این یک مفهوم مهم در بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است زیرا به از بین بردن اثرات منفی محتوای تکراری در رتبه بندی موتورهای جستجوی وب سایت کمک می کند.

محتوای تکراری به محتوای یکسان یا بسیار مشابهی اشاره دارد که در چندین URL وجود دارد. ممکن است به دلایل مختلفی مانند تغییرات URL، شناسه‌های جلسه، نسخه‌های مناسب چاپگر، یا توزیع محتوا رخ دهد. موتورهای جستجو محتوای تکراری را نشانه بالقوه وب سایت های بی کیفیت یا هرزنامه می دانند و در نتیجه ممکن است رتبه صفحات آسیب دیده را جریمه یا کاهش دهند.

برای رسیدگی به موضوع محتوای تکراری و اطمینان از اینکه موتورهای جستجو می‌دانند کدام نسخه از یک صفحه باید فهرست‌بندی و رتبه‌بندی شود، صاحبان وب‌سایت از تکنیک‌های متعارف‌سازی استفاده می‌کنند. هدف اصلی تلفیق سیگنال های رتبه بندی و جلوگیری از رقیق شدن قدرت موتور جستجو در چندین نسخه از یک محتوا است.

در اینجا 38 نکته برای کمک به از بین بردن تأثیر محتوای تکراری بر سئوی سایت شما آورده شده است:

1. از برچسب‌های متعارف استفاده کنید: برچسب‌های متعارف را در تمام نسخه‌های تکراری یک صفحه، با اشاره به URL ترجیحی یا متعارف، پیاده‌سازی کنید.

2. دامنه ترجیحی را انتخاب کنید: تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید به وب‌سایت شما با پیشوند www یا بدون آن دسترسی داشته باشید و آن را به عنوان دامنه ترجیحی در کنسول جستجوی Google تنظیم کنید.

3. تنظیم پارامترهای URL ترجیحی: اگر وب سایت شما از پارامترهای URL برای ردیابی یا مدیریت جلسه استفاده می کند، آنها را در کنسول جستجوی Google پیکربندی کنید تا مشخص شود کدام پارامترها باید توسط موتورهای جستجو نادیده گرفته شوند.

4. از تکرار صفحه بخاری پرهیز کنید: بلوک‌های متنی تکراری را در چندین صفحه، مانند سرصفحه‌ها، پاورقی‌ها، نوارهای کناری و منوهای پیمایش به حداقل برسانید.

5. از پیوند داخلی ثابت استفاده کنید: اطمینان حاصل کنید که پیوندهای داخلی به طور مداوم به نسخه ترجیحی هر صفحه اشاره می کنند.

6. تغییر مسیر URL های غیر متعارف: تغییر مسیرهای 301 را از URL های غیر متعارف به همتایان متعارف خود اجرا کنید.

7. حل نسخه‌های www و non-www: نسخه «www» یا غیر «www» وب‌سایت خود را با استفاده از تغییر مسیرهای 301 به نسخه ترجیحی هدایت کنید.

8. مدیریت نسخه‌های HTTPS و HTTP: با استفاده از تغییر مسیرهای 301، صفحات HTTP را به همتایان HTTPS خود هدایت کنید.

9. صفحه بندی را مدیریت کنید: تگ های rel=”next” و rel=”prev” را برای نشان دادن رابطه بین صفحات صفحه بندی شده پیاده سازی کنید.

10. از تکرار برچسب‌های عنوان و توضیحات متا اجتناب کنید:هر صفحه باید دارای برچسب‌های عنوان و توضیحات متا منحصر به فرد باشد تا آنها را در نتایج موتورهای جستجو متمایز کند.

11. از برچسب‌های hreflang استفاده کنید: اگر نسخه‌های بین‌المللی وب‌سایت خود را دارید، از برچسب‌های hreflang برای نشان دادن زبان و هدف منطقه‌ای استفاده کنید.

12. ادغام محتوای مشابه:اگر چندین صفحه با محتوای مشابه دارید، در نظر بگیرید که آنها را در یک صفحه واحد و جامع ادغام کنید.

13. استفاده از کنترل پارامترها در کنسول جستجوی Google: از ابزار پارامترهای URL در کنسول جستجوی گوگل برای آموزش موتورهای جستجو در مورد نحوه مدیریت پارامترهای URL خاص استفاده کنید.

14. خطاهای خزیدن را رصد کنید: مرتباً خطاهای خزیدن را در «کنسول جستجوی Google» بررسی کنید و مشکلات پیش آمده را برطرف کنید.

15. از خراش دادن محتوا پرهیز کنید: محتوای وب‌سایت خود را کنترل کنید تا مطمئن شوید که توسط سایر وب‌سایت‌ها بدون اجازه کپی یا خراشیده نمی‌شود.

16. از صفحات خطای 404 به طور مؤثر استفاده کنید: صفحه خطای 404 خود را سفارشی کنید تا در صورت مواجهه با URL های خراب یا ناموجود، اطلاعات و پیوندهای مفیدی را برای بازدیدکنندگان ارائه دهید.

17. محتوای کم یا کم کیفیت را به حداقل برسانید: صفحاتی با محتوای نازک یا با کیفیت پایین که ارزش کمی برای کاربران ایجاد می‌کند را حذف یا بهبود دهید.

18. در مورد محتوای همبسته احتیاط کنید: اگر محتوایی را از منابع دیگر پخش می‌کنید، مطمئن شوید که به درستی نسبت داده شده است و از برچسب متعارف برای تعیین منبع اصلی استفاده کنید.

19. بهینه سازی نقشه های سایت XML: فقط URL های متعارف را در نقشه های سایت XML قرار دهید و به طور منظم نقشه های سایت به روز شده را به موتورهای جستجو ارسال کنید.

20. نظارت بر بک لینک ها: به طور منظم نمایه بک لینک خود را تجزیه و تحلیل کنید تا پیوندهایی را که به URL های غیر متعارف اشاره می کنند شناسایی کنید و سعی کنید آنها را به روز یا تغییر مسیر دهید.

21. از ساختار URL ثابت استفاده کنید: ساختار URL ثابتی را در سراسر وب سایت خود حفظ کنید، از تغییرات غیرضروری اجتناب کنید.

22. نظارت بر کدهای پاسخ سرور:به طور منظم خطاهای پاسخ سرور، مانند کدهای 404 یا 500 را بررسی کنید و آنها را سریعاً برطرف کنید.

23. آویd پارامترهای URL در پیوندهای داخلی: هنگام پیوند داخلی، از وارد کردن پارامترهای URL غیر ضروری که ممکن است مشکلات محتوای تکراری ایجاد کنند، خودداری کنید.

24. تنظیم نسخه های برگزیده در Google Search Console: نسخه برگزیده (www یا غیرwww) وب سایت خود را در Google Search Console مشخص کنید.

25. متعارف کردن صفحات سازگار با چاپ: اگر نسخه های چاپگر پسند محتوای خود را ارائه می کنید، از برچسب های متعارف برای نشان دادن صفحه اصلی به عنوان نسخه ترجیحی استفاده کنید.

26. نظارت بر محتوای تولید شده توسط کاربر: اگر وب سایت شما به محتوای تولید شده توسط کاربر اجازه می دهد، به طور مرتب آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که محتوای تکراری یا با کیفیت پایین ایجاد نمی کند.

27. از پیوند بیش از حد وابسته بپرهیزید:اگر در بازاریابی وابسته شرکت می‌کنید، مراقب پیوند بیش از حد وابسته باشید که ممکن است منجر به مشکلات محتوای تکراری شود.

28. بهینه سازی نسخه های موبایل: اطمینان حاصل کنید که نسخه های موبایل وب سایت شما به درستی متعارف و برای موتورهای جستجو بهینه شده است.

29. از شناسه‌های جلسه URL اجتناب کنید: اگر وب‌سایت شما از شناسه‌های جلسه در URLها استفاده می‌کند، آن‌ها را حذف کنید یا از تکنیک‌های بازنویسی URL برای رفع نگرانی‌های محتوای تکراری استفاده کنید.

30. بهترین شیوه‌های صفحه‌بندی را اجرا کنید: بهترین روش‌ها را برای محتوای صفحه‌بندی‌شده، مانند استفاده از برچسب‌های rel=”next” و rel=”prev” و ارائه پیمایش واضح بین صفحات دنبال کنید.

31. از robots.txt به طور مؤثر استفاده کنید: از فایل robots.txt برای جلوگیری از خزیدن و نمایه سازی صفحات محتوای تکراری که نباید ایندکس شوند، موتورهای جستجو استفاده کنید.

32. از توصیفات تکراری محصول خودداری کنید:اگر یک وب سایت تجارت الکترونیک دارید، به جای استفاده از محتوای ارائه شده توسط سازنده، اطمینان حاصل کنید که هر محصول دارای یک توضیح منحصر به فرد است.

33. نظارت بر زیر دامنه ها: زیردامنه ها را زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که به درستی متعارف هستند و مشکلات محتوای تکراری ایجاد نمی کنند.

34. مدیریت صحیح محتوای بومی سازی شده: اگر نسخه های بومی سازی شده وب سایت خود را دارید، مطمئن شوید که هر نسخه به درستی هدف گذاری شده است و تضاد محتوای تکراری ایجاد نمی کند.

35. از ریدایرکت های 301 برای صفحات جابه جا شده استفاده کنید:هنگام جابجایی یا تغییر ساختار وب سایت خود، از ریدایرکت های 301 برای هدایت URL های قدیمی به همتایان جدید خود استفاده کنید.

36. اجتناب از پارامترهای URL در تگ های متعارف: پارامترهای URL غیر ضروری را در تگ های متعارف وارد نکنید زیرا ممکن است باعث سردرگمی موتورهای جستجو شود.

37. از هدرهای HTTP rel=”canonical” استفاده کنید: برای صفحاتی که پیاده‌سازی برچسب‌های متعارف امکان‌پذیر نیست (مانند فایل‌های PDF)، به جای آن از هدرهای HTTP rel=”canonical” استفاده کنید.

38. پیام‌های کنسول جستجوی Google را نظارت کنید: مرتباً پیام‌ها و اعلان‌های مربوط به مشکلات یا توصیه‌های محتوای تکراری را در کنسول جستجوی Google بررسی کنید.

این نکات می تواند به شما کمک کند تا به طور موثر با محتوای تکراری مقابله کنید و اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجو نسخه ترجیحی صفحات وب شما را درک می کنند.

3 انتشارات مرجع معتبر یا نام دامنه استفاده شده:

  1. Google Search Central: این منبع رسمی از Google اطلاعات و دستورالعمل‌های ارزشمندی را در مورد جنبه‌های مختلف بهینه‌سازی موتور جستجو، از جمله قانونی‌سازی و محتوای تکراری ارائه می‌دهد.
  2. Moz: Moz یک شرکت معروف نرم افزار SEO است که منابع و راهنماهای جامعی را در مورد بهترین شیوه های سئو، از جمله تکنیک های متعارف سازی ارائه می دهد.
  3. ژورنال موتور جستجو: ژورنال موتور جستجو یک نشریه آنلاین معتبر است که آخرین اخبار و روندهای صنعت سئو را پوشش می دهد و بینش هایی را در مورد استانداردسازی و استراتژی های مدیریت محتوای تکراری ارائه می دهد.