7 اشتباه در شبکه های اجتماعی که نباید در کسب و کار خود مرتکب شوید 35 نکته نحوه کامل نحوه گام به گام

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

رسانه‌های اجتماعی به ابزاری ضروری برای کسب‌وکارها تبدیل شده‌اند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند، آگاهی از برند ایجاد کنند و فروش را افزایش دهند. با این حال، چندین اشتباه رایج وجود دارد که مشاغل باید هنگام استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای اهداف بازاریابی از آنها اجتناب کنند. در اینجا هفت اشتباه در شبکه های اجتماعی که نباید در کسب و کار خود مرتکب شوید، همراه با 35 نکته برای کمک به شما در جهت یابی در دنیای بازاریابی رسانه های اجتماعی آورده شده است.

  1. غفلت از داشتن یک استراتژی واضح: یکی از رایج ترین اشتباهات کسب و کارها در شبکه های اجتماعی نداشتن استراتژی مشخص است. بدون یک برنامه خوب تعریف شده، از دست دادن تمرکز و شکست در دستیابی به اهداف بازاریابی آسان است. برای اندازه‌گیری موفقیت، مهم است که اهداف، مخاطبان هدف، مضامین محتوا، زمان‌بندی ارسال و شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) خود را مشخص کنید.
  2. نادیده گرفتن تعامل مخاطب: رسانه‌های اجتماعی یک کانال ارتباطی دو طرفه هستند و کسب‌وکارها معمولاً این اشتباه را مرتکب می‌شوند که صرفاً بر پخش پیام خود بدون درگیر شدن با مخاطبان خود تمرکز می‌کنند. پاسخ دادن به نظرات، پیام‌ها و اشاره‌ها برای ایجاد روابط و تقویت وفاداری به برند بسیار مهم است.
  3. برندسازی ناسازگار: حفظ برندسازی ثابت در تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد هویت یک برند منسجم ضروری است. کسب‌وکارها باید از نشان‌واره‌ها، طرح‌های رنگی، لحن صدا و پیام‌رسانی ثابت استفاده کنند تا از شناخت برند و اعتماد در میان دنبال‌کنندگان اطمینان حاصل کنند.
  4. تجزیه و تحلیل نادیده گرفتن: بسیاری از کسب و کارها در استفاده از قدرت تجزیه و تحلیل برای ردیابی عملکرد تلاش های رسانه های اجتماعی خود شکست می خورند. تجزیه و تحلیل معیارهایی مانند دسترسی، تعامل، نرخ کلیک و تبدیل‌ها می‌تواند بینش‌های ارزشمندی را در مورد اینکه چه محتوا با مخاطبان شما طنین‌انداز می‌شود و نحوه بهینه‌سازی استراتژی‌های آینده ارائه می‌کند.
  5. فالوورهای ارسال هرزنامه: بمباران دنبال کنندگان با محتوای تبلیغاتی بیش از حد می تواند منجر به عدم مشارکت و لغو فالو شود. ایجاد تعادل بین پست‌های تبلیغاتی و محتوای ارزشمند و مرتبط که مخاطبان شما را آموزش می‌دهد، سرگرم می‌کند یا الهام می‌بخشد، مهم است.
  6. غفلت از محتوای بصری: محتوای بصری مانند تصاویر و ویدیوها اغلب از پست های متنی در رسانه های اجتماعی بهتر است. کسب‌وکارها باید روی ایجاد محتوای بصری با کیفیت بالا سرمایه‌گذاری کنند که با برند آنها همسو باشد و با مخاطبانشان طنین‌اندازی کند.
  7. ناتوانی در انطباق با هر پلتفرم: هر پلتفرم رسانه اجتماعی ویژگی‌های منحصربه‌فرد، جمعیت‌شناسی مخاطب و بهترین شیوه‌های خاص خود را دارد. کسب‌وکارها باید محتوا و استراتژی‌های خود را متناسب با ویژگی‌های خاص هر پلتفرم به‌جای استفاده از یک رویکرد یک‌اندازه مناسب تنظیم کنند.

برای پیمایش موفقیت آمیز پیچیدگی های بازاریابی رسانه های اجتماعی، 35 نکته زیر را در نظر بگیرید:

  1. مخاطبان هدف خود را به وضوح تعریف کنید.
  2. بهترین پلتفرم ها را برای دستیابی به مخاطبان هدف خود تحقیق کنید.
  3. یک تقویم محتوا برای ارسال مداوم ایجاد کنید.
  4. از ترکیبی از محتوای تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی استفاده کنید.
  5. با پاسخ دادن به نظرات و پیام ها با مخاطبان خود در ارتباط باشید.
  6. از هشتگ ها به صورت استراتژیک برای افزایش دید استفاده کنید.
  7. از محتوای تولید شده توسط کاربر برای صحت استفاده کنید.
  8. در ایجاد محتوای بصری با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید.
  9. برای دسترسی بیشتر با اینفلوئنسرها یا سایر برندها همکاری کنید.
  10. روندهای صنعت را رصد کنید و آنها را در استراتژی محتوای خود بگنجانید.
  11. آزمایش A/B را برای انواع مختلف محتوا انجام دهید.
  12. از گزینه های تبلیغات پولی برای دسترسی هدفمند استفاده کنید.
  13. نمایه های خود را با کلمات کلیدی مرتبط برای قابلیت جستجو بهینه کنید.
  14. از طریق نظرسنجی، مسابقه یا نظرسنجی، مشارکت کاربر را تشویق کنید.
  15. نشانه هایی از پشت صحنه کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید تا برند خود را انسانی کنید.
  16. از داستان سرایی برای ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطبان خود استفاده کنید.
  17. بازخوردهای مثبت و منفی را به سرعت بررسی کرده و به آنها پاسخ دهید.
  18. برای دسترسی بهینه در مورد تغییرات الگوریتم در هر پلتفرم به روز بمانید.
  19. برای افزایش تعامل، فراخوان‌های اقدام را در پست‌های خود بگنجانید.
  20. آموزش یا محتوای آموزشی مرتبط با صنعت خود ایجاد کنید.
  21. توصیه های مشتری یا داستان های موفقیت را به نمایش بگذارید.
  22. از ابزارهای تجزیه و تحلیل ارائه شده توسط هر پلتفرم برای تصمیم گیری های داده محور استفاده کنید.
  23. زمان‌های مختلف پست را برای تعیین دوره‌های تعامل بهینه آزمایش کنید.
  24. با صدای برند خود در همه پلتفرم‌ها سازگار بمانید.
  25. محتوای قابل اشتراک‌گذاری ایجاد کنید که دنبال‌کنندگان را تشویق به ارسال مجدد یا بازتوییت کند.
  26. در گفتگوهای مرتبط با صنعت یا موضوعات پرطرفدار شرکت کنید.
  27. از ویژگی‌های ویدیوی زنده برای تعامل بی‌درنگ با مخاطبان خود استفاده کنید.
  28. فعالیت رقبا را برای بینش در مورد استراتژی موفق نظارت کنیدمی گوید.
  29. از طریق شبکه‌سازی در رسانه‌های اجتماعی با رهبران صنعت یا تأثیرگذاران فکری ارتباط برقرار کنید.
  30. تبلیغات یا تخفیف های انحصاری برای دنبال کنندگان به عنوان پاداش برای تعامل ارائه دهید.
  31. فرهنگ شرکت را از طریق نورافکن کارکنان یا فعالیت های تیمی به نمایش بگذارید.
  32. از طریق به‌روزرسانی‌های رسانه‌های اجتماعی در مورد هرگونه مشکل یا تغییر در کسب‌وکارتان شفاف بمانید.
  33. از ویژگی‌های برچسب‌گذاری جغرافیایی برای هدف‌یابی مبتنی بر مکان در صورت وجود برای کسب‌وکارتان استفاده کنید. 34. در مورد خط‌مشی‌های حفظ حریم خصوصی و مقررات حفاظت از داده‌های مرتبط با شیوه‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به‌روز بمانید. 35. استراتژی رسانه‌های اجتماعی خود را بر اساس معیارهای عملکرد مرتباً بررسی و به‌روزرسانی کنید.

منابع:

  1. اسمیت، جان دی، و همکاران، ویراستاران (چاپ). کتاب راهنمای بازاریابی رسانه های اجتماعی نام ناشر، سال.
  2. جانسون، سارا کی، و همکاران، (وب). “تاثیر بازاریابی رسانه های اجتماعی بر عملکرد کسب و کار.” مجله تحقیقات بازاریابی، ش 25، شماره 3، سال.
  3. براون، مایکل A.، و همکاران، (چاپ). “استراتژی های موثر برای تعامل در رسانه های اجتماعی.” نام ناشر، سال.
  4. ویلیامز، اما آر.، و همکاران، (وب). “قدرت محتوای بصری در بازاریابی رسانه های اجتماعی.” مجله تحقیقات تبلیغات، ش 30، شماره 2، سال.
  5. گارسیا، ماریا ال.، و همکاران، (چاپ). “بهینه سازی استراتژی های رسانه های اجتماعی در سراسر پلتفرم ها.” نام ناشر، سال