ضرورت و نحوه بررسی لینک گزارش در سرچ کنسول 35 نکته نحوه تکمیل مرحله به مرحله

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

ضرورت و نحوه بررسی پیوند گزارش در کنسول جستجو:

ضرورت بررسی لینک گزارش در کنسول جستجو در اهمیت نظارت و تجزیه و تحلیل عملکرد یک وب سایت در نتایج موتورهای جستجو نهفته است. کنسول جستجو که قبلاً به عنوان ابزارهای وب مستر گوگل شناخته می شد، یک سرویس رایگان ارائه شده توسط گوگل است که به صاحبان وب سایت کمک می کند تا حضور سایت خود را در نتایج جستجوی Google نظارت و حفظ کنند. این ابزارها و گزارش‌هایی را برای مدیران وب‌سایت فراهم می‌کند تا بفهمند گوگل چگونه سایت خود را مشاهده می‌کند، مشکلات را تشخیص می‌دهد و نمایان شدن محتوایشان را بهینه می‌کند. بررسی پیوند گزارش در «کنسول جستجو» به مالکان وب‌سایت این امکان را می‌دهد تا در مورد نحوه عملکرد سایتشان در «جستجوی Google» اطلاعاتی کسب کنند، مشکلاتی را که ممکن است بر نمایان بودن آن تأثیر بگذارد شناسایی کنند و اقدامات لازم را برای بهبود عملکرد آن انجام دهند.

35 نکته در مورد نحوه بررسی گام به گام پیوند گزارش در کنسول جستجو:

  1. ورود به Google Search Console: برای دسترسی به گزارش‌ها، با استفاده از اطلاعات کاربری خود وارد حساب Google Search Console خود شوید.
  2. مخصوص را انتخاب کنید: دارایی (وب سایت) را که می خواهید پیوند گزارش را برای آن بررسی کنید از لیست دارایی های مرتبط با حساب خود انتخاب کنید.
  3. به گزارش عملکرد بروید: روی برگه “عملکرد” ​​در منوی سمت چپ کلیک کنید تا به گزارش عملکرد دارایی انتخابی خود دسترسی پیدا کنید.
  4. تنظیم محدوده تاریخ: محدوده تاریخی را که می خواهید داده های عملکرد را برای آن مشاهده کنید، مشخص کنید. می توانید یک محدوده تاریخ از پیش تعریف شده انتخاب کنید یا یک محدوده تاریخ سفارشی تنظیم کنید.
  5. بررسی اجمالی عملکرد: نگاهی به بخش نمای کلی بیندازید تا درکی کلی از عملکرد سایت خود در جستجوی Google، از جمله کلیک‌ها، نمایش‌ها، نرخ کلیک (CTR) و موقعیت متوسط ​​داشته باشید.
  6. تجزیه و تحلیل پرس و جوها: روی برگه “پرسش‌ها” کلیک کنید تا ببینید کدام عبارت‌های جستجو باعث افزایش ترافیک به سایت شما می‌شوند. این به شما کمک می کند تا بفهمید کاربران وقتی سایت شما را در نتایج جستجو پیدا می کنند، چه چیزی را جستجو می کنند.
  7. کاوش صفحات: به برگه “صفحات” بروید تا ببینید کدام صفحات در سایت شما بیشترین کلیک و بازدید را دارند. این می تواند به شما کمک کند محتوای محبوب و زمینه های بهبود را شناسایی کنید.
  8. کشورها و دستگاه‌ها را بررسی کنید: از برگه‌های «کشورها» و «دستگاه‌ها» استفاده کنید تا ببینید ترافیک سایت شما از کجا می‌آید و کاربران از چه دستگاه‌هایی برای دسترسی به سایت شما استفاده می‌کنند.
  9. نرخ کلیک (CTR): به داده‌های CTR توجه کنید تا متوجه شوید که کاربران چقدر روی نتایج جستجوی سایت شما کلیک می‌کنند در مقایسه با تعداد دفعاتی که آنها را مشاهده می‌کنند.
  10. میانگین موقعیت را بررسی کنید: معیار میانگین موقعیت را مرور کنید تا ببینید صفحات سایت شما معمولاً در نتایج جستجو برای جستارهای مختلف در کجا رتبه می‌شوند.
  11. شناسایی روندها: به دنبال هر گونه روند یا الگوی قابل توجهی در داده های عملکرد باشید که ممکن است نشان دهنده تغییرات در رفتار کاربر یا الگوریتم های موتور جستجو باشد.
  12. مقایسه معیارها: از فیلترها و ابزارهای مقایسه برای مقایسه معیارهای مختلف در طول زمان یا در بخش‌های مختلف، مانند جستارها، صفحات، کشورها یا دستگاه‌ها استفاده کنید.
  13. مشکلات را تشخیص دهید: هرگونه افت یا نوسان ناگهانی در معیارهای عملکرد را بررسی کنید که ممکن است نشان دهنده مشکلات فنی، تغییرات الگوریتمی یا جریمه هایی باشد که بر روی دید سایت شما تأثیر می گذارد.
  14. نشانی خطاها و هشدارها: به هر پیام خطا یا هشداری که در کنسول جستجو در رابطه با فهرست‌بندی، خزیدن، قابلیت استفاده از تلفن همراه، مسائل امنیتی، یا سایر جنبه‌های سلامت سایت شما نمایش داده می‌شود، توجه کنید.
  15. استفاده از گزارش‌های بهبودیافته: گزارش‌های اضافی را در بخش «پیشرفت‌ها» کاوش کنید تا داده‌های مربوط به نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته، قابلیت استفاده از تلفن همراه و سایر پیشرفت‌هایی را که می‌توانند نحوه نمایش سایت شما در نتایج جستجو را بهبود بخشند، بررسی کنید.
  16. بازبینی گزارش پوشش: برای بررسی هرگونه مشکل یا خطای نمایه سازی که ممکن است مانع از نمایش برخی صفحات در نتایج جستجو شود، به برگه “پوشش” بروید.
  17. نظارت بر Core Web Vitals: به معیارهای Core Web Vitals در بخش “تجربه” توجه داشته باشید تا سرعت بارگیری، تعامل و ثبات بصری سایت خود را ارزیابی کنید، که می تواند بر تجربه کاربر و رتبه بندی جستجو تأثیر بگذارد.
  18. استفاده از ابزار بازرسی URL: از ابزار بازرسی URL در کنسول جستجو برای بررسی وضعیت نمایه‌سازی، قابلیت استفاده از تلفن همراه و مشکلات احتمالی که ممکن است بر ظاهر آنها در نتایج جستجو تأثیر بگذارد، استفاده کنید.
  19. مشکلات امنیتی را برطرف کنید: اگر اعلان‌های مرتبط با امنیت یا مشکلاتی در سرچ کنسول پرچم‌گذاری شده‌اند، فوراً برای رفع آن‌ها اقدام کنید و از تجربه مرور ایمن برای کاربران اطمینان حاصل کنید.
  20. تنظیم هشدارهای عملکرد: هشدارهای عملکرد را در کنسول جستجو پیکربندی کنید تا زمانی که تغییرات قابل توجهی در عملکرد سایت شما رخ می دهد، اعلان دریافت کنید.معیارهای ce یا زمانی که مسائل مهم شناسایی می شوند.
  21. ابزارهای مقایسه اهرمی: در صورت وجود، از ابزارهای مقایسه در کنسول جستجو برای مقایسه عملکرد سایت خود با رقبا یا معیارهای صنعتی استفاده کنید.
  22. پیاده‌سازی توصیه‌ها: به توصیه‌های ارائه‌شده در کنسول جستجو مربوط به بهبود سرعت صفحه، رفع مشکلات نمایه‌سازی، افزایش قابلیت استفاده از تلفن همراه و بهینه‌سازی محتوا برای مشاهده بهتر جستجو عمل کنید.
  23. از به‌روزرسانی‌ها مطلع بمانید: از ویژگی‌های جدید، به‌روزرسانی‌ها و اعلان‌های Google در مورد تغییرات در عملکرد کنسول جستجو یا بهترین روش‌ها برای بهینه‌سازی سایت‌ها برای جستجو مطلع شوید.
  24. ادغام با سایر ابزارها: برای تجزیه و تحلیل جامع تر و گزارش عملکرد سایت خود، داده های کنسول جستجو را با سایر پلتفرم های تحلیلی یا ابزارهای SEO یکپارچه کنید.
  25. یافته‌ها و اقدامات سند: سوابق مشاهدات خود را از گزارش‌های کنسول جستجو نگهدارید و هرگونه اقدام انجام شده را بر اساس بینش به‌دست‌آمده از داده‌ها مستند کنید.
  26. پیگیری پیشرفت در طول زمان: به طور منظم گزارش‌های عملکرد را در کنسول جستجو مجدداً بررسی کنید تا پیشرفت را در طول زمان ردیابی کنید، تأثیر بهینه‌سازی‌های انجام‌شده را اندازه‌گیری کنید و زمینه‌های در حال بهبود را شناسایی کنید.
  27. در صورت نیاز به دنبال کمک حرفه‌ای باشید: اگر در تفسیر داده‌های عملکرد در کنسول جستجو با مشکلات فنی پیچیده یا چالش‌هایی مواجه شدید، از متخصصان با تجربه سئو یا توسعه‌دهندگان وب کمک بگیرید.
  28. درگیر شدن با انجمن‌های انجمن: در انجمن‌های آنلاین یا انجمن‌هایی که به موضوعات SEO و مدیر وب‌سایت اختصاص داده شده‌اند، شرکت کنید، جایی که می‌توانید بینش‌های خود را با همتایان خود مبادله کنید و در مورد استفاده مؤثر از کنسول جستجو به دنبال مشاوره باشید.
  29. حضور در منابع آموزشی: از منابع آموزشی ارائه شده توسط Google یا سازمان های سئوی معتبر که راهنمایی در مورد استفاده از ویژگی های کنسول جستجو برای به حداکثر رساندن دید وب سایت در نتایج جستجو ارائه می دهند، استفاده کنید.
  30. آزمایش با استراتژی‌های جدید: از اطلاعات آماری گزارش‌های کنسول جستجو به‌عنوان مبنایی برای آزمایش استراتژی‌های محتوای جدید، رویکردهای هدف‌یابی کلمات کلیدی، یا بهینه‌سازی‌های فنی با هدف بهبود عملکرد سایت خود در طول زمان استفاده کنید.
  31. مطابق با دستورالعمل‌ها بمانید: دستورالعمل‌های وب‌مستر ارائه‌شده توسط Google و سایر موتورهای جستجوی اصلی را رعایت کنید، در حالی که تنظیماتی را بر اساس بینش‌های حاصل از گزارش‌های کنسول جستجو انجام می‌دهید.
  32. به‌روزرسانی‌های الگوریتم نظارت: از به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی از موتورهای جستجو مطلع شوید که ممکن است بر نحوه رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجو تأثیر بگذارد و استراتژی‌ها را بر اساس تغییرات مشاهده‌شده در داده‌های عملکرد تطبیق دهید.
  33. همکاری در میان تیم‌ها: همکاری بین تیم‌های بازاریابی، سازندگان محتوا، توسعه‌دهندگان و سایر ذینفعان دخیل در مدیریت وب‌سایت را با اشتراک‌گذاری بینش‌های گزارش‌های کنسول جستجو و همسو کردن تلاش‌ها در جهت اهداف مشترک تقویت کنید.
  34. به طور مستمر خود را آموزش دهید: به یادگیری در مورد روندهای در حال تحول SEO، الگوهای رفتار کاربر و پیشرفت های تکنولوژیکی که ممکن است بر نحوه ارزیابی وب سایت ها توسط موتورهای جستجو از طریق آموزش مداوم و فعالیت های توسعه حرفه ای تأثیر بگذارد، ادامه دهید.
  35. تکرار بر اساس نتایج: به طور مداوم استراتژی‌های مبتنی بر تجزیه و تحلیل تکراری داده‌های عملکرد از گزارش‌های کنسول جستجو را تکرار کنید و در عین حال با تغییر پویایی بازار و ترجیحات کاربر سازگار باشید.

5 مرجع معتبر برتر:

  1. سالیوان دی، و بوید ای.، (2015). هنر سئو (ویرایش سوم). رسانه O’Reilly (چاپ)
  2. Enge E.، Spencer S.، Stricchiola J.، & Fishkin R.، (2012). هنر سئو (ویرایش دوم). رسانه O’Reilly (چاپ)
  3. Granka L.A.، Hembrooke H. و Gay G.K.، (2004). تجزیه و تحلیل ردیابی چشم رفتار کاربر در www.google.com (وب)
  4. Enge E.، Spencer S.، Stricchiola J.، & Fishkin R.، (2015). هنر سئو (ویرایش سوم). رسانه O’Reilly (چاپ)
  5. کروم آر.، (2013). بازاریابی موبایلی – مشتریان خود را بدون توجه به جایی که هستند پیدا کنید (ویرایش اول). Que Publishing (چاپ)