دوره آموزشی تگ منیجر گوگل (کاملا پروژه محور و عملی) 35 نکته گام به گام

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

Google Tag Manager (GTM) ابزار قدرتمندی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا انواع مختلف برچسب‌ها را بدون نیاز به تغییر مستقیم کد وب‌سایت خود، مدیریت و اجرا کنند. این یک رابط کاربر پسند برای افزودن و به‌روزرسانی برچسب‌ها، مانند کدهای ردیابی، اسکریپت‌های تحلیلی، و سایر تکه‌های کد مورد استفاده برای اهداف بازاریابی و تجزیه و تحلیل ارائه می‌کند. یک دوره آموزشی GTM که پروژه محور و کاربردی است می تواند تجربه عملی را در استفاده از این ابزار برای پیاده سازی راه حل های ردیابی و بازاریابی در وب سایت های دنیای واقعی به زبان آموزان ارائه دهد. در اینجا 35 نکته برای رویکرد گام به گام به چنین دوره ای آورده شده است:

  1. معرفی Google Tag Manager: اصول GTM، از جمله هدف و مزایای آن را بدانید.
  2. تنظیم یک حساب: یک حساب GTM ایجاد کنید و ساختار آن، از جمله کانتینرها، برچسب‌ها، محرک‌ها و متغیرها را درک کنید.
  3. نصب کانتینر GTM: نحوه نصب کد کانتینر GTM را در یک وب سایت بیاموزید.
  4. ایجاد برچسب‌ها: فرآیند ایجاد انواع مختلف برچسب‌ها، مانند برچسب‌های Google Analytics، برچسب‌های پیکسل فیس‌بوک، و تگ‌های HTML سفارشی را بررسی کنید.
  5. پیاده‌سازی محرک‌ها: درک کنید که محرک‌ها چگونه کار می‌کنند و چگونه می‌توان از آنها برای فعال کردن برچسب‌ها بر اساس رویدادها یا شرایط خاص استفاده کرد.
  6. استفاده از متغیرها: با انواع مختلف متغیرها در GTM و نحوه استفاده از آنها در پیکربندی برچسب ها آشنا شوید.
  7. تست و اشکال‌زدایی: تست برچسب‌ها و عیب‌یابی هرگونه مشکل را با استفاده از ابزارهای اشکال‌زدایی داخلی GTM تمرین کنید.
  8. اجرای لایه داده: درک مفهوم لایه داده و نحوه استفاده از آن برای انتقال اطلاعات به برچسب ها.
  9. ردیابی رویداد: ردیابی رویداد را با استفاده از GTM برای ثبت تعاملات کاربر در وب سایت اجرا کنید.
  10. ردیابی تجارت الکترونیک: ردیابی تجارت الکترونیک را از طریق GTM برای نظارت بر معاملات آنلاین و عملکرد محصول تنظیم کنید.
  11. ردیابی بین دامنه‌ای: نحوه پیاده‌سازی ردیابی بین دامنه‌ای را برای وب‌سایت‌هایی با دامنه‌های متعدد بیاموزید.
  12. متغیرهای جاوا اسکریپت سفارشی: استفاده از متغیرهای جاوا اسکریپت سفارشی را برای گسترش عملکرد GTM کاوش کنید.
  13. ردیابی فرم: برای ثبت تعاملات کاربر با فرم‌های وب، ردیابی ارسال فرم را با استفاده از GTM اجرا کنید.
  14. ردیابی پیمایش: ردیابی پیمایش را برای نظارت بر تعامل کاربران با محتوای صفحه در حین حرکت به پایین صفحه تنظیم کنید.
  15. ردیابی ویدیوی YouTube: ردیابی ویدیوی YouTube را از طریق GTM برای ثبت تعاملات کاربر با ویدیوهای جاسازی شده اجرا کنید.
  16. الگوهای سفارشی: الگوهای سفارشی برای برچسب‌ها، محرک‌ها و متغیرها ایجاد کنید تا فرآیندهای مدیریت برچسب را ساده کنید.
  17. ردیابی برنامه تلفن همراه: بدانید که چگونه می توان از GTM برای ردیابی رویدادها در برنامه های تلفن همراه استفاده کرد.
  18. مجوزهای کاربر: مجوزهای کاربر را در GTM مدیریت کنید تا دسترسی اعضای تیم یا سهامداران مختلف را کنترل کنید.
  19. کنترل نسخه: از ویژگی‌های کنترل نسخه در GTM برای ردیابی تغییرات و بازگشت به تنظیمات قبلی در صورت نیاز استفاده کنید.
  20. همکاری فضای کاری: با اعضای تیم با استفاده از فضاهای کاری در GTM برای مدیریت پیکربندی‌های برچسب، همکاری کنید.
  21. برچسب‌گذاری سمت سرور: قابلیت‌های برچسب‌گذاری سمت سرور را در GTM برای سناریوهای مدیریت برچسب پیشرفته بررسی کنید.
  22. بهینه سازی عملکرد: بارگیری و شلیک برچسب را با استفاده از بهترین شیوه ها برای عملکرد کارآمد وب سایت بهینه کنید.
  23. بهترین شیوه‌های امنیتی: اقدامات امنیتی را در GTM برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز یا سوء استفاده از پیکربندی‌های برچسب اجرا کنید.
  24. انطباق با GDPR: هنگام اجرای برچسب‌های ردیابی از طریق GTM، از رعایت مقررات حریم خصوصی داده‌ها مانند GDPR اطمینان حاصل کنید.
  25. تکنیک های پیشرفته اشکال زدایی: تکنیک های پیشرفته اشکال زدایی را برای شناسایی و حل مسائل پیچیده پیاده سازی برچسب بیاموزید.
  26. شنوندگان رویداد سفارشی: شنوندگان رویداد سفارشی را با استفاده از جاوا اسکریپت برای فعال کردن برچسب‌ها بر اساس تعاملات خاص کاربر پیاده‌سازی کنید.
  27. ادغام بصری سازی داده ها: GTM را با پلتفرم های تجسم داده مانند Google Data Studio یا Tableau برای اهداف گزارش ادغام کنید.
  28. یکپارچه سازی تست A/B: یکپارچه سازی را با ابزارهای تست A/B مانند Google Optimize یا Optimizely از طریق GTM برای اهداف آزمایشی تنظیم کنید.
  29. ادغام API: ادغام های API را با سایر پلتفرم ها یا سرویس ها کاوش کنید تا عملکرد GTM را گسترش دهید.
  30. تنظیم گزارش‌دهی هم‌زمان: داشبوردهای گزارش‌دهی هم‌زمان را با استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌شده از طریق GTM برای بینش فوری در مورد رفتار کاربر پیکربندی کنید.
  31. تنظیم نظارت بر عملکرد: ابزارهای نظارت بر عملکرد را از طریق GTM برای ردیابی سرعت وب‌سایت، خطاها و سایر معیارها اجرا کنید.
  32. قوانین شلیک برچسب سفارشی: قوانین شلیک سفارشی برای برچسب ها را بر اساس معیارهای خاص مرتبط با اهداف وب سایت ایجاد کنید.
  33. Multi-Channel Attribution Setup: برای درک تأثیر کانال‌های بازاریابی مختلف بر تبدیل، از مدل‌های ارجاع چند کانالی از طریق GTM استفاده کنید.
  34. توسعه استراتژی مدیریت برچسب: یک استراتژی جامع مدیریت برچسب متناسب با نیازهای خاص یک تجارت یا وب سایت ایجاد کنید.
  35. چالش‌های پیاده‌سازی مبتنی بر پروژه: با کار بر روی پروژه‌های عملی که نیازمند به کارگیری مفاهیم آموخته‌شده در سناریوهای مختلف هستند، با چالش‌های پیاده‌سازی در دنیای واقعی مقابله کنید.

منابع:

  1. Chaffey, D., & Ellis-Chadwick, F., Digital Marketing (Print)
  2. Belch, G., & Belch, M., Advertising and Promotion (Print)
  3. Evans, D., & McKee, J., Social Media Marketing (وب)
  4. Krumm, J., Web Analytics نسخه دوم (چاپ)
  5. King، D.، استراتژی بازاریابی دیجیتال (وب)