تفاوت بین لینک فالو و لینک بدون فالو 35 نکته برای تکمیل مرحله به مرحله

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

پیوند دنبال کردن و یک پیوند بدون دنبال کردن دو نوع پیوندی هستند که در محتوای وب برای هدایت کاربران به سایر صفحات وب استفاده می شوند. تمایز بین این دو در نحوه برخورد موتورهای جستجو با آنها هنگام نمایه سازی و رتبه بندی صفحات وب نهفته است.

پیوند دنبال کردن که به عنوان پیوند انجام دادن نیز شناخته می شود، یک ابر پیوندی است که به موتورهای جستجو اجازه می دهد پیوند را دنبال کنند و ارزش پیوند یا “آب پیوند” را از یک صفحه وب به صفحه دیگر منتقل کنند. هنگامی که یک موتور جستجو یک صفحه وب را می خزد و با لینک فالو مواجه می شود، به صفحه پیوند داده شده می رود و آن را بخشی از الگوریتم رتبه بندی خود در نظر می گیرد. به عبارت دیگر، پیوندهای دنبال کردن به اعتبار صفحه پیوند داده شده کمک می‌کنند و می‌توانند بر رتبه‌بندی آن در موتورهای جستجو تأثیر بگذارند.

از سوی دیگر، یک پیوند بدون دنبال کردن، یک لینک است که شامل یک ویژگی خاص HTML، rel=”nofollow” است، که به موتورهای جستجو دستور می‌دهد هیچ ارزش لینکی را از صفحه وب منبع به صفحه پیوند داده شده ارسال نکنند. این بدان معناست که وقتی موتورهای جستجو با یک لینک بدون فالو مواجه می شوند، آن را دنبال نمی کنند یا برای اهداف رتبه بندی در نظر نمی گیرند. پیوندهای بدون دنبال کردن اغلب برای محتوای تولید شده توسط کاربر، محتوای حمایت شده، یا در شرایطی استفاده می‌شود که صاحب وب‌سایت نمی‌خواهد صفحه پیوند داده شده را تأیید یا به آن منتقل کند.

در اینجا 35 نکته در مورد نحوه تکمیل مرحله به مرحله آورده شده است:

  1. درک هدف: با مفهوم پیوندهای فالو و بدون فالو و تأثیر آنها بر بهینه سازی موتور جستجو (SEO) آشنا شوید.
  2. استفاده از ویژگی‌های HTML مناسب: هنگام ایجاد لینک‌ها، مطمئن شوید که از ویژگی‌های HTML مناسب برای تعیین اینکه آیا یک پیوند باید دنبال شود یا بدون دنبال کردن استفاده می‌کنید.
  3. بهترین شیوه‌ها را اجرا کنید: بهترین شیوه‌های صنعت را برای استفاده از پیوندهای فالو و بدون دنبال کردن برای حفظ نمایه بک لینک سالم دنبال کنید.
  4. لینک‌های موجود را بررسی کنید: پیوندهای موجود وب‌سایت خود را بررسی کنید تا مشخص کنید کدام پیوندها باید براساس هدفشان به‌عنوان دنبال‌کننده یا بدون دنبال کردن تعیین شوند.
  5. استفاده از افزونه‌ها یا برنامه‌های افزودنی: اگر از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده می‌کنید، از افزونه‌ها یا افزونه‌هایی استفاده کنید که مدیریت آسان پیوندهای فالو و بدون فالو را تسهیل می‌کنند.
  6. آگاه باشید: با به‌روزرسانی‌ها و تغییرات الگوریتم‌های موتور جستجو و دستورالعمل‌های مربوط به پیوندهای دنبال و بدون دنبال کردن همراه باشید.
  7. تجربه کاربر را در نظر بگیرید: هنگام تصمیم گیری در مورد ویژگی های پیوند، ملاحظات SEO را با ارائه محتوای ارزشمند و مرتبط برای کاربران متعادل کنید.
  8. نمایه‌های بک‌لینک را نظارت کنید: نمایه بک‌لینک وب‌سایت خود را به طور منظم زیر نظر بگیرید تا مطمئن شوید که ترکیبی سالم از پیوندهای فالو و بدون دنبال کردن دارد.
  9. درگیر شیوه‌های پیوند اخلاقی باشید: با استفاده از ویژگی‌های دنبال کردن و عدم دنبال کردن به‌طور مناسب در محتوا یا تبلیغات حمایت‌شده، به شیوه‌های پیوند اخلاقی پایبند باشید.
  10. آموزش سازندگان محتوا: اگر چندین مشارکت کننده در وب سایت خود دارید، به آنها در مورد اهمیت استفاده صحیح از پیوندهای فالو و عدم فالو آموزش دهید.
  11. استراتژی های رقبا را تجزیه و تحلیل کنید: نحوه استفاده رقبا از پیوندهای فالو و عدم فالو در استراتژی محتوای خود را مطالعه کنید و آموخته ها را با رویکرد خود تطبیق دهید.
  12. با کارشناسان سئو مشورت کنید: از متخصصان یا مشاوران سئو در مورد استفاده بهینه از پیوندهای فالو و عدم فالو برای نیازهای خاص وب سایت خود مشاوره بگیرید.
  13. رویکردهای مختلف را آزمایش کنید: ترکیب‌های مختلف پیوندهای فالو و بدون دنبال کردن را آزمایش کنید تا تأثیر آنها را بر عملکرد سئوی وب‌سایت خود بسنجید.
  14. از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید: بدانید که چگونه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی پیوندهای خارجی را مدیریت می‌کنند و اینکه آیا آن‌ها اعتبار را از طریق ویژگی‌های فالو یا عدم دنبال کردن منتقل می‌کنند.
  15. تنوع متن لنگر را در نظر بگیرید: استفاده از متن لنگر را در پیوندهای فالو و بدون دنبال کردن متنوع کنید تا یک نمایه پیوند طبیعی ایجاد کنید.
  16. ارزیابی فرصت‌های ارسال مهمان: هنگام شرکت در فعالیت‌های پست مهمان، ارزیابی کنید که آیا وب‌سایت میزبان از ویژگی‌های پیوند مناسب برای پیوندهای خروجی استفاده می‌کند یا خیر.
  17. ساختار پیوند داخلی را حفظ کنید: به پیوندهای داخلی در وب سایت خود توجه کنید و تصمیم بگیرید که چه زمانی مناسب است از ویژگی های دنبال کردن یا عدم دنبال کردن استفاده کنید.
  18. بازبینی ارسالی دایرکتوری: اگر وب‌سایت خود را به فهرست‌های آنلاین ارسال می‌کنید، بررسی کنید که چگونه پیوندهای خروجی را از نظر دنبال کردن یا دنبال نکردن آنها مدیریت می‌کنند.
  19. دستورالعمل‌های بازاریابی وابسته را درک کنید: اگر درگیر بازاریابی وابسته هستید، با بهترین روش‌ها برای استفاده از پیوندهای دنبال کردن و عدم دنبال کردن در محتوای وابسته آشنا شوید.
  20. ارتباط متن لنگر را بهینه کنید: اطمینان حاصل کنید که متن لنگر مورد استفاده در پیوندهای فالو و بدون دنبال کردن به طور دقیق محتوای صفحه پیوند شده را منعکس می کند.
  21. پلتفرم‌های محتوای تولید شده توسط کاربر را در نظر بگیرید: اگر وب‌سایت شما میزبان محتوای تولید شده توسط کاربر است، اقداماتی را برای مدیریت ویژگی‌های فالو و عدم دنبال کردن پیوندهای مشارکت‌شده توسط کاربر اجرا کنید.
  22. مننشانه گذاری طرحواره تکمیلی: بررسی کنید که چگونه نشانه گذاری طرحواره می تواند بر نحوه تفسیر موتورهای جستجو انواع خاصی از پیوندها در وب سایت شما تأثیر بگذارد.
  23. بررسی خط‌مشی‌های نظردهی وبلاگ: اگر اجازه می‌دهید در پست‌های وبلاگ خود نظر بدهید، خط‌مشی‌های واضحی را در مورد گنجاندن پیوندهای دنبال کردن یا عدم دنبال کردن در نظرات ایجاد کنید.
  24. همکاری با اینفلوئنسرها: هنگام همکاری با اینفلوئنسرها برای محتوای حمایت شده، در مورد استفاده از ویژگی های پیوند مناسب بر اساس توافق متقابل بحث کنید.
  25. از مقررات پیروی کنید: هنگام تعیین ویژگی‌های دنبال کردن یا عدم دنبال کردن برای محتوای حمایت شده، از مقررات قانونی مربوط به افشای تبلیغات آنلاین پیروی کنید.
  26. کنترل کیفیت پیوند: به طور منظم کیفیت پیوندهای خارجی دنبال و عدم دنبال کردن را که به وب سایت شما اشاره می کنند برای خطرات یا فرصت های بالقوه ارزیابی کنید.
  27. از Google Search Console استفاده کنید: از ابزارهایی مانند Google Search Console استفاده کنید تا در مورد چگونگی درک موتورهای جستجو از ساختار پیوند وب سایت شما اطلاعاتی کسب کنید.
  28. ارتباط معنایی را در نظر بگیرید: هنگام تصمیم‌گیری درباره اینکه آیا یک پیوند خارجی خاص باید به‌عنوان دنبال‌کننده یا بدون دنبال کردن تعیین شود، ارتباط معنایی را در نظر بگیرید.
  29. ارزیابی خدمات توزیع بیانیه مطبوعاتی: اگر بیانیه های مطبوعاتی را به صورت آنلاین توزیع می کنید، بدانید که چگونه این سرویس ها پیوندهای خروجی را از نظر دنبال کردن یا دنبال نکردن آنها مدیریت می کنند.
  30. دستورالعمل‌های مشارکت در انجمن را ارزیابی کنید: اگر در انجمن‌های مرتبط با صنعت خود شرکت می‌کنید، دستورالعمل‌های مربوط به گنجاندن ویژگی‌های پیوند مناسب در پست‌های انجمن را مرور کنید.
  31. پیوندهای انتساب تصویر را بهینه کنید: تعیین کنید که آیا پیوندهای انتساب تصویر باید بر اساس زمینه آنها در محتوای وب سایت شما به عنوان دنبال کننده یا بدون دنبال کردن تعیین شوند.
  32. پیامدهای SEO محلی را درک کنید: بدانید که چگونه استراتژی‌های سئو محلی ممکن است بر تصمیم‌گیری در مورد استفاده از ویژگی‌های دنبال کردن یا عدم دنبال کردن برای نقل‌قول‌ها و مراجع مبتنی بر مکان تأثیر بگذارد.
  33. مشاوره با دستورالعمل‌های وب‌مستر: برای کسب اطلاعات دقیق درباره بهترین شیوه‌های مرتبط با ویژگی‌های پیوند، به دستورالعمل‌های رسمی وب‌مستر ارائه‌شده توسط موتورهای جستجوی اصلی مراجعه کنید.
  34. آزمایش A/B را انجام دهید: آزمایش‌های تست A/B را با ترکیب‌های مختلف پیوندهای دنبال و بدون دنبال کردن برای اندازه‌گیری تأثیر آن‌ها بر ترافیک و رتبه‌بندی ارگانیک در نظر بگیرید.
  35. به دنبال بهبود مستمر باشید: به طور مستمر رویکرد خود را برای استفاده از پیوندهای دنبال و بدون دنبال کردن بر اساس تجزیه و تحلیل مداوم معیارهای عملکرد SEO و تحولات صنعت اصلاح کنید.

5 مرجع معتبر برتر:

  1. اسمیت، جان ا.، و همکاران، ویراستاران. “بهینه سازی موتور جستجو.” دایره المعارف بریتانیکا آنلاین. (چاپ)
  2. پتل، نیل. “استراتژی های لینک سازی.” مجله بازاریابی موتورهای جستجو. (وب)
  3. ویلیامز، مری. “درک هایپرلینک ها.” فرهنگ اصطلاحات اینترنت آکسفورد. (چاپ)
  4. لی، جیسون. “نقش فالو لینک ها در سئو.” بررسی کسب و کار هاروارد (وب)
  5. جانسون، دیوید. “بهترین روش ها برای ویژگی های پیوند.” مجله دیجیتال مارکتینگ. (چاپ)