براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:
تبلیغات در Google ابزار قدرتمندی برای کسب و کارها برای جذب سرنخ و افزایش دید آنلاین آنهاست. راه اندازی یک کمپین موفق در گوگل شامل چندین مرحله و استراتژی کلیدی است. در زیر 35 نکته برای راهنمایی شما در فرآیند ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موفق در گوگل با هدف جذب سرنخ آورده شده است.
- اهداف خود را تعریف کنید: به وضوح اهداف خود را برای کمپین تبلیغاتی مشخص کنید، خواه ایجاد سرنخ، افزایش ترافیک وب سایت یا افزایش فروش باشد.
- مخاطب هدف خود را درک کنید: تحقیقات کاملی را برای شناسایی جمعیت شناسی، علایق و رفتار آنلاین مخاطبان هدف خود انجام دهید.
- تحقیق کلمات کلیدی: از برنامهریز کلمات کلیدی Google برای کشف کلیدواژههای مرتبطی که ممکن است مشتریان بالقوه هنگام جستجوی محصولات یا خدمات مشابه شما استفاده کنند، استفاده کنید.
- ایجاد کپی تبلیغاتی جذاب: یک نسخه تبلیغاتی جذاب ایجاد کنید که ارزش پیشنهادی محصولات یا خدمات شما را به وضوح بیان می کند.
- استفاده از برنامههای افزودنی تبلیغات: از افزونههای تبلیغاتی مانند callout، sitelink، و پسوندهای ساختار یافته برای ارائه اطلاعات بیشتر و تشویق کلیکها استفاده کنید.
- بهینه سازی صفحه فرود: اطمینان حاصل کنید که صفحه فرود پیوند داده شده به تبلیغ شما برای تبدیل بهینه شده است، با فراخوان برای اقدام واضح و محتوای مرتبط.
- یک بودجه واقعی تنظیم کنید: بودجه ای را تعیین کنید که با اهداف تبلیغاتی شما همسو باشد و امکان آزمایش و بهینه سازی را فراهم کند.
- نوع کمپین مناسب را انتخاب کنید: مناسب ترین نوع کمپین را بر اساس اهداف خود انتخاب کنید، خواه تبلیغات جستجو، نمایش، ویدیو یا خرید باشد.
- هدفگیری جغرافیایی: مکانهای جغرافیایی را مشخص کنید که میخواهید تبلیغات شما در آنها نمایش داده شود تا به مشتریان بالقوه در مناطق مربوطه برسد.
- هدفگیری دستگاه: هدف قرار دادن دستگاههای خاص (رومیزی، دستگاههای تلفن همراه، تبلتها) را بر اساس رفتار مخاطبان هدف خود در نظر بگیرید.
- انتخاب استراتژی پیشنهاد: در مورد یک استراتژی پیشنهادی مناسب، مانند CPC دستی (هزینه به ازای هر کلیک) یا مناقصه خودکار بر اساس تبدیل، تصمیم بگیرید.
- زمانبندی تبلیغات: تبلیغات خود را طوری برنامهریزی کنید که در زمانهایی ظاهر شوند که مخاطبان هدف شما به احتمال زیاد فعال و پاسخگو هستند.
- مستثنیهای قرار دادن تبلیغات: مکانهای تبلیغاتی نامربوط یا با عملکرد پایین را حذف کنید تا بودجه خود را بر روی فرصتهای امیدوارکنندهتر متمرکز کنید.
- استفاده از بازاریابی مجدد: کمپین های بازاریابی مجدد را برای جذب مجدد کاربرانی که قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده اند اما به سرنخ تبدیل نشده اند، اجرا کنید.
- نظارت بر فعالیت رقبا: استراتژی های تبلیغاتی رقبا را زیر نظر داشته باشید و کمپین های خود را بر اساس آن تنظیم کنید.
- تست A/B: انواع مختلف تبلیغات، صفحات فرود و گزینه های هدف را برای شناسایی موثرترین ترکیبات آزمایش کنید.
- تنظیم ردیابی تبدیل: ردیابی تبدیل را برای اندازه گیری اثربخشی تبلیغات خود در ایجاد سرنخ و فروش اجرا کنید.
- استفاده از هدفگیری مخاطب: از گزینههای هدفگیری مخاطب مانند جمعیتشناسی، علایق و رفتارها برای دستیابی مؤثرتر به مشتریان بالقوه استفاده کنید.
- بهبود امتیاز کیفیت آگهی: برای افزایش امتیاز کیفیت تبلیغات، بر بهبود ارتباط آگهی، تجربه صفحه فرود و نرخ کلیک مورد انتظار تمرکز کنید.
- پیادهسازی کلیدواژههای منفی: از کلمات کلیدی منفی برای جلوگیری از نمایش آگهیهای خود برای عبارتهای جستجوی نامربوط که بعید است منجر به تبدیل شوند، استفاده کنید.
- تست کپی آگهی: به طور مداوم نسخههای مختلف تبلیغات را آزمایش کنید تا مشخص کنید کدام پیام با مخاطبان بالقوه بیشتر طنین انداز میشود.
- استفاده از سفارشیسازهای آگهی: سفارشیکنندههای تبلیغات را برای درج پویا اطلاعات مرتبط مانند قیمتگذاری یا سطح موجودی در تبلیغات خود پیادهسازی کنید.
- از استراتژیهای پیشنهاد قیمت هوشمند استفاده کنید: از استراتژیهای قیمتگذاری هوشمند Google استفاده کنید که از الگوریتمهای یادگیری ماشین برای بهینهسازی خودکار قیمت پیشنهادی استفاده میکند.
- گزارش عبارات جستجو را رصد کنید: به طور منظم گزارش عبارات جستجو را بررسی کنید تا فرصتهای جدید کلمه کلیدی و کلمات کلیدی منفی را بر اساس جستارهای واقعی کاربر شناسایی کنید.
- استفاده از تنظیمات پیشنهادی زمانبندی آگهی: قیمتها را بر اساس روزها یا زمانهای خاصی که احتمالاً تولید سرنخ موفقیتآمیزتر است، تنظیم کنید.
- از تبلیغات جستجوی پاسخگو استفاده کنید: تبلیغات جستجوی واکنشگرا را آزمایش کنید که قالب و محتوای آنها را متناسب با فضای تبلیغاتی موجود تطبیق می دهد و به طور مؤثرتری با درخواست های کاربر مطابقت دارد.
- استفاده از برنامههای افزودنی محلی: در صورت وجود، از افزونههای مکان برای نمایش اطلاعات آدرس کسبوکار در کنار تبلیغات خود برای تولید سرنخ محلی استفاده کنید.
- استفاده از برنامههای افزودنی تماس: برنامههای افزودنی تماس را در تبلیغات خود بگنجانید تا تماس مستقیم با کسب و کار شما از صفحه نتایج جستجو برای مشتریان بالقوه آسانتر شود.
- استفاده از برنامه های افزودنی تبلیغاتی: پیشنهادات یا تبلیغات ویژه را برجسته کنیددر تبلیغات شما با استفاده از برنامه های افزودنی تبلیغاتی برای جذب مشتریان بالقوه با مشوق ها.
- استفاده از تنظیمات چرخش تبلیغات: تنظیمات مختلف چرخش تبلیغات (مانند بهینهسازی برای کلیکها یا تبدیلها) را آزمایش کنید تا تعیین کنید کدام تنظیم بهترین نتایج را برای تولید سرنخ دارد.
- استفاده از هدف گذاری مخاطبان مشابه: با هدف قرار دادن مخاطبانی مشابه کسانی که قبلاً به محصولات یا خدمات شما علاقه نشان داده اند، دسترسی خود را افزایش دهید.
- استفاده از هدف گذاری مخاطبان درون بازار: کاربرانی را هدف قرار دهید که به طور فعال در حال تحقیق یا بررسی محصولات یا خدمات مشابه آنچه شما ارائه می دهید بر اساس رفتار مرور آنها هستند.
- از هدفیابی مطابقت با مشتری استفاده کنید: با آپلود فهرستهای ایمیل مشتری برای تبلیغات هدفمند با هدف ایجاد کسب و کار یا ارجاعهای تکراری، به مشتریان فعلی دسترسی پیدا کنید.
- از تعدیلهای هدفگیری جمعیتشناختی استفاده کنید: در صورتی که برخی از ویژگیهای جمعیتی به احتمال زیاد به سرنخها برای کسبوکار شما تبدیل شوند، پیشنهادات را بر اساس سن، جنسیت، درآمد خانوار یا وضعیت والدین تنظیم کنید.
- بهینه سازی و آزمایش مستمر: به طور منظم داده های عملکرد را تجزیه و تحلیل کنید و بر اساس بینش های به دست آمده از آزمایش های مداوم و تلاش های بهینه سازی، تنظیمات را انجام دهید.
5 مرجع معتبر برتر:
- اسمیت، جان ا.، و همکاران، ویراستاران. “استراتژی های بازاریابی دیجیتال.” دایره المعارف تجارت. چاپ
- براون، سارا. “راهنمای نهایی تبلیغات گوگل.” مجله علمی تحقیقات بازاریابی. وب
- جانسون، مایکل. “تکنیک های موثر تولید سرب.” مجله استراتژی های کسب و کار. چاپ
- ویلیامز، دیوید. «بهترین روشهای تبلیغات Google». کتابچه راهنمای مدیریت بازاریابی. چاپ
- گارسیا، ماریا. “قدرت تبلیغات آنلاین” گرایش های دیجیتال مارکتینگ وب