تبلیغات در گوگل: ایجاد کمپین تبلیغاتی اپلیکیشن در گوگل ادز 35 نکته را گام به گام یاد می گیرید

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

تبلیغات در Google، به‌ویژه از طریق Google Ads، شامل ایجاد و مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی برای تبلیغ محصولات یا خدمات در موتور جستجوی Google و پلتفرم‌های وابسته به آن است. Google Ads ابزاری قدرتمند برای کسب و کارها برای دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق تبلیغات هدفمند است. در زیر 35 نکته برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی کاربردی موثر در گوگل ادز آورده شده است.

  1. اهداف تبلیغاتی خود را تعریف کنید: اهداف کمپین تبلیغاتی خود را به وضوح مشخص کنید، خواه افزایش دانلود برنامه، هدایت ترافیک به وب سایت برنامه شما، یا افزایش خریدهای درون برنامه ای باشد.
  2. مخاطب هدف خود را بشناسید: جمعیت‌شناسی، علایق و رفتارهای کاربران برنامه ایده‌آل خود را شناسایی کنید تا محتوای تبلیغاتی و هدف‌گذاری خود را متناسب کنید.
  3. از کمپین‌های نصب برنامه استفاده کنید: از کمپین‌های نصب برنامه Google Ads برای تبلیغ برنامه خود در شبکه‌های مختلف Google، از جمله جستجو، نمایش، و YouTube استفاده کنید.
  4. بهینه سازی برای تبدیل فروشگاه App: اطمینان حاصل کنید که تبلیغات خلاقانه و پیام رسانی شما قانع کننده و مرتبط است تا کاربران را تشویق کند برنامه شما را از فروشگاه برنامه دانلود کنند.
  5. پیوند عمیق برنامه: از پیوند عمیق برای هدایت کاربران به صفحات خاصی در برنامه خود استفاده کنید، تجربه کاربری یکپارچه و تعامل را افزایش دهید.
  6. افزونه‌های برنامه را افزایش دهید: از افزونه‌های برنامه در تبلیغات خود استفاده کنید تا اطلاعات بیشتری درباره برنامه خود ارائه دهید و کاربران را تشویق به انجام اقدامات خاصی مانند رزرو هتل یا خرید کنید.
  7. آزمایش فرمت‌های تبلیغاتی مختلف: با قالب‌های تبلیغاتی مختلف، مانند تبلیغات متنی، تبلیغات تصویری، و تبلیغات ویدیویی، آزمایش کنید تا مشخص کنید کدامیک با مخاطبان هدف شما بهترین واکنش را دارد.
  8. از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید: برای شناسایی عبارات مرتبطی که کاربران بالقوه ممکن است هنگام جستجوی برنامه های مشابه شما از آنها استفاده کنند، تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید.
  9. تنظیم بودجه‌ها و پیشنهادات شفاف: بودجه‌های روزانه یا کمپین و استراتژی‌های مناقصه را تنظیم کنید که با اهداف تبلیغاتی و منابع مالی شما همسو باشد.
  10. نمایش معیارهای عملکرد: برای ارزیابی اثربخشی کمپین‌های خود، شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) مانند هزینه هر نصب (CPI)، نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل را ردیابی کنید.
  11. پیاده‌سازی ردیابی تبدیل: برای اندازه‌گیری اقداماتی که کاربران پس از کلیک بر روی تبلیغات شما انجام می‌دهند، مانند نصب برنامه یا خریدهای درون‌برنامه، ردیابی تبدیل را نصب کنید.
  12. ایجاد کپی آگهی متقاعد کننده: یک نسخه تبلیغاتی متقاعد کننده ایجاد کنید که نقاط فروش منحصر به فرد برنامه شما را برجسته می کند و کاربران را به اقدام ترغیب می کند.
  13. استفاده از زمان‌بندی تبلیغات: تبلیغات خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که در زمان‌های بهینه ظاهر شوند، زمانی که مخاطبان هدف شما فعال‌ترین و احتمالاً درگیر برنامه شما هستند.
  14. مخاطبان خود را به صورت جغرافیایی هدف قرار دهید: هدف گذاری تبلیغات خود را بر اساس موقعیت جغرافیایی محدود کنید تا به کاربران در مناطق خاصی که برنامه شما مرتبط ترین آنهاست دسترسی پیدا کنید.
  15. استفاده از هدف‌گیری مخاطب: از گزینه‌های هدف‌گیری مخاطب مانند اطلاعات جمعیتی، علایق و رفتارها برای دسترسی به کاربرانی که احتمال علاقه بیشتری به برنامه شما دارند، استفاده کنید.
  16. آزمون المان‌های تبلیغاتی A/B: برای شناسایی مؤثرترین ترکیب‌ها، آزمایش‌های A/B را روی عناصر مختلف تبلیغات، از جمله سرفصل‌ها، تصاویر، فراخوان‌ها برای اقدام، و صفحات فرود انجام دهید.
  17. صفحات فرود را بهینه کنید: اطمینان حاصل کنید که صفحات فرود پیوند داده شده از تبلیغات شما برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده اند و انتقال یکپارچه را برای کاربران از کلیک بر روی تبلیغ به تعامل با برنامه شما فراهم می کند.
  18. از کمپین‌های بازاریابی مجدد استفاده کنید: کمپین‌های بازاریابی مجدد را برای جذب مجدد کاربرانی که قبلاً با برنامه یا وب‌سایت شما تعامل داشته‌اند اما اقدامات مورد نظر را انجام نداده‌اند، اجرا کنید.
  19. استفاده از مخاطبان درون بازار: کاربرانی را که به طور فعال در حال تحقیق یا بررسی برنامه های مشابه با برنامه شما هستند، با استفاده از ویژگی مخاطبان درون بازار Google مورد هدف قرار دهید.
  20. نظارت بر فعالیت رقبا: استراتژی‌های تبلیغاتی رقبا را زیر نظر داشته باشید و کمپین‌های خود را بر اساس آن تنظیم کنید تا مزیت رقابتی خود را حفظ کنید.
  21. استفاده از قالب‌های تبلیغاتی تبلیغاتی برنامه: قالب‌های تبلیغاتی تخصصی Google را که به‌طور خاص برای نصب برنامه‌ها و تعامل طراحی شده‌اند، کاوش کنید.
  22. بهینه سازی برای App Store Optimization (ASO): با بهینه سازی عنوان، توضیحات، کلمات کلیدی و تصاویر آن بر اساس بهترین شیوه های ASO، دید برنامه خود را در فروشگاه برنامه افزایش دهید.
  23. از تبلیغات ویدیویی برای تعامل استفاده کنید: تبلیغات ویدیویی را در کمپین های خود بگنجانید تا ویژگی ها و مزایای برنامه خود را به شیوه ای بصری جذاب به نمایش بگذارید.
  24. استفاده از کمپین های برنامه جهانی (UAC): استفاده از UAC را در نظر بگیرید، که به طور خودکار دارایی های تبلیغات را در شبکه های مختلف Google بر اساس داده های عملکرد بهینه می کند.
  25. اجرای همپوشانی های فراخوان برای اقدام (CTA): شامل CTA های واضح در تبلیغات ویدیویی یا نمایش تبلیغاتی که درخواست می کنندکاربران برای انجام اقدامات خاص مربوط به دانلود یا تعامل با برنامه شما.
  26. استراتژی‌های مختلف پیشنهاد قیمت را آزمایش کنید: برای به حداکثر رساندن عملکرد کمپین، استراتژی‌های پیشنهادی متفاوتی مانند هزینه به ازای نصب (tCPI) یا بازده هدف تبلیغات (tROAS) را آزمایش کنید.
  27. از داده‌های تجزیه و تحلیل برنامه استفاده کنید: از اطلاعات آماری پلتفرم‌های تجزیه و تحلیل برنامه مانند Firebase یا Google Analytics برای Firebase استفاده کنید تا استراتژی تبلیغات و تصمیمات هدف‌یابی خود را مطلع کنید.
  28. بهینه‌سازی برای کمپین‌های تعامل برنامه: اگر انجام اقدامات درون‌برنامه در اولویت است، راه‌اندازی کمپین‌های تعامل را با تمرکز بر تشویق کاربران موجود به تعامل بیشتر با برنامه‌تان در نظر بگیرید.
  29. استفاده از کمپین‌های نمایش هوشمند: کمپین‌های نمایش هوشمند را کاوش کنید که از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای بهینه‌سازی خودکار مکان‌های تبلیغات بر اساس داده‌های عملکرد استفاده می‌کنند.
  30. اجرای بهینه‌سازی رویداد برنامه (AEO): از AEO در کمپین‌های UAC برای بهینه‌سازی رویدادهای درون‌برنامه‌ای خاص مانند ثبت‌نام یا خریدهایی که ارزش کاربر را نشان می‌دهند، استفاده کنید.
  31. هدف‌گذاری مطابقت مشتری: فهرست‌ها یا بخش‌های مشتریان را برای هدف‌یابی مطابقت مشتری بر اساس آدرس‌های ایمیل یا سایر شناسه‌ها در Google Ads آپلود کنید.
  32. استفاده از قالب‌های تبلیغات تعاملی: قالب‌های تبلیغاتی تعاملی را آزمایش کنید که به کاربران اجازه می‌دهد تا قبل از انجام یک اقدام مرتبط با برنامه، مستقیماً با عناصر تبلیغ درگیر شوند.
  33. بهینه‌سازی برای تبلیغات بین شبکه‌ای: با استفاده از قابلیت‌های بین شبکه‌ای در Google Ads در جستجو، نمایش، ویدیو و موارد دیگر، دامنه تبلیغات برنامه خود را افزایش دهید.
  34. اجرای سفارشی سازهای تبلیغات: از سفارشی سازهای تبلیغات در تبلیغات متنی برای درج پویا اطلاعات مرتبط مانند شمارش معکوس یا پیام های سفارشی بر اساس ویژگی ها یا رفتار کاربر استفاده کنید.
  35. از به‌روزرسانی‌ها مطلع بمانید: مرتباً از ویژگی‌های جدید، بهترین شیوه‌ها و تغییرات خط‌مشی در Google Ads که ممکن است بر اثربخشی تلاش‌های تبلیغاتی شما تأثیر بگذارد، به‌روز باشید.

5 مرجع معتبر برتر:

  1. «راهنمای Google Ads». راهنمای Google Ads. (وب)
  2. چفی، دی، و الیس-چدویک، اف.. بازاریابی دیجیتال. Pearson Education Limited.(چاپ)
  3. Evans D.. بازاریابی رسانه های اجتماعی. ویلی.(چاپ)
  4. Smith P.R., & Zook Z.. ارتباطات بازاریابی. صفحه کوگان.(چاپ)
  5. Tuten T.L. و Solomon M.R.. بازاریابی رسانه های اجتماعی. انتشارات سیج.(چاپ)