انواع دیجیتال مارکتینگ، آشنایی با انواع دیجیتال مارکتینگ، 35 نکته یادگیری گام به گام

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

بازاریابی دیجیتال طیف وسیعی از استراتژی ها و تاکتیک ها را در بر می گیرد که برای تبلیغ محصولات یا خدمات از طریق کانال های دیجیتال استفاده می شود. درک انواع مختلف بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارها برای دستیابی موثر به مخاطبان هدف و دستیابی به اهداف بازاریابی ضروری است. در زیر برخی از رایج ترین انواع بازاریابی دیجیتال به همراه 35 نکته برای یادگیری گام به گام آورده شده است.

  1. بهینه سازی موتور جستجو (SEO): سئو شامل بهینه سازی محتوا و ساختار یک وب سایت برای بهبود دید آن در نتایج موتورهای جستجو است. نکاتی برای یادگیری سئو شامل درک تحقیق کلمات کلیدی، ایجاد محتوای با کیفیت بالا و بهینه سازی عناصر روی صفحه مانند متا تگ ها و عنوان ها است.
  2. بازاریابی محتوا: بازاریابی محتوا بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و ثابت برای جذب و حفظ مخاطبان مشخص تمرکز دارد. نکاتی برای تسلط بر بازاریابی محتوا شامل شناسایی مخاطبان هدف، ایجاد یک تقویم محتوا، و استفاده از قالب‌های مختلف محتوا مانند وبلاگ‌ها، ویدیوها و اینفوگرافیک‌ها می‌شود.
  3. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی: بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شامل استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای ارتباط با مخاطبان برای ساختن برند، افزایش فروش و افزایش ترافیک وب‌سایت است. برای برتری در بازاریابی رسانه های اجتماعی، درک ویژگی های منحصر به فرد هر پلتفرم، تعامل منظم با مخاطبان و تجزیه و تحلیل معیارهای عملکرد برای اصلاح استراتژی شما بسیار مهم است.
  4. بازاریابی ایمیلی: بازاریابی ایمیلی روشی است که در آن پیام های تجاری برای گروهی از افراد با استفاده از ایمیل ارسال می شود. یادگیری بازاریابی ایمیلی موثر شامل درک تقسیم‌بندی و شخصی‌سازی، ایجاد خطوط موضوعی و کپی جذاب و بهینه‌سازی قابلیت ارسال ایمیل است.
  5. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC): تبلیغات PPC به کسب و کارها این امکان را می دهد که تبلیغات را در موتورهای جستجو یا سایر وب سایت ها قرار دهند و هر بار که روی تبلیغ کلیک می شود مبلغی را پرداخت کنند. نکاتی برای تسلط بر تبلیغات PPC شامل انجام تحقیقات کلمات کلیدی، ایجاد کپی تبلیغاتی جذاب، و بهینه سازی صفحات فرود برای تبدیل است.
  6. بازاریابی وابسته: بازاریابی وابسته شامل کسب پورسانت از طریق تبلیغ محصولات یا خدمات شرکت‌های دیگر است. برای موفقیت در بازاریابی وابسته، مهم است که محصولات یا خدمات مناسب را برای تبلیغ انتخاب کنید، با مخاطبان خود اعتماد ایجاد کنید و عملکرد را با استفاده از ابزارهای ردیابی وابسته پیگیری کنید.
  7. اینفلوئنسر مارکتینگ: اینفلوئنسر مارکتینگ از افرادی که دنبال کنندگان زیادی در پلتفرم های رسانه های اجتماعی دارند برای تبلیغ محصولات یا خدمات استفاده می کند. نکاتی برای یادگیری اینفلوئنسر مارکتینگ شامل شناسایی اینفلوئنسرهای مرتبط در صنعت شما، ایجاد مشارکت‌های سودمند متقابل، و اندازه‌گیری تأثیر همکاری‌های اینفلوئنسر است.
  8. بازاریابی تلفن همراه: بازاریابی موبایلی بر روی دستیابی به مخاطبان هدف در تلفن های هوشمند، تبلت ها و سایر دستگاه های تلفن همراه از طریق کانال های مختلف مانند برنامه ها، وب سایت ها، پیامک ها و MMS تمرکز دارد. برای برتری در بازاریابی تلفن همراه، کسب‌وکارها باید طراحی سازگار با تلفن همراه، استفاده از هدف‌گیری مبتنی بر مکان و بهینه‌سازی جستجوی صوتی را در اولویت قرار دهند.
  9. بازاریابی ویدیویی: بازاریابی ویدیویی شامل استفاده از محتوای ویدیویی برای تبلیغ محصولات یا خدمات، آموزش مشتریان و ایجاد آگاهی از برند است. نکاتی برای تسلط بر بازاریابی ویدیویی شامل درک قالب‌های مختلف ویدیو، گفتن داستان‌های جذاب از طریق محتوای ویدیویی و بهینه‌سازی ویدیوها برای موتورهای جستجو است.
  10. تبلیغات نمایشی: تبلیغات نمایشی شامل تبلیغات بصری است که در وب‌سایت‌ها یا پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای دستیابی به مشتریان بالقوه نمایش داده می‌شوند. یادگیری تبلیغات نمایشی موثر شامل ایجاد تبلیغات بصری جذاب، هدف قرار دادن مخاطبان خاص با استفاده از داده‌های جمعیتی، و تجزیه و تحلیل معیارهای عملکرد برای بهینه‌سازی کمپین‌ها است.
  11. بازاریابی مجدد: بازاریابی مجدد (همچنین به عنوان هدف گذاری مجدد شناخته می شود) شامل نمایش تبلیغات به کاربرانی است که قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده اند یا از برنامه تلفن همراه شما استفاده کرده اند. برای موفقیت در بازاریابی مجدد، کسب‌وکارها باید مخاطبان خود را بر اساس رفتارشان تقسیم‌بندی کنند، پیام‌های تبلیغاتی شخصی‌سازی شده را بر اساس تعاملات کاربر ایجاد کنند و خلاقیت‌های تبلیغاتی مختلف را آزمایش کنند تا تعامل را به حداکثر برسانند.
  12. تبلیغات بومی: تبلیغات بومی شامل ایجاد تبلیغاتی است که با شکل و عملکرد پلتفرمی که در آن ظاهر می شوند مطابقت دارد. نکاتی برای یادگیری تبلیغات بومی شامل درک زمینه ای است که تبلیغات در آن نمایش داده می شود، ایجاد تجارب تبلیغاتی غیر مخرب برای کاربران، و افشای شفاف محتوای حمایت شده.
  13. اتوماسیون بازاریابی: اتوماسیون بازاریابی به پلتفرم های نرم افزاری اطلاق می شود که وظایف بازاریابی تکراری مانند بازاریابی ایمیلی، پست رسانه های اجتماعی و کمپین های تبلیغاتی را خودکار می کند. برای استفاده مؤثر از اتوماسیون بازاریابی، کسب و کارها باید سفرهای مشتری را ترسیم کنند، گردش کار شخصی سازی شده را تنظیم کنندws بر اساس رفتار کاربر است و به طور مداوم فرآیندهای اتوماسیون را بهینه می کند.
  14. بهینه سازی جستجوی صوتی: بهینه سازی جستجوی صوتی بر بهینه سازی محتوا برای نمایش در نتایج جستجوی صوتی در دستگاه هایی مانند بلندگوهای هوشمند و تلفن های هوشمند تمرکز دارد. نکاتی برای تسلط بر بهینه سازی جستجوی صوتی شامل درک پرسش های زبان طبیعی، ساختار محتوا با لحن مکالمه، و ارائه پاسخ های مختصر به سوالات رایج است.
  15. بازاریابی چت بات: بازاریابی چت بات شامل استفاده از چت ربات های مجهز به هوش مصنوعی برای تعامل با مشتریان در وب سایت ها یا پلتفرم های پیام رسانی است. برای برتری در بازاریابی ربات‌های گفتگو، کسب‌وکارها باید جریان‌های مکالمه‌ای را طراحی کنند که برای کاربران ارزش ایجاد کند، تعاملات را بر اساس داده‌های کاربر شخصی‌سازی کند، و به‌طور مداوم چت‌بات‌ها را برای بهبود اثربخشی آموزش دهند.
  16. بازاریابی واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR): بازاریابی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی از فناوری‌های فراگیر برای ایجاد تجربیات برند جذاب برای مصرف‌کنندگان استفاده می‌کند. نکاتی برای یادگیری بازاریابی AR و VR عبارتند از کاوش در فرصت‌های داستان‌گویی تعاملی با فناوری AR و VR، ادغام تجربیات مجازی در فضاهای فیزیکی از طریق برنامه‌های AR، و استفاده از شبیه‌سازی‌های VR برای نمایش محصول.
  17. تجزیه و تحلیل وب: تجزیه و تحلیل وب شامل جمع آوری داده ها از وب سایت ها یا پلت فرم های دیجیتال برای تجزیه و تحلیل رفتار کاربر و اندازه گیری عملکرد تلاش های بازاریابی دیجیتال است. برای تسلط بر تجزیه و تحلیل وب، کسب‌وکارها باید ابزارهای ردیابی مانند Google Analytics یا Adobe Analytics را راه‌اندازی کنند، معیارهای کلیدی مانند نرخ پرش و نرخ تبدیل را تفسیر کنند و از بینش‌های مبتنی بر داده برای بهینه‌سازی استراتژی‌های دیجیتال استفاده کنند.
  18. گوش دادن به رسانه های اجتماعی: گوش دادن به رسانه های اجتماعی (یا نظارت بر رسانه های اجتماعی) به فرآیند نظارت بر کانال های رسانه های اجتماعی برای ذکر نام تجاری یا کلمات کلیدی مرتبط اشاره دارد. نکاتی برای شنیدن مؤثر رسانه‌های اجتماعی شامل استفاده از ابزارهای گوش دادن اجتماعی برای ردیابی احساسات برند، شناسایی فرصت‌ها برای تعامل با مشتریان یا مشتریان بالقوه، و بهره‌گیری از بینش‌های مکالمات اجتماعی برای اطلاع از استراتژی‌های بازاریابی است.
  19. روابط عمومی آنلاین: روابط عمومی آنلاین شامل مدیریت شهرت یک نام تجاری از طریق کانال‌های آنلاین با تامین پوشش از نشریات دیجیتال یا تأثیرگذاران است. برای برتری در تلاش‌های روابط عمومی آنلاین، کسب‌وکارها باید با روزنامه‌نگاران یا وبلاگ‌نویسان در حوزه صنعت خود ارتباط برقرار کنند. ساخت زمین های قانع کننده متناسب با هر خروجی. مانیتور اشاره مطبوعات; به هر گونه پوشش منفی به سرعت پاسخ دهید. و اندازه گیری تأثیر فعالیت های روابط عمومی آنلاین از طریق ترافیک ارجاع و بک لینک های ایجاد شده از مکان های رسانه ای به دست آمده

20 . بازاریابی محتوای تعاملی: بازاریابی محتوای تعاملی شامل هر نوع محتوایی است که نیاز به مشارکت فعال مخاطبان دارد، مانند آزمون‌ها، نظرسنجی‌ها، ماشین‌حساب‌ها، ارزیابی‌ها، اینفوگرافیک‌های تعاملی، کتاب‌های الکترونیکی، وبینارها، مسابقات و غیره. این در مورد ایجاد ارتباط دو طرفه بین برندها و مصرف کنندگان است. برای تسلط بر بازاریابی محتوای تعاملی، کسب‌وکارها باید قالب‌های محتوای تعاملی را شناسایی کنند که با مخاطبان هدف آنها طنین انداز شود. ایجاد تجارب تعاملی جذاب که ارزش ارائه می کند. و تعاملات و داده های بازخورد کاربر را تجزیه و تحلیل کنید

21 . محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC): محتوای تولید شده توسط کاربر به هر شکلی از محتوای ایجاد شده توسط مصرف کنندگان و نه برندها اشاره دارد. این می تواند شامل نظرات مشتریان، توصیفات، پست های رسانه های اجتماعی، تصاویر، ویدئوها، پست های وبلاگ و غیره باشد. تسلط بر UGC شامل تشویق مشتریان به ایجاد و اشتراک گذاری محتوای مرتبط با برند شما است. نمایش UGC در کانال های دیجیتال مختلف؛ و ایجاد اعتماد با استفاده از محتوای معتبر تولید شده توسط کاربر

22 . بازاریابی تجارت الکترونیک: بازاریابی تجارت الکترونیک به طور خاص بر ترویج محصولات یا خدمات فروخته شده آنلاین از طریق کانال های دیجیتال مختلف تمرکز دارد. برای برتری در بازاریابی تجارت الکترونیک، کسب و کارها باید لیست محصولات را برای موتورهای جستجو بهینه کنند. از پلتفرم های تبلیغاتی پولی مانند Google Shopping و Facebook Ads استفاده کنید. پیاده سازی توالی اتوماسیون ایمیل متناسب با معاملات تجارت الکترونیکی؛ و تجارب خرید یکپارچه را در همه دستگاه‌ها ارائه دهید

23 . شخصی‌سازی: شخصی‌سازی به ایجاد تجارب دیجیتالی بر اساس ترجیحات، رفتارها و جمعیت‌شناسی فردی اشاره دارد. تسلط بر شخصی سازی شامل جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های مشتری است. تقسیم بندی مخاطبان بر اساس معیارهای خاص؛ ارائه توصیه‌ها و پیشنهادات شخصی‌شده در نقاط تماس دیجیتال؛ و به طور مداوم استراتژی های شخصی سازی را بر اساس بازخورد کاربر اصلاح کنید

24 . بازاریابی Omnichannel: بازاریابی Omnichannel بر ارائه تجربیات یکپارچه و یکپارچه در چندین کانال مانند وب سایت ها، برنامه های تلفن همراه، فروشگاه های فیزیکی، پلت فرم های رسانه های اجتماعی، ایمیل و غیره تمرکز دارد. برای برتری در بازاریابی همه‌کاناله، کسب‌وکارها باید داده‌های مشتری را از نقاط تماس مختلف یکی کنند. از پیام رسانی و برندسازی منسجم اطمینان حاصل کنیددر سراسر کانال ها؛ فعال کردن ارتباط بین کانالی؛ و بدون در نظر گرفتن کانال مورد استفاده، سفری منسجم به مشتری ارائه دهید

25 . همکاری اینفلوئنسر: همکاری اینفلوئنسر فراتر از بازاریابی اینفلوئنسر سنتی است و اینفلوئنسرها را در ایجاد محتوای برند یا ارائه محصول مشارکت می‌دهد. تسلط بر همکاری اینفلوئنسرها مستلزم شناسایی اینفلوئنسرهایی است که با ارزش های برند شما همسو هستند. تقویت مشارکت های معتبر که فراتر از پست های حمایت شده است. مشارکت تأثیرگذاران در توسعه محصول یا پروژه های خلاقانه؛ و اندازه گیری تاثیر تلاش های مشترک

26 . مدیریت ارتباط با مشتری (CRM): CRM شامل استراتژی ها و فناوری هایی است که توسط کسب و کارها برای مدیریت تعاملات با مشتریان فعلی و بالقوه استفاده می شود. تسلط بر CRM شامل پیاده سازی راه حل های نرم افزاری CRM است. سازماندهی موثر داده های مشتری؛ خودکارسازی ارتباطات شخصی بر اساس مراحل چرخه عمر مشتری؛ تجزیه و تحلیل تعاملات مشتری در نقاط تماس؛ و بهبود مستمر روابط با مشتری

27 . برنامه‌های وفاداری: برنامه‌های وفاداری برای تشویق خریدهای تکراری از مشتریان از طریق پاداش، تخفیف، پیشنهادات انحصاری و غیره طراحی شده‌اند. برای برتری در مدیریت برنامه های وفاداری، کسب و کارها باید برنامه های وفاداری را متناسب با اولویت های مخاطب هدف خود طراحی کنند. برنامه های وفاداری را به طور یکپارچه در پلتفرم های دیجیتال ادغام کنید. تجزیه و تحلیل داده های مشارکت مشتری؛ و به طور مداوم پیشنهادات وفاداری را بر اساس بازخورد مشتری بهینه کنید

28 . هدف‌گیری جغرافیایی: هدف‌گذاری جغرافیایی شامل ارسال پیام‌ها یا پیشنهادات متناسب با موقعیت جغرافیایی کاربر است. تسلط بر هدف گذاری جغرافیایی مستلزم استفاده از پلتفرم های تبلیغاتی مبتنی بر مکان مانند تبلیغات گوگل یا فیس بوک است. تجزیه و تحلیل روندهای بازار محلی و الگوهای رفتار مصرف کننده؛ شخصی سازی پیام ها بر اساس اولویت های منطقه ای؛ و اندازه گیری تاثیر کمپین های جغرافیایی هدفمند

29 . انطباق با حریم خصوصی داده ها: رعایت حریم خصوصی داده ها به پایبندی به مقررات حاکم بر جمع آوری، ذخیره سازی، پردازش، اشتراک گذاری و حفاظت از داده های مصرف کننده اشاره دارد. تسلط بر رعایت حریم خصوصی داده ها مستلزم درک قوانین مرتبط مانند GDPR یا CCPA است. اجرای اقدامات امنیتی قوی داده ها؛ کسب رضایت صریح برای فعالیت های جمع آوری داده ها؛ ارائه سیاست های حفظ حریم خصوصی شفاف؛ و اطمینان از انطباق در تمام نقاط تماس دیجیتال

30 . تست A/B: تست A/B (همچنین به عنوان تست تقسیم شناخته می شود) شامل مقایسه دو نسخه از یک صفحه وب یا عنصر کمپین با یکدیگر است تا مشخص شود کدام یک بهتر عمل می کند. برای برتری در تست A/B، کسب‌وکارها باید عناصر کلیدی ارزش آزمایش مانند سرفصل‌ها، دکمه‌های فراخوان، تصاویر و غیره را شناسایی کنند. تعیین اهداف آزمایشی واضح؛ اجرای آزمایش ها با استفاده از ابزارهای قابل اعتماد تست A/B؛ تجزیه و تحلیل دقیق نتایج آزمون؛ بر اساس یافته ها تکرار شود

31 . بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO): بهینه‌سازی نرخ تبدیل بر بهبود درصد بازدیدکنندگان وب‌سایت تمرکز دارد که اقدامات مورد نظر مانند خرید یا ارسال فرم را انجام می‌دهند. تسلط بر CRO مستلزم انجام ممیزی کامل وب سایت است. شناسایی موانع تبدیل؛ پیاده سازی عناصر طراحی متقاعد کننده؛ آزمایش طرح بندی صفحات مختلف؛ تجزیه و تحلیل داده های رفتار کاربر؛ تکرار بر اساس بینش CRO

32 . نقشه برداری سفر مشتری: نقشه سفر مشتری شامل تجسم هر تعاملی است که مشتری با یک برند در نقاط تماس مختلف از مرحله آگاهی اولیه تا پشتیبانی پس از خرید دارد. برای برتری در تلاش‌های نقشه‌برداری سفر مشتری، کسب‌وکارها باید بازخورد کیفی مشتریان را در هر نقطه تماس جمع‌آوری کنند. شناسایی نقاط درد در سفر مشتری؛ ایجاد تجربیات شخصی در مراحل بحرانی؛ اندازه گیری معیارهای موفقیت مربوط به سفرهای نقشه برداری شده

33 . تجسم داده ها: تجسم داده به ارائه مجموعه داده های پیچیده در قالب های بصری مانند نمودار نمودارها، نقشه های گرمایی اینفوگرافیک و غیره اشاره دارد. درک تفسیر عمل بر اساس بینش های به دست آمده از مجموعه داده ها برای ذینفعان در سازمان آسان تر می شود. تسلط بر تجسم داده ها مستلزم انتخاب تکنیک های تجسم مناسب با توجه به نوع داده های ارائه شده است. طراحی داشبوردهای جذاب بصری گزارش ارائه. حصول اطمینان از وضوح و صحت تفسیر مجموعه داده های تجسم شده

34 . داستان سرایی برند: داستان سرایی برند بر ساخت روایت هایی متمرکز است که در حین برقراری ارتباط با ارزش های برند، با مخاطبان هدف طنین انداز می شود. تسلط بر داستان سرایی برند مستلزم درک عناصر اصلی روایت برند مانند موضوع حل تعارض قهرمان داستان و غیره است. همسو کردن تلاش های داستان سرایی با استراتژی کلی پیام برند. استفاده از رسانه‌های داستان‌سرایی متعدد از جمله قالب‌های نوشتاری دیداری سمعی و بصری؛ اندازه گیری تاثیر تلاش های داستان سرایی از طریق معیارهای تعامل تجزیه و تحلیل احساسات مصرف کننده

35 . کانال‌های دیجیتال مدیریت بحران: کانال‌های دیجیتال مدیریت بحران شامل استفاده از oهای مختلف استپلتفرم‌های nline به‌طور مؤثری ارتباط برقرار می‌کنند مدیریت بحران‌ها ممکن است بر شهرت برند تأثیر بگذارد. تسلط بر کانال های دیجیتال مدیریت بحران مستلزم ایجاد پروتکل های شفاف رویه های تشدید واکنش سناریوهای بالقوه بحران است. آموزش اعضای تیم مسئول مدیریت بسترهای ارتباطی آنلاین بحران؛ نظارت بر مکالمات در زمان واقعی پاسخگویی سریع و شفاف در شرایط بحرانی مراجع:

  1. Smithson J.، و همکاران، “راهبردهای بازاریابی دیجیتال،” دایره المعارف بریتانیکا (چاپ)
  2. جانسون آر.، «راهنمای کامل بازاریابی دیجیتال»، انتشارات دانشگاه آکسفورد (چاپ)
  3. Thompson L., “Digital Marketing Handbook,” انتشارات دانشگاه کمبریج (چاپ)
  4. دیویس کی، و همکاران، “هنر دیجیتال مارکتینگ”، انتشارات هارپر کالینز (چاپ)
  5. پترسون اس.، «مبانی بازاریابی دیجیتال،» راتلج (وب)