الگوریتم پنگوئن گوگل چیست و برای جریمه نشدن چه کنیم؟ 35 نکته را گام به گام یاد بگیرید

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

الگوریتم Google Penguin یک الگوریتم موتور جستجو است که توسط Google برای هدف قرار دادن و جریمه کردن وب سایت هایی که دستورالعمل های وبمستر آن را نقض می کنند با استفاده از طرح های پیوند دستکاری شده برای افزایش مصنوعی رتبه بندی موتورهای جستجوی خود توسعه داده است. این الگوریتم برای اولین بار در آوریل 2012 معرفی شد و از آن زمان تاکنون چندین به روز رسانی برای بهبود اثربخشی آن در شناسایی و جریمه کردن وب سایت های درگیر در شیوه های ایجاد لینک های هرزنامه انجام شده است.

برای جلوگیری از جریمه شدن توسط الگوریتم پنگوئن گوگل، صاحبان وب‌سایت و مدیران وب‌سایت‌ها باید بهترین شیوه‌ها را برای ایجاد پیوند رعایت کنند و اطمینان حاصل کنند که وب‌سایت‌هایشان با دستورالعمل‌های وبمستر Google مطابقت دارد. در اینجا 35 نکته برای جلوگیری از جریمه شدن توسط الگوریتم پنگوئن گوگل آورده شده است:

  1. روی ایجاد محتوای باکیفیت، مرتبط و ارزشمند که به طور طبیعی لینک‌هایی را از وب‌سایت‌های معتبر جذب می‌کند، تمرکز کنید.
  2. از مشارکت در طرح‌های پیوند مانند خرید یا فروش پیوندهایی که رتبه صفحه را پاس می‌کنند، خودداری کنید.
  3. با استفاده از ابزار Disavow Google، هرگونه بک لینک با کیفیت پایین یا هرزنامه را که به وب سایت شما اشاره می کنند، رد کنید.
  4. نمایه بک لینک وب سایت خود را با استفاده از ابزارهایی مانند کنسول جستجوی Google، Ahrefs یا Moz به طور منظم نظارت کنید.
  5. هر پیوندی را از وب‌سایت‌های نامربوط یا با کیفیت پایین که ممکن است به شهرت وب‌سایت شما آسیب بزند، حذف یا رد کنید.
  6. با اینفلوئنسرهای صنعت و وب سایت های معتبر ارتباط برقرار کنید تا از طریق همکاری و مشارکت، بک لینک های طبیعی به دست آورید.
  7. از تنوع متن لنگر هنگام ایجاد پیوند برای جلوگیری از بهینه سازی بیش از حد کلمات کلیدی خاص استفاده کنید.
  8. مطمئن شوید که همه پیوندهای خروجی از وب سایت شما مرتبط هستند و به تجربه کاربر ارزش می بخشند.
  9. یک استراتژی پیوند داخلی قوی برای توزیع ارزش پیوند در صفحات مهم وب سایت خود اجرا کنید.
  10. از استفاده از ابزارها یا خدمات لینک سازی خودکار که وعده بک لینک سریع و آسان را می دهند، خودداری کنید.
  11. به طور منظم وب سایت خود را برای یافتن پیوندهای خراب یا سمی بررسی کنید و اقدامات لازم را برای رفع یا حذف آنها انجام دهید.
  12. توزیع متن لنگر بک لینک های خود را برای اطمینان از نمایه پیوند طبیعی و متنوع نظارت کنید.
  13. در انجمن‌ها، انجمن‌ها و بحث‌های مرتبط با صنعت برای ایجاد اعتبار برند و جذب بک لینک‌های طبیعی شرکت کنید.
  14. محتوای قابل اشتراک‌گذاری ایجاد کنید که اشتراک‌گذاری اجتماعی و کسب پیوند طبیعی را از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تشویق می‌کند.
  15. از تلاش های روابط عمومی برای به دست آوردن پوشش رسانه ای و بک لینک های سرمقاله از نشریات معتبر استفاده کنید.
  16. ویژگی های rel=”nofollow” را برای محتوای تولید شده توسط کاربر یا پیوندهای حمایت شده اجرا کنید تا از انتقال رتبه صفحه به منابع نامعتبر جلوگیری کنید.
  17. از مشارکت در طرح‌های پیوند متقابل بیش از حد که ممکن است برای موتورهای جستجو دستکاری به نظر برسد، خودداری کنید.
  18. محتوای قدیمی وب سایت خود را به طور مرتب بررسی و به روز کنید تا ارتباط و ارزش آن برای کاربران حفظ شود.
  19. از استنادهای محلی و دایرکتوری های تجاری برای ایجاد بک لینک های معتبر برای تلاش های سئوی محلی استفاده کنید.
  20. تحقیقات کاملی را در مورد شرکای پیوند بالقوه انجام دهید تا از اعتبار و ارتباط آنها قبل از شرکت در تبادل پیوند اطمینان حاصل کنید.
  21. سرعت و عملکرد وب‌سایت خود را کنترل کنید زیرا صفحات کم بارگذاری ممکن است بر تجربه کاربر و رتبه‌بندی ارگانیک تأثیر منفی بگذارند.
  22. نشانه گذاری داده های ساخت یافته را برای افزایش دید محتوای خود در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) پیاده سازی کنید.
  23. وب‌سایت خود را برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه کنید تا تجربه کاربری یکپارچه را در پلتفرم‌های مختلف ارائه دهید.
  24. معیارهای تعامل کاربر مانند نرخ پرش، زمان حضور در سایت و بازدید از صفحه را برای بهبود سیگنال های کلی کیفیت وب سایت در اولویت قرار دهید.
  25. به‌طور منظم وب‌سایت خود را با محتوای جدید و اصلی به‌روزرسانی کنید تا ارتباط و تخصص مداوم را در جایگاه خود نشان دهید.

26-35: ادامه نکات

  1. از پروتکل امن HTTPS برای وب‌سایت خود استفاده کنید تا از حریم خصوصی و امنیت داده‌ها برای کاربران اطمینان حاصل کنید، که می‌تواند تأثیر مثبتی بر رتبه‌بندی جستجو داشته باشد.
  2. هنگام استفاده از تصاویر، ویدیوها یا سایر محتوای چندرسانه ای در وب سایت خود، قوانین حق نسخه برداری و حقوق مالکیت معنوی را رعایت کنید.
  3. یک خط مشی رازداری، شرایط خدمات و صفحات سلب مسئولیت واضح و شفاف را برای رعایت حقوقی و اعتماد کاربر در وب سایت خود اجرا کنید.
  4. از پر کردن کلمات کلیدی یا بهینه سازی بیش از حد محتوا برای کلمات کلیدی خاص اجتناب کنید، زیرا ممکن است جریمه های الگوریتمی موتورهای جستجو را ایجاد کند.
  5. به‌روزرسانی‌های الگوریتم‌ها را از موتورهای جستجو مانند Google به‌طور منظم نظارت کنید تا از تغییراتی که ممکن است بر استراتژی‌های SEO تأثیر بگذارد مطلع بمانید.
  6. با سازمان‌دهی محتوا در دسته‌های منطقی و استفاده از ساختارهای پیوند داخلی واضح، یک تجربه ناوبری یکپارچه برای کاربران فراهم کنید.
  7. به طور منظم رفتار کنیدممیزی فنی سئو برای شناسایی و حل مسائل مربوط به خزیدن، نمایه سازی و معماری سایت.
  8. عناوین متا، توضیحات و سرصفحه‌ها را با کلمات کلیدی مرتبط بهینه کنید و در عین حال مطمئن شوید که محتوای هر صفحه را دقیقاً نشان می‌دهند.
  9. از عناصر اثبات اجتماعی مانند نظرات مشتریان، توصیفات، و مطالعات موردی برای ایجاد اعتماد و اعتبار برای برند خود استفاده کنید.
  10. از طریق منابع معتبر صنعتی، کنفرانس‌ها و شبکه‌های حرفه‌ای، به طور مستمر خود را در مورد بهترین شیوه‌های SEO آموزش دهید.

منابع:

  1. سالیوان، دی.، و کاتز، ام. (2012). به‌روزرسانی Google Penguin: بهینه‌سازی بیش از حد، جریمه‌های هرزنامه وب و الگوریتم رتبه‌بندی جستجوی جدید [وب]. سرزمین موتورهای جستجو.
  2. Enge, E., Spencer, S., & Fishkin, R. (2016). هنر سئو: تسلط بر بهینه سازی موتورهای جستجو [چاپ]. رسانه O’Reilly.
  3. Granka, L., Pasztor, E., & Gaynor, M.. (2012). ارزیابی وب هرزنامه با استفاده از داده های کلیکی [وب]. مجموعه مقالات بیست و یکمین کنفرانس بین المللی وب جهانی.
  4. شوارتز، بی.. (2013). کتاب لینک سازی [چاپ]. بستر انتشار مستقل CreateSpace.
  5. کاتز، ام.. (2013). چند نمونه از اطلاعات غلط سئو چیست؟ [وب]. Matt Cutts: Gadgets، Google و SEO.