آموزش فتوشاپ 2021، راهی برای حرفه ای شدن، 35 نکته برای تکمیل مرحله به مرحله

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

Photoshop 2021 یک نرم افزار قدرتمند و همه کاره است که برای ویرایش تصویر، طراحی گرافیک و خلق هنر دیجیتال استفاده می شود. تسلط بر فتوشاپ برای حرفه ای شدن در این زمینه نیاز به آموزش و تمرین جامع دارد. در اینجا 35 نکته گام به گام برای راهنمایی شما در روند تکمیل آموزش فتوشاپ 2021 و پیشرفت به سمت سطح حرفه ای آورده شده است:

  1. آشنایی با رابط: با آشنایی با رابط Photoshop 2021، از جمله ابزارها، پانل‌ها و گزینه‌های سفارشی‌سازی فضای کاری شروع کنید.
  2. آموزش ابزارهای اساسی: عملکرد ابزارهای اساسی مانند ابزار انتخاب، ابزار قلم مو، ابزار پاک کن و ابزار متن را بدانید.
  3. کاوش در لایه ها: در کار با لایه ها، از جمله ایجاد، سازماندهی و دستکاری آنها برای دستیابی به اثرات دلخواه، مهارت کسب کنید.
  4. درک حالت‌های رنگ: با حالت‌های رنگی مختلف مانند RGB، CMYK، و مقیاس خاکستری و کاربردهای آن‌ها در پروژه‌های طراحی مختلف آشنا شوید.
  5. تکنیک های انتخاب را تمرین کنید: تکنیک های انتخاب مانند انتخاب خیمه شب بازی، ابزار کمند، و عصای جادویی را برای ویرایش دقیق تسلط دهید.
  6. مطالعه تنظیمات تصویر: ویژگی‌های تنظیم تصویر مانند روشنایی/کنتراست، سطوح، منحنی‌ها و تعادل رنگ را برای بهبود عکس‌ها کاوش کنید.
  7. کار با ماسک ها: مفهوم ماسک های لایه و نحوه استفاده از آنها برای ویرایش غیر مخرب را درک کنید.
  8. استفاده از فیلترها: با فیلترهای مختلف برای اعمال جلوه‌های هنری، واضح‌تر کردن تصاویر یا محو کردن نواحی خاص آزمایش کنید.
  9. تایپوگرافی را بیاموزید: اصول تایپوگرافی را بیاموزید و ایجاد طرح های متنی جذاب بصری را تمرین کنید.
  10. درک ابزار قلم: بر ابزار قلم برای ایجاد اشکال، مسیرها و انتخاب های دقیق مسلط شوید.
  11. تکنیک‌های روتوش را تمرین کنید: مهارت‌های روتوش پرتره و تصاویر را با استفاده از ابزارهایی مانند قلم موی شفابخش، کلون استمپ، و قلم موی درمان نقطه‌ای ایجاد کنید.
  12. مطالعه اشیاء هوشمند: مزایای استفاده از اشیاء هوشمند برای مقیاس‌بندی غیر مخرب و ویرایش گرافیک‌های شطرنجی یا برداری را بدانید.
  13. کاوش حالت‌های ترکیبی: با حالت‌های ترکیبی آزمایش کنید تا ترکیبات منحصر به فردی از لایه‌ها برای جلوه‌های ویژه ایجاد کنید.
  14. ترکیب سازی را تمرین کنید: تکنیک های ترکیب بندی را برای ادغام یکپارچه چندین تصویر در یک طراحی منسجم بیاموزید.
  15. درک تصحیح رنگ: در روش‌های تصحیح رنگ مهارت کسب کنید تا از نمایش دقیق رنگ در تصاویر اطمینان حاصل کنید.
  16. ویژگی های سه بعدی را مطالعه کنید: قابلیت های سه بعدی فتوشاپ 2021 را برای ایجاد آثار هنری سه بعدی و جلوه های متنی کاوش کنید.
  17. لایه‌های تنظیم اصلی: یاد بگیرید که از لایه‌های تنظیمی برای تنظیمات غیر مخرب رنگ و تن در طرح‌های خود استفاده کنید.
  18. بازیابی تصویر را تمرین کنید: در بازیابی عکس‌های قدیمی یا آسیب‌دیده با استفاده از ابزارهای بازیابی فتوشاپ، مهارت‌هایی کسب کنید.
  19. درک گزینه های صادرات: با فرمت های مختلف فایل و تنظیمات صادرات برای الزامات خروجی مختلف آشنا شوید.
  20. ابزارهای اتوماسیون مطالعه: ویژگی‌های پردازش دسته‌ای و اتوماسیون را برای ساده‌سازی وظایف تکراری کاوش کنید.
  21. آموزش مبانی Artboard: نحوه کار با تابلوهای هنری برای ایجاد چندین طرح در یک سند را بدانید.
  22. ایجاد الگوها را تمرین کنید: در فرآیند ایجاد الگوهای بدون درز با استفاده از ابزارهای الگوسازی فتوشاپ تسلط پیدا کنید.
  23. مطالعه پیچش پرسپکتیو: ویژگی تاب برداشتن پرسپکتیو را برای تنظیم پرسپکتیو اشیاء درون یک تصویر کاوش کنید.
  24. آزمایش با فیلتر Camera Raw: از فیلتر Camera Raw برای تنظیمات پیشرفته فایل‌های تصویر خام مستقیماً در فتوشاپ استفاده کنید.
  25. ویژگی‌های ویرایش ویدیو را بشناسید: با قابلیت‌های ویرایش ویدیو در Photoshop 2021 برای کارهای اولیه ترکیب‌بندی و ویرایش ویدیو آشنا شوید.
  26. ایجاد برس های سفارشی را تمرین کنید: ایجاد برس های سفارشی برای نقاشی دیجیتال یا اضافه کردن عناصر هنری به طرح های خود را بیاموزید.
  27. مطالعه پر کردن محتوای آگاه: بر ویژگی پر کردن محتوا آگاه برای حذف یکپارچه عناصر ناخواسته از تصاویر مسلط شوید.
  28. Cloud Document Collaboration: آشنایی با نحوه همکاری در پروژه ها با استفاده از اسناد ابری در Photoshop 2021.
  29. ایجاد ماکت‌ها را تمرین کنید: مهارت‌هایی را در ایجاد مدل‌های محصول و تجسم‌سازی با استفاده از اشیاء هوشمند و الگوهای ماکت توسعه دهید.
  30. مدیریت رنگ را مطالعه کنید: در مورد نمایه‌های رنگ، کالیبراسیون و بهترین شیوه‌های مدیریت رنگ برای بازتولید رنگ ثابت در دستگاه‌ها اطلاعات کسب کنید.
  31. آزمایش با Perspective Crop Tool: از ابزار برش پرسپکتیو برای تنظیم پرسپکتیو تصویر در حین برش همزمان آن استفاده کنید.
  32. تکنیک های ماسکینگ پیشرفته را بیاموزید: تکنیک های ماسکینگ پیشرفته مانند ماسک درخشندگی را یاد بگیریدانتخاب های مبتنی بر کانال برای کنترل دقیق ویرایش.
  33. تصویربرداری HDR را مطالعه کنید: تکنیک‌های تصویربرداری با محدوده دینامیکی بالا (HDR) را برای ثبت طیف وسیع‌تری از مقادیر تونال در عکس‌ها کاوش کنید.
  34. عملکردهای پردازش دسته‌ای را تمرین کنید: اقدامات سفارشی را برای کارهای پردازش دسته‌ای مانند تغییر اندازه تصاویر یا اعمال تنظیمات رایج برای چندین فایل به طور همزمان ایجاد کنید.
  35. ساخت نمونه کارها: با پیشرفت در آموزش، نمونه کارهایی بسازید که مهارت های متنوع فتوشاپ شما را در پروژه های مختلف طراحی به نمایش بگذارد.

5 مرجع معتبر برتر:

  1. تیم خلاق Adobe. Adobe Photoshop Classroom in a Book (Print) ویرایش دوم، Adobe Press، 2020.
  2. Evening M., & Grover J.. The Adobe Photoshop CC Book for Digital Photographers (Print) Voices That Matter Series; انتشارات نو سواران; هلو پرس; آموزش پیرسون; گروه فناوری پیرسون; پیرسون plc; InformIT; Adobe Press; هلو; سوارکاران جدید؛ Que Publishing; انتشارات سامس; مرجع فنی حرفه ای پرنتیس هال; IBM Press; سیسکو پرس؛ سری محاسبات حرفه ای ادیسون وسلی. Sun Microsystems Press; انتشارات مدرسه وارتون; FT Press; Financial Times Prentice Hall.
  3. Gradias K.. Adobe Photoshop CC For Dummies (Print) John Wiley & Sons.
  4. Aaland M.. Adobe Photoshop CS6 Classroom in a Book (Print) Adobe Press.

5. Adobe Systems Incorporated (وب). “راهنمای Adobe Photoshop.” پشتیبانی Adobe.