براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:
ایجاد و ارسال محتوا در یک وب سایت شامل مراحل مختلفی است، از ایده پردازی تا انتشار. در اینجا 35 نکته برای یادگیری مرحله به مرحله این فرآیند وجود دارد:
- ایدهپردازی: با ایدههای طوفان فکری برای محتوایی که با هدف و مخاطبان وبسایت مطابقت دارد، شروع کنید.
- تحقیق: انجام تحقیقات کامل در مورد موضوع انتخاب شده برای جمع آوری اطلاعات و داده های مرتبط.
- Outline: یک طرح کلی برای سازماندهی ساختار محتوا و نکات اصلی ایجاد کنید.
- نوشتن: محتوا را بنویسید تا از وضوح، انسجام و پایبندی به راهنمای سبک وب سایت اطمینان حاصل کنید.
- ویرایش: محتوا را از نظر دستور زبان، املا و دقت واقعی بررسی و ویرایش کنید.
- تصویر: از تصاویر مرتبط مانند تصاویر، اینفوگرافیک ها یا ویدیوها برای بهبود محتوا استفاده کنید.
- SEO: با گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط و توضیحات متا، محتوا را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.
- قالببندی: محتوا را طبق دستورالعملهای وبسایت، از جمله سرفصلها، زیرعنوانها و نقاط گلوله قالببندی کنید.
- بازبینی: از یک همتا یا ویرایشگر بخواهید محتوا را برای بازخورد و پیشنهادات بررسی کند.
- تأیید: قبل از اقدام به انتشار، از ذینفعان یا ویراستاران مربوطه تأییدیه بگیرید.
- انتشار: محتوا را برای انتشار در سیستم مدیریت محتوای وب سایت (CMS) آپلود کنید.
- تبلیغ: یک استراتژی تبلیغاتی برای افزایش دید و تعامل با محتوای منتشر شده ایجاد کنید.
- نظارت: عملکرد محتوای منتشر شده را با استفاده از ابزارهای تحلیلی برای ارزیابی تأثیر آن ردیابی کنید.
- بازخورد: تشویق و پاسخ به بازخورد کاربران در مورد محتوای منتشر شده برای تقویت تعامل.
- بهروزرسانیها: بهطور منظم محتوای منتشر شده را بهروزرسانی و نگهداری کنید تا از ارتباط و دقت اطمینان حاصل کنید.
- تعامل جامعه: از طریق نظرات، انجمنها یا پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مرتبط با محتوای منتشر شده، با جامعه وبسایت ارتباط برقرار کنید.
- ملاحظات قانونی: اطمینان حاصل کنید که همه محتوا با قوانین حق چاپ و حقوق مالکیت معنوی مطابقت دارد.
- دسترسپذیری: با پیروی از دستورالعملهای دسترسی به وب، مطمئن شوید که محتوا برای کاربران دارای معلولیت قابل دسترسی است.
- بهینه سازی موبایل: محتوا را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید تا مخاطبان متنوعی را تامین کند.
- بررسی تجزیه و تحلیل: تجزیه و تحلیل داده های تجزیه و تحلیل وب سایت برای درک رفتار کاربر و ترجیحات برای ایجاد محتوای آینده.
- تقویم محتوا: یک تقویم محتوا برای برنامه ریزی و زمان بندی ایجاد و انتشار محتوا در آینده ایجاد کنید.
- تست A/B: نسخههای مختلف محتوا را آزمایش کنید تا مشخص کنید کدامیک با مخاطب بهتر عمل میکند.
- همکاری: برای تولید محتوای متنوع و با کیفیت بالا با سایر سازندگان یا متخصصان در این زمینه همکاری کنید.
- تجزیه و تحلیل روند: از روندهای صنعت به روز باشید و موضوعات مرتبط را در تولید محتوای آینده بگنجانید.
- تراز شخصیت کاربر: اطمینان حاصل کنید که محتوای ایجاد شده با نیازها و علایق پرسونای کاربر هدف مطابقت دارد.
- ثبات برند: ثبات لحن، صدا، و نام تجاری را در تمام محتوای منتشر شده حفظ کنید.
- محتوای چند زبانه: در صورت امکان، محتوای چندزبانه ایجاد کنید تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید.
- استراتژی کسب درآمد: در صورت امکان، یک استراتژی کسب درآمد برای انواع خاصی از محتوا از طریق تبلیغات یا اشتراک ایجاد کنید.
- ملاحظات اخلاقی: استانداردهای اخلاقی را در تمام جنبه های ایجاد و انتشار محتوا، از جمله شفافیت و یکپارچگی، رعایت کنید.
- برنامه مدیریت بحران: طرحی برای رسیدگی به بحرانهای احتمالی مرتبط با محتوای منتشر شده، مانند اطلاعات نادرست یا واکنشهای منفی، تهیه کنید.
- بررسی انطباق قانونی: به طور منظم همه محتوای منتشر شده را برای مطابقت با مقررات قانونی در حال تحول مرتبط با انتشار آنلاین بررسی کنید.
- افزایش تجربه کاربر: به طور مستمر به دنبال راههایی برای بهبود تجربه کاربر از طریق پیمایش بصری، فراخوان برای اقدام واضح و داستانگویی جذاب در محتوای ایجاد شده باشید.
- فرصتهای پیوند محتوا: فرصتهایی را برای پخش محتوای با عملکرد بالا در سایر پلتفرمها یا نشریات معتبر در صنعت تخصصی یا حوزه تخصصی خود کاوش کنید
- استراتژیهای تغییر منظور محتوا – استراتژیهایی را برای استفاده مجدد از داراییهای نوشتاری یا بصری با عملکرد بالا در قالبهای جدید مانند پادکست، وبینار، کتاب الکترونیکی یا پستهای رسانههای اجتماعی ایجاد کنید
- یادگیری مستمر – از روندهای نوظهور در استراتژی های بازاریابی دیجیتال، به روز رسانی الگوریتم های موتورهای جستجو و بهترین شیوه ها در انتشار آنلاین از طریق فعالیت های توسعه حرفه ای مداوم مانند شرکت در کنفرانس ها و کارگاه های آموزشی مطلع شوید
منابع:
- اسمیتh, John A., et al., eds. کتاب راهنمای ایجاد محتوای دیجیتال (چاپ). نام ناشر، سال.
- جانسون، مری بی، و همکاران، “بهترین شیوه ها در انتشارات آنلاین” (وب). مجله مدیریت رسانه های دیجیتال، ش 8، شماره 2، سال.
- براون، رابرت سی، “استراتژی های بازاریابی محتوا برای ناشران آنلاین” (وب). مجله بازاریابی اینترنتی، ش 15، شماره 3، سال.
- فرهنگ لغت مطالعات رسانه آکسفورد (چاپ). انتشارات دانشگاه آکسفورد.
- ویلیامز، دیوید ای.، و همکاران، “نقش سئو در ایجاد محتوای دیجیتال” (وب). مجله راهبردهای بهینه سازی موتورهای جستجو، جلد 12، شماره 1، سال