تحولات دیجیتال: این برندهای پیشرو چگونه این کار را کردند؟

در بازاریابی دیجیتال ، همه چیز همیشه در حال تغییر ، تحول و نوآوری است. انتظار می رود شرکت های موفق تغییراتی را در طی سالیان متمادی ایجاد کنند و یکی از جالب ترین تحولات حول دیجیتال حرکت می کند.

دیجیتال

اگر شما در حال تغییر دیجیتالی در سازمان خود هستید و به کمی الهام نیاز دارید ، در ادامه بخوانید تا بدانید که چگونه برخی از بزرگترین مارک ها تحول دیجیتالی خود را مدیریت کردند.

منظور از انتقال دیجیتال چیست؟

شرکتهایی که امیدوارند این تغییر استراتژیهای بازاریابی را به مجموعه ای از برنامه های مبتنی بر دیجیتال (یا حتی جزئی) مبتنی بر دیجیتال تبدیل کنند ، با تصمیمات زیادی روبرو هستند: استعداد واقعی را از کجا می یابید؟ چه مقدار بودجه را به دیجیتال اختصاص می دهیم؟ روی چه نوع رسانه های اجتماعی تمرکز می کنید؟ چگونه می توان مخاطب دیگرمان را در حالی که هنوز به دیجیتال “جدیدتر” متوسل می شود ، نگه می دارد؟

در واقع ، رفتن به دیجیتال بسیار بیشتر از راه اندازی یک وب سایت عالی و جمع آوری تعداد بیشتری از دنبال کنندگان فیس بوک یا توییتر است. این یک سطح درگیری کاملاً جدید است که نیاز به تخصص و انرژی جدید زیادی دارد.

چرا تحول دیجیتال ضروری است

این روزها همه به هم متصل شده اند و برخی از شرکت ها به سختی ادامه می دهند: طبق گفته Smart Insights ، حدود ۴۹٪ از شرکت ها هنوز استراتژی مشخص بازاریابی دیجیتال را عملی نکرده اند.

اما این تنها واقعیتی نیست که مردم از طریق مارک های دیجیتال به صورت آنلاین خرید می کنند ، امروز ، مردم تصمیم به خرید متفاوت می گیرند. آنها لحظه به لحظه بیشتر هستند ، و آنها (بعضی اوقات) مجموعه ای از گزینه های مختلف را در مورد پیدا کردن محصول مورد نظر خود دارند. به طور خلاصه ، آنها بیشتر از اینکه از طریق تبلیغ متقاعد شوند ، به دنبال محصول ایده آل خود هستند.

مصرف کنندگان درمورد هر تصمیم خریدی که اتخاذ می کنند ، قدرت بیشتری پیدا می کنند. با ظهور دستگاه های تلفن همراه و کاهش نیاز بسیاری از کالاها و خدمات محلی ، اکنون مصرف کنندگان در جستجوی چیزی هستند که می خواهند و سریع آن را می گیرند ، نه اینکه تبلیغ کنندگان مجبور شوند کالایی را به “نمایش” دهند تا آنها را برای خرید آن خریداری کنند.

چگونه کره دیجیتالی تجربه مشتری را تغییر می دهد

نکته ای که تجربه مشتری را در حوزه دیجیتال تغییر می دهد پوشیدنی هایی مانند Fitbits است که به مشتریان امکان می دهد اطلاعات را از طریق اطلاعات وارد کنند. این شرکت به سرعت در حال رشد است و این بدان معنی است که شرکت های بدنسازی می توانند با این نوع ابزارها به خوبی همکاری کنند. این روزها اتوماسیون زیادی نیز اتفاق می افتد که موجب فعالیت های نظم دهی می شود.

نمونه دیگر چگونگی کنترل بیشتر مصرف کنندگان بر تبلیغات ، مسدود کننده تبلیغات و امکان “پنهان کردن” تبلیغات در فیدهای خبری رسانه های اجتماعی است. از آنجا که آنها همچنان کنترل بیشتری بر آنچه می بینند ، تبلیغ می کنند و تبلیغ کنندگان با چالش های بیشتری روبرو می شوند که «دیده می شوند» ، بنابراین نیاز به توسعه و اشتراک محتوای مرتبط را که مصرف کنندگان واقعاً می خواهند با آنها درگیر شوند ، بیشتر می کنند.

بنابراین ، برای مشاغل ، تغییر تجربه مشتری به معنای چیزی بیشتر از راه اندازی وب سایت موبایل یا همکاری با شرکت های دیجیتال است. آنها واقعاً باید از چگونگی ایجاد و حفظ وفاداری برند در چارچوب کل سفر مشتری آگاه باشند.

موبایل

روندهای تحول دیجیتال

در زمینه حفظ وفاداری مشتری و ایجاد روابط ، شرکت ها باید در مورد روندهای تکنولوژیکی بر روی برند و در نقطه ای بمانند. در اینجا چند قسمت وجود دارد که در حوزه بازاریابی دیجیتالی واقعاً مورد توجه قرار می گیرند که شرکت ها می خواهند کاوش را در نظر بگیرند.

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی برنامه های کاربردی زیادی در دنیای بازاریابی دیجیتال دارد که مهمترین آنها chatbot است که قبلاً در بسیاری از سیستم های پیام رسانی اجتماعی جاسازی شده و آماده استفاده از مشاغل برای خدمات به مشتریان است. اما فراتر از آن ، آنها توانایی تجزیه و تحلیل و ذخیره حجم عظیمی از اطلاعات را دارند که می توانند استراتژی بازاریابی دیجیتال شما را آگاه سازند.

اگرچه این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد ، این احتمال وجود دارد که در آینده نه چندان دور به اندازه کافی پیشرفت کند تا تصمیمات پیچیده و دشواری تری اتخاذ کند. و هوش مصنوعی قطعاً برای جمع آوری داده های مشتری به روش هایی که قبلاً هرگز امکان پذیر نبود ، مفید است.

هواپیماهای بدون سرنشین

این که تجارت شما ، تجارت الکترونیکی ، عکاسی ، پاکسازی محیطی ، مسافرت یا هر چیز دیگری در این زمینه باشد ، بیشتر شرکت ها می توانند از فناوری پهپاد استفاده کنند. از آنجا که آنها می توانند از نزدیک و شخصی نزدیک شوند ، و همچنین نیاز به وجود برخی از کارمندان (به عنوان مثال ، افراد زایمان) را برطرف کنند ، آنها قطعاً یک فناوری هستند که بیشتر مشاغل باید به آن توجه کنند.

UPS در حال حاضر یک پهپاد برای تحویل دارد که با یک ایستگاه شارژ ساخته شده است. اگرچه هواپیماهای بدون سرنشین در حال حاضر از عمر باتری کوتاهی برخوردار هستند ، اما برنامه برای ساخت مجموعه دیگری است که می تواند مسافت بیشتری را ایجاد کند.

Blockchain

فناوری Blockchain تقریباً بیشتر از بیت کوین است و کاربردهای زیادی دارد که ممکن است اکثر ما غیر تکنسینها حتی از آن آگاه نباشیم. به عنوان مثال ، ممکن است به بهبود ایمنی مواد غذایی و همچنین امنیت معاملات عمده مانند مواردی که اغلب در صنعت املاک و مستغلات اتفاق می افتند ، کمک کند. مطمئناً در زمینه های خصوصی مانند مراقبت های بهداشتی و دارایی نقش اصلی در حفظ حریم خصوصی اطلاعات خواهد داشت.
بیت کوین

رهبران تحول دیجیتال

در اینجا برخی از مطالعات موردی تحول دیجیتالی وجود دارد که ثابت می کند تقریباً در هر صنعت می توان راه حل های مبتکرانه را برای این حرکت یافت.

راه حل

شرکت هایی که آماده و مایل به پذیرش فناوری دیجیتالی هستند ، تمایل دارند که رویکرد و چشم انداز تجاری کمی متفاوت داشته باشند. به عنوان مثال ، آنها انتظار دارند که بیشتر از سایرین در زمینه خود سرمایه گذاری کنند و دارای رشد متمرکز باشند. آنها همچنین انتظار دارند که رهبر باشند و در فروش ، محصولات و تجربه مشتریان تجربه کنند. این نوع شرکتها همچنین به جای این که خود را فقط به فناوری هایی که به نظر می رسد “مناسب” یا مقرون به صرفه هستند محدود می کنند ، از طیف گسترده ای از گزینه ها استفاده می کنند.

شخصی سازی و اتوماسیون مک دونالد

مک دونالد در طول چندین سال گذشته از نظر تحول دیجیتال پیشرفتهای بزرگی داشته است ، بخشی از آن به این دلیل که آنها تیمی از متخصصان را به سرپرستی مشاور فناوری Zaki Fasihuddin استخدام کرده اند. رویکرد آنها در واقع تضمین نوعی شرکت کوچک از داخل بود تا این شرکت بتواند در آینده کلیه اجزای بازاریابی سنتی و دیجیتال را از درون به آینده منتقل کند. هدف کلی آنها تمرکز ویژه روی مشارکت مشتری و تجربه مشتری است – بنابراین ، به جای اینکه به سرعت “مواد غذایی” توجه کنیم (همانطور که در فرضیه اصلی تجارت شرکت مهم بود) ، متمرکز شدیم ، اتوماسیون اکنون در دست مشتری است.

در حال حاضر کیوسک های خودکار در بسیاری از مک دونالد ، سرمایه گذاری است که منجر به بسیاری از زنجیره های فست فود می شود. در طول سوپر باول ۲۰۱۵ ، آنها محصولاتی را ارائه دادند که همزمان با بازاریابی است که از طریق بازی اتفاق می افتد در زمان واقعی ، که پس از آن منجر به دیوانگی Tweeting شد.

رستاخیز لگو

LEGO حدود ۱۳ سال پیش در آستانه ورشکستگی بود و براساس رویکردهای جدید متمرکز بر فن آوری دیجیتال مجبور به بازسازی شد ، بنابراین شروع به حرکت به داخل موبایل کرد و حاشیه سود خود را در ۱۰ سال آینده ۱۵٪ افزایش داد. یکی از پروژه های موبایل این است که به کاربران امکان می دهد قدرت استفاده در یک بازی برنامه را بارگیری کنند.

همه ما از دو فیلم انیمیشن رایانه ای که به طرز ظریف توسعه یافته و برای لذت بردن مخاطبان در هر سنی ساخته شده است ، خوشحالیم.

برنامه سفارش و پرداخت Starbuck

Starbucks با ایجاد یک برنامه وفاداری واقعی که امتیاز اضافی از ویژگی پرداخت را دارد ، یک قدم فراتر از انجام یک برنامه تلفن همراه انجام داد. آنها با تفکر از نظر تجربه کاربری و کاربردی بودن کلی ، توانستند دو مشکل برای مصرف کنندگان را مرتفع کنند: ترکیب بندی (شما می توانید سفارش دهید) و فراموش کردن کارت های وفاداری آنها. انگیزه آنها؟ مقدار خیلی سریعتر ، آسانتر و بیشتر از اطلاعات مشتری به طور مداوم به شرکت بازگردانده می شود

زیر زره

فروشگاه زیر لباس زیر بالتیمور زیر آرمور یک پلت فرم ابتکاری شخصی برای سلامتی به نام “تناسب اندام متصل” ارائه داد که به این شرکت اجازه می داد برخی از روندهای سلامتی و تناسب اندام را در سرتاسر جهان کشف کند (مانند یک روند راه رفتن در AU) و سپس آن روندها را دنبال کند و هدف خود را دنبال کند تلاشهای بازاریابی دیجیتال در این بازار خاص.

L’Oreal & Makeup Genius

رهبران لوازم آرایشی L’Oreal وقتی چند سال پیش با شرکای جدید شروع به همکاری کردند و شرکت های زیبایی جدیدی را راه اندازی کردند ، از تحقیق و نوآوری غریبه نبودند. همچنین یک افسر دیجیتال پیدا کرد که دقیقاً زیر مدیرعامل آنها قرار گرفت و بیش از ۱۰۰۰ متخصص بازاریابی دیجیتال را برای کمک به سطح جدیدی از تلاشهای بازاریابی استخدام کرد. تلاشهای مختلف همکاری که در این زمان به آن فشار آوردند ، مهم بود تا بتوانند به تبلیغات دیجیتال و بازاریابی تبدیل شوند.

یکی از داستانهای موفقیت آرایش نابغه بود که به مشتریان این فرصت را می دهد تا قبل از خرید به صورت دیجیتالی آرایش را امتحان کنند. فقط حدود یک سال می گذرد – و ۲۰ میلیون بار دانلود هم دارد.

نتیجه گیری

تحول دیجیتال در بسیاری از شرکتها در سطح جهان ، حداقل تا حدودی اتفاق افتاده است. فناوری به سرعت در حال تغییر است و رفتار مصرف کننده ما در حال تغییر است. شرکت ها باید برای حفظ تغییرات گسترده ای که امروزه در بازاریابی دیجیتال اتفاق می افتد ، راه های جدید و خلاقانه ای پیدا کنند.
جابجایی بازاریابی دیجیتال همیشه آسان نیست ، اما با استفاده از استراتژی یکپارچه، تمایل به استخدام استعدادهای جدید و ایجاد مشارکتهای جدید و رویکردی نوآورانه که هیچ یک از مخاطبان را رها نمی کند ، برای اکثر شرکت ها کاملاً امکان پذیر است تا به دنیای بازاریابی دیجیتال روی بیاورند.