۵ گام برای ساختن برند شخصی استارت آپ شما

برند شخصی شما نشون دهنده چگونگی ظاهر شما در دنیاس. واسه همینه که یه برند قوی اکثرا به یه برند نامعلوم برتری داره و بیشتر انتخاب می شه. وقتی که مردم شما رو بشناسن و بدونن که در چه زمینه خاصی تخصص و آشنایی دارین، شما تبدیل به فرد شاخص در راه حل و کاسبی و یا صنعت خود میشین.سوال اینجاس، چیجوری شما بیشتر به رسمیت شناخته میشین؟چیجوری می تونین واسه خودتون ایجاد قدرت و پیرو کنین؟ اگه شما به دنبال ساختن برند شخصی خودتون هستین، اینجا پنج راه در مورد ایجاد اون آورده شده:

راه حل

  1. خودتون رو بشناسین و درک درستی از خودتون داشته باشین.

تصور کنین که چقدر ایجاد یه برند در کنار خود “غیر واقعی” شما سخته. شما باید چیزایی رو بگید،کارایی رو بکنین، و طوری عمل کنین که مطمئنا احساس می کنین خودتون نیستین.بعضی از کارشناسان پیشنهاد میدن که شما برند شخصی رو براساس چیزی که بقیه مایل به دیدن اون هستن شکل دادن کنین اما این موضوع در دراز مدت شدیدا خسته کننده س.

برند شما باید بازتابی از خود شما باشه. باورهای خودتون رو می شناسین؟به چی باور دارین؟ نقاط قوت و ضعف شما چیه؟

هیچوقت یادتون نره،مردم با بقیه افراد رابطه برقرار می کنن.اگه شما یه شخص حقیقی نباشین، یا اگه بنظر برسه که شما در حال خودنمایی به چیزی هستین که در واقعیت نیستین، چیجوری توقع دارین که بقیه مردم به شما اعتماد داشته باشن؟حتی اگه اونا به شخصیت جعلی شما واسه یه مدت هم اعتماد کنن کوچیکترین تناقضی می تونه مشکل ساز شه.

ساختن یه برند شخصی اولین و اصلی ترین قدم واسه پیشرفت شناخت خود واقعی شماس ، و بعد باید اونو با دنیا به اشتراک بذارین.ماسک خودتون رو وردارین و ترسی از ضعیف بودن نداشته باشین.

  1. سخنرانی

اگه شما به دنبال ایجاد برند شخصی خودتون هستین، پس باید توانایی صحبت کردن معمولا رو داشته باشین.به طور طبیعی،این بدون معنیه که شما باید مهارتای ارتباطی خودتون رو پیشرفت بدین.اگه شما همیشه دقیقا به همون روشی صحبت کنین که بقیه مردم صحبت می کنن، پس هیچ وقت از بقیه جدا نمی شین.

با قدرت و علم صحبت کنین. نشون بدین که شما میدونید درباره چی باید صحبت کنین، و سوالات رو در راهی که بتونین به مخاطبان خودتون کمک کنین جواب بدین.

نشون بدین که شما با اعتماد نفس هستین.ممکنه بعضی از شما انتقاد کنن یا با شما در مخالفت باشن.مهم اینه که در مورد بازخوردها با روی باز برخورد کنین.از بقیه واسه به اشتراک گذاشتن نظراتشون تشکر کنین، و اگه نکاتی که اونا مطرح می کنن از نظر شما درست باشه، تلاش کنین چگونگی بهبود اون نقاط ضعف رو واسه بهبود خودتون و بهتر کار کردن در دفعات بعدی رو پیدا کنین.

سخنرانی به عنوان یه فرصتی واسه دیده شدنه.از کم شروع کنین و به ساختن ادامه بدین.ممکنه در اول سخن ران خوبی نباشین اما اگه همینطور تلاش کنین، ممکنه بهتر شید و در رویدادای مهم و کنفرانسای قابل توجه سخنرانی کنین.همیشه تلاش کنین با مشکلات دست و پنجه نرم کنین و بیشترین اندازه ارزش احتمالی رو در همه جا با خود به همراه داشته باشین.

مشکلات

  1. مقالات تفکر رهبری بنویسین و در مصاحبه ها شرکت کنین.

مقالات تفکر رهبری بنویسین و با به کار گیری مصاحبه ها واسه خودتون ایجاد اعتبار کنین.همونطور که با سخنرانی بهترین فرصت واسه به کار گیری تلاش و وقت خودتون رو جفت و جور می کنین، اگه پذیرای شرایط جدید باشین به زودی می تونین که خودتون رو در همه جا مطرح کنین.

نگاهی به پوشش خبری که ما امروز گرفتیم داشته باشین.بیشتر اسامی این لیست رو آدمایی که معمولا آنلاین هستن می شناسن و از وجود اونا آگاه هستن، اما حتی اگه هم این طور نباشه،اونا در مورد نشریات و رسانه هایی مانند فاکس نیوز و تایم حتما شنیده ان.و این بدون معنیه که بقیه شما رو به عنوان یه فرد دارای قدرت خواهند شناخت.

علاوه بر اون،اینجا مثالی در مورد یکی از مصاحبه هایی که من انجام داده امه.یکی از موضوعات FE بین المللی رو که بسیار شناخته شده با نام وبسایتای فروش رو آورده ام.

درگیر شدن در رسانه ها، ناشران آنلاین می تونه کاری رقابت برانگیز باشه.هر چند که، یه راه قوی واسه نشون دادن اینه که شما میدونید درباره چی صحبت می کنین.هر گونه خروجی شما که با یه اتصال همراه باشه دلیل افزایش قدرت برند شما می شه.

۴٫حضور آنلاین داشته باشین.

میدونید که چیجوری باید حضور آنلاین داشته باشین؟این مورد چیزی هست که شما باید به طور منظم و واسه بهبود فعالیتای خودتون در هر زمان و مکانی که براتون ممکن باشه حضور آنلاین داشته باشین.

شما دارای پروفایلی در رسانه های اجتماعی هستین؟اگه اینطوره، این پروفایل دارای همه اطلاعات شما هست؟ به بهترین شکل ممکن مشخصات شما رو نمایش میدن و دلیل می شن که شما یه حرفه ای بنظر برسین؟ شما از لوازم حرفه ای عکاسی واسه تصاویر خودتون استفاده می کنین؟ شما با بقیه محتواهای تولید شده خودتون رو به اشتراک می ذارین؟

شما یه سایت واسه برند شخصی خودتون دارین؟یکی از بهترین راه ها واسه اومدن نام شما در بین رتبه بندیا ساختن یه وب سایته.چون به شما کنترل زیادی رو واسه حضور در رسانه های اجتماعی به صورت آنلاین میده.اگه می تونین به طور منظم هم اینکه کردن محتوا به سایت بپردازید.تلاش کنین نشانی سایت به اسم خودتون باشه.

یادتون نره که به طور منظم اسم خودتون رو در گوگل جست و جو کنین و اطلاعات مربوط به خودتون رو ببینین، اینکه بقیه چیجوری در مورد شما فکر می کنن و اینکه دیدشون نسبت به شما چیه.اگه قرار باشه که شما کاری نکنین و سخت کوش نباشین تقریبا ایجاد یه برند شخصی بزرگ کاری نشدنیه.

۵٫هموراه به دنبال علم اندوزی و علم در صنعت خود باشین.

مهم نیس که چقدر شما خوب صنعت خودتون رو می شناسین و یا تخصص دارین،باید همیشه این قضیه رو مورد به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که همه چیز به سرعت در حال تغییره، و شما باید همیشه با آخریت تغییرات روندا به روز باشین.

ساختن یه برند شخصی همیشه کاری زمان بره. و اگه شما موفق به معتقد بودن به تلاش نباشین، همه تلاشاتون به هدر میره.اگه می خواین که بی اعتبار نشید، باید همیشه نام خودتون رو به عنوان یه منبع ثابت روی مقالات ، مجلات تجاری، وبلاگا و کتابهایی که در دست مردمه باشه.

همیشه واسه یادگیری چیزای جدید، پیشرفت مهارتای جدید و گسترش علم خودتون باید هزینه کنین.اگه شما در حال رشد نیستین، پس در حال در جا زدن هستین،و این آخرین چیزی هست که شما به عنوان یه کارآفرین تمایل به اتفاق افتادن اون دارین.

خوش شانسی شما اینه که میدونید چقدر موندن در بالاترین جایگاه این بازی براتون مهمه، اما به هر حال بیان این موضوع یه یاد بیاری دوستانه واسه شما بود.

همونطور که شما شروع به مطرح کردن برند شخصی خودتون می کنین فرصتای مناسب به سراغ شما میان.مردم می بیننن که شما به طور کامل میدونید که درباره چی صحبت می کنین، و از شما دعوت می کنن تا کارای اونا رو بکنین.

با این حال، هیچ وقت یادتون نره که نتیجه های شخصی شمام بشدت این وسط مهمه.شما نمی تونین در مورد کارایی که انجام نداده اید صحبت کنین، چون این کار دلیل از بین رفتن برند شخصی شما می شه.در مورد کمبودا و نقاط ضعف خودتون بدونین.این کار دلیل رابطه انسانی بهتری واسه شما می شه.

منبع : Entrepreneur