۲۰ راه برای توسعه ایمیل مارکتینگ های موفق

بازاریابی با ایمیل تبلیغات مؤثری هستش که هدف اصلی اون ایجاد روابط بلندمدت با مشتریاس. با یه هدف مشخص، بازاریابی با ایمیل می تونه به طور مؤثر تجارت شما رو پشتیبانی کرده و اونو با مقدار کمی بودجه راه اندازی کنه.

همونجوریکه اهداف تجاری می تونه با در نظر گرفتن صنعت کاری و مشتریان شما خیلی فرق داشته باشه، ما می خوایم لیستی از مهم ترین روش هدف دارای ایمیل مارکتینگ رو واسه شما بازگو کنیم. در این مقاله ۲۰ روش واسه اینکه چیجوری تعداد باهم یا Subscribers رو زیاد کنین و چیجوری اونا رو حفظ کنین و هم اینکه چیجوری یه روند تجارت با ایمیل موفق و پایدار داشته باشین رو به شما گوشزد می کنیم.

۱٫ نیازای مشتریان خود رو شناسایی کنین.

به این موضوع پی ببرین که چی می تونه واسه مشتریان شما با ارزش باشه، بعد مبادرت به تولید محتوای مورد علاقه کارابرن کنین.

۲٫ صفحه ای واسه عضویت در خبرنامه جفت و جور کنین.

یه صفحه عضویت در خبرنامه باید دارای همه ویژگیای لازم واسه درک بهتر کاربران و تشویق اونا واسه عضویت باشه.

۳٫ از آزمایشای عادی A/B Testing استفاده کنین.

از این آزمایش میشه واسه فهمیدن اینکه کدوم استانداردا واسه اعضای لیست شما کارکرد بهتری داشته استفاده کرد. به کار گیری استایلای جور واجور رنگای جور واجور و فونتای جور واجور به شما این امکان رو میده تا بازدیدکنندگان سایت خود رو آزمایش زده و فهمیده باشین اونا به چه فرم ثبت نامی علاقه نشون داده و اونو به دیگر فرما (ازلحاظ ظاهری) بهتر می دونن.

۴٫ عضویتای قابل مشاهده یا دردسترس.

واسه عضویت کاربران در خبرنامه، باید که فرم ثبت نام مربوط به اعضای لیست خبرنامه رو درجایی مناسب و حتی بالاتر از خیلی بخشای دیگه بذارین. با این کار فرم مربوطه بیشتر در دید کاربران هستش و درنتیجه احتمال عضویت اونا بیشتر می شه.

۵٫ از روند ثبت نام و عضویت آسون استفاده کنین.

تلاش کنین روند ثبت نام و اشتراک کاربران رو تا می تونین ساده و سریع انجام بدین چون معمولاً کاربران حتی از غیر حرفه ایا گرفته تا حرفه ایا، علاقه ای واسه صرف وقت به کنجکاوی در مورد فرمای عضویت خبرنامها و موارد مشابه ندارن. اگه براتون سؤال پیش میاد که چیجوری روند ثبت نام کاربران رو آسون تر کنیم باید خیلی ساده جواب بدیم که تا می تونین مقدار فیلدهای فرم ثبت نام رو کاهش داده و فقط فیلدای لازم رو نگه دارین.
این نکته رو یادتون نره که شاید روند سخت یه ثبت نام و عضویت باعث شه کسی که قصد ثبت نام داشته رو منصرف کنه و شاید روند آسون این ثبت نام و عضویت باعث شه کسی که حتی هیچ میلی به عضو شدن در این سیستم نداشته رو تشویق به عضویت کنه.

۶٫ کامل سازی و ترکیب رسانه های اجتماعی.

فرم عضویت در خبرنامه رو با رسانه های اجتماعی خودتون ترکیب کرده و اونا رو کامل سازی کنین. شما می تونین یه فرم عضویت در صفحه هواداران فیس بوک خود ایجاد کرده و یا اینکه بازدیدهای کسب شده به وسیله رسانه های اجتماعی خود رو به سمت صفحات شامل فرم عضویت هدایت کنین. جالبه بدونین هردوی این روش ها بسیار موثر هستن، اما نکته اساسی این پروسها به اهدافی که شما واسه مشتریان ایجاد می کنین بستگی داره.

۷٫ خبرنامه هاتون رو منتشر کنین.

ایدۀ بسیار خوب دیگری که می تونین انجام بدین منتشر کردن مطالب قبلی سایته که از راه خبرنامه ارسال کردین. مثلا دوره آموزشی یا مطالب سریالی و یا مطالب آموزنده یا اخبار مهم خبرنامهای قبلی خود رو در بلاگ و یا صفحات شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته تا کاربران رو با موضوعات و نوع محتوایی که قراره در خبرنامه شما دریافت کنن آشنا کنین.

۸٫ ارسال ایمیلای خبرنامه رو متوقف نکنین.

ایمیل مارکتینگ، یه وسیله واسه توانا کردن و نزدیک کردن شما به ایجاد رابطه های بلندمدت با مشتری هاتون هستش. پس اگه می خواین مشتری هاتون به شما اعتماد بیشتری پیدا کنن باید فعالیتای دائمی خود رو به صورت پایدار و پشت سر هم انجام بدین.

۹٫ به کاربران در مورد اخبارسایت و آموزشای کاربردی ایمیل بفرستین.

یکی از نگرانیا و نگرانیای کاربران در مورد عضو شدن در سیستمای خبرنامه و اشتراکا اینه که اونا نگران پر شدن فضای ایمیلشان با پیامای زیاد و خسته کننده شمان. پس بهتره این مورد رو واسه اونا شفاف سازی کنین و به اونا بگید که قرار نیس هرروز ایمیلایی واسه اونا ارسال شه و فقط چند تا نکته مهم و با ارزش در اولویت هستن. با این کار می تونین ثابت کنین که شما یه اسپمر نیستین.

اسپم

۱۰٫ یه سیاست حفظ حریم خصوصی (Privacy Policy) داشته باشین.

حریم خصوصی نه فقط در دنیای واقعی، بلکه در دنیای مجازی هم خیلی مهمه و تقریباً تموم مردم، امنیت حریم خصوصی خود رو یکی از مهم ترین اولویت هاشون قرار میدن. پس این خیلی ساده س! که شما باید کاری کنین تا کاربران در ایمیلاتون احساس امنیت کنن. واسه این کار بهتره وضعیت سیاست حفظ حریم خصوصی در فعالیت و اقدامات خود رو واسه کاربران روشن کنین. واسه اینم اجازه بدین اونا بدونن که به چه دلیل شما به اطلاعات اونا نیاز دارین و چیجوری از این اطلاعات استفاده می کنین؟

۱۱٫ به زمان بندیا توجه کنین.

فرم عضویت در خبرنامه رو در زمان مناسب به نمایش بذارین. وقتی که یه کاربر از تجربه ای که در سایت شما داشته راضی باشه، بی دودلی شانس خیلی بیشتری در عضو شدن اون کاربر در خبرنامه هست. مثلا: کاربری که در سایت شما یه مقاله یا یه ویدیو به درد بخور و آموزنده مشاهده کرده باشه، وقتی که با فرم عضویت در خبرنامه روبرو می شه احتمال عضویت بیشتری داره.

۱۲٫ به قالب بندی ایمیلای خبرنامه اهمیت بدین.

ظاهر قالب ایمیلاتون یکی از بزرگ ترین نکات اساسی در مورد اوناس که شما باید روی اون تمرکز داشته باشین. از این واسه مطمئن شید که این قالبا نه فقط جذاب بوده و از طراحی مناسبی بهره مند هستن، بلکه راحت و قابل فهم هستن حتی قبل از این که عکسای درون قالب باز شده باشن!

۱۳٫ در خبرنامهای خود از دکمه های اشتراک گذاری استفاده کنین.

۱۴٫ ویژگی Call to Action رو به سایت خود اضافه کنین.

از ویژگی Call to Action در سایت خود استفاده کنین. با به کار گیری این توانایی، یعنی اضافه کردن Call to Action به قسمت فوتر هر صفحه از سایت خود می تونین کاربراتون رو تشویق کنین تا اون مطلب رو به اشتراک بذارن. منظور از Call to Action دعوت کاربران به انجام کاری خاصه، مثلا “ایمیل خود رو در کادر پایین وارد کنین تا کتاب الکترونیکی رایگان ۱۰۰ نکته مهم در سئو رو واسه شما ارسال کنیم” این یه Call to Action یا دعوت به اقدامه. شما با به کار گیری Call to Actionا می تونین اندازه تبدیل بازدیدکنندگان به اعضای سایت رو خیلی زیاد کنین.

۱۵٫ موضوعات موردعلاقه کاربران رو دسته بندی کنین.

تلاش کنین از دسته جور واجور استفاده کنین و به کاربران امکان انتخاب موضوعات به خاطر دسترسی به محتوای مربوط به درخواستشون بدین. هم اینکه این دسته بندی رو در بخش E-mail Campaigns یا همون پروسهای تجارتی ایمیل هم به کار بگیرین. واسه این کار می تونین از چندین لیست خبرنامه جور واجور استفاده کنین.

۱۶٫ روی کیفیت محتوا تمرکز کنین.

مطمئن شید که همون محتوایی رو ارائه می کنین که مربوط به بخش فعالیت شما و مورد علاقه کاربرانتانه. به نظرات کاربران توجه کنین و براساس نیاز اونا مطالب اختصاصی تولید کنین و منتشر کردن بدین، با انجام این کار شک نداشته باشین واسه کاربراتون مهم تر و موثر تر میشین.
نکتۀ مهم اینجاس که لازمه موفقیت در ایمیل مارکتینگ تلاش واسه جذب هر چی بیشتر کاربر نیس، بلکه به شرط تلاش واسه نگه داشتن و ایجاد یه رابطه مؤثر با مشترکان فعلی هستش.

۱۷٫ کتابای الکترونیکی و کتابای راهنما عرضه کنین.

یکی از اقدامات مناسب واسه افزایش اندازه تبدیل سایت و گرفتن ایمیلای بیشتر، پیشنهاد دریافت نشانی ایمیل کاربران جهت ارسال لینک دانلود کتابای الکترونیکی به ایمیل اوناس. مردم همیشه از به دست آوردن اطلاعات حتی به صورت جزئی رضایتمند می شن، مخصوصا اگه این اطلاعات از یه سایت معتبر عرضه شده باشه. پس شایدً دادن ایمیل در ازای دانلود این اطلاعات به صورت رایگان واسه کاربران معامله بسیار مناسبی میشه.

۱۸٫ ایجاد رقابت کنین!

اگه در سایت خود رقابتی واسه حضور کاربران پیاده کنین، می تونین از راه این روش خیلی راحت به ایمیلای کاربران دست پیدا کنین. حتی با این کار می تونین بازدیدکنندهای بیشتری جذب کنین. مثلا: واسه کاربرانی که ایمیل خود رو در بخش عضویت در خبرنامه سایت وارد می کنن و یا در سایت شما عضو می شن، در همون لحظه اول یه سرویس خاص یا کد تخفیف ارائه کنین. مثال دیگه در این مورد برگزاری مسابقات معرفی کاربران جدیده که بسیار هم مورد استقبال قرار میگیره. به کاربرانی که افراد بیشتری رو با سایت شما آشنا کنن پاداشای فوق العاده بدین. این مورد حالا در شبکه اینستاگرام در ایران بسیار عادی شده و در سایت هم می تونه خیلی راحت اجرا شه.

۱۹٫ از عکس العمل کاربران استفاده کنین.

اگه یکی از کاربران بعد از یه مدت عزمشو جزم کرد تا خبرنامه شما رو Unsubscribe (لغو اشتراک) کنه یا یعنی از اشتراک در خبرنامه شما صرف نظر کرده باشه، تلاش کنین هر جور که شده دلیل این کار رو جویا شید تا فهمیده باشین که اشکال کار شما در کجا بوده.

۲۰٫ تشویق کننده کاربران باشین.

خیلی اوقات کاربران فقط با یه تشویق ساده، راضی به انجام کارایی می شن. با تشویق کاربران به شکل و روشای جور واجور می تونین جمع کثیری از این افراد رو در سیستم خبرنامه خود عضو کنین.

درآخر، هیچ وقت یادتون نره که با کاربراتون رو راست باشین و در مقابل اونا خلاقانه و با صبر برخورد کنین. رفتار و پشتیبانیاتون بی دودلی یکی از نکاتی میشه که باعث جذب کاربران به سمت شما می شه.

مشاهده نسخه PDF مقاله: ۲۰ راه واسه پیشرفت ایمیل مارکتینگای موفق