یک دغدغه آمریکایی؛ چه میزان قدرت برای رانندگی روزمره لذت بخش کافیست؟

با وجود خودروهایی مثل داج چارجر هلکت و چلنجر، امروزه رسیدن به یه خودروی پرقدرت کار خیلی آسون تر نسبت به گذشته س. با اینکه تحت اختیار گرفتن نیرویی برابر ۷۰۷ اسب بخار، چیزی بسیار هیجان انگیز به نظر می رسه اما اینجور قدرتی شک نداشته باشینً واسه رانندگی روزانه مناسب نبوده و حتی تا حدودی هم ترسناک به نظر می رسه.

یه چند وقت پیش مدت زمان کوتاهی رو با یه داج چارجر SRT هلکت گذراندیم؛ تجربه خیلی خیلی هیجان انگیز و فوق العاده ای بود. طنینی که پیشرانه ۷۰۷ اسب بخاری V-8 هلکت بوجود میاره، به شکل اعتیاد بیاری روح نواز بوده و روش هایی که خودرو موقع شتابگیری شما رو به صندلی می چسبوند، هیچ وقت تکراری و خالی از هیجان نمیشه.

اما از طرف دیگه، صدای بلند پیشرانه و در نتیجه افزایش آنی سرعت خودرو، در حکم آژیر خطریه که می تونه از چندصد متر اون طرف تر، پلیسا رو به سمت شما کشانده و خطر باطل شدن گواهینامه تون رو زیاد کنه.

یه چند وقت پیش، بین رانندگی با یه خودروی سدان در هوایی گرم و مطبوع دچار مشکل کشش (Traction) در جاده های وحشتناک دیترویت شدیم. حالا اصلا نمی تونیم تصور کنیم که وضعیت دوقلوهای هلکت تو یه روز بارانی چیجوری میشه؟

هم اینکه به مدت زیادی با یه مزدا میاتا مدل ۹۲ به رانندگی پرداختیم. رانندگی با این خودرو برخلاف چارجر هلکت، در همه حال به جز مسیرهای بزرگراهی، باحال و پرنشاط بود. پیشرانه میاتا تنها ۱۱۶ اسب بخار قدرت داشت که نه فقط رسیدن به سرعتای مناسب بزرگراه رو سخت می ساخت، بلکه به شکل مضحکی، سبقت گیری رو به چیزی تقریبا محال تبدیل می کرد.

اما با این وجود، هنوزم رانندگی یا یه اینجور خودرویی که نه سروصدای اون موجب جلب توجه پلیس می شه و نه سرعت بالای اون خطر باطل شدن گواهینامه رو زیاد می کنه، مایه آرامش خاطر بوده و به لذت بردن دو برابر از سواری با خودرو بدست اومده می شه.

تازگیا تجربه رانندگی روی یخ با یکی-دو محصول سوبارو رو داشتیم که فهمیدیم توان خروجی پیشرانهای دو سدان WRX و WRX STI ، دقیقا به همون مقداریست که باید باشه.

روزگاری نه خیلی دور، ۳۰۰ اسب بخار توان زیادی واسه یه خودروی جاده ای حساب می شد اما امروزه خیلی از مدلای پایه خودروهای اسپرت دارای توانی بیشتر از این مقدار هستن.البته هنوزم یه اینجور توانی واسه خودروهای معمولی جاده ای زیاد به نظر می رسه.

کلا اون اندازه از قدرت پیشرانه واسه خودروهای معمولی جاده ای مناسبه که شما رو مجبور به حرکت در پشت سر یه مینی ون در لاین سرعت بزرگراه نکنه و هم اینکه اونقدر زیاد نباشه که مجبور باشین خودروی خود رو بین شرایط بد آب و هوایی در خونه رها کنین.

خودروهای با اینجور توان خروجی واسه هر شرایط آب و هوایی مناسب بوده، رانندگی با اونا آسونه و هم اینکه به این زودیا از رانندگی با اونا خسته نمی شین.

اما در آخر این موضوع به شما و اینکه چه مقدار بر پدال گاز فشار می بیارین، بستگی داره.

درضمن بهتره بدونین که خودروهایی با توان ۳۰۰ اسب بخار، واسه به دردسر انداختن شما از توانایی کافی بهره مند هستن.

، نظر شما چیه؟ ۳۰۰ اسب بخار واسه لذت بردن از رانندگی کافیه یا هیچی جای قدرت زیاد رو به خاطر یه رانندگی هیجان انگیز نمی گیره؟

معنی قدرت؛ مقایسه شتاب گیری دوج وایپر ACR و لکسوس IS200 [تماشا کنین]

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *