نقش بازاریابی دیجیتال در انتخابات

election انتخابات

امروزه نقش بازاریابی در تموم ابعاد زندگی آدما به روشنی مشاهده می شه. هر جا که آمیخته های بازاریابی وجود داشته باشن، تماشاگر یکی از شکل های جور واجور بازاریابی هستیم.  سیاست و در راس اون انتخابات ریاست جمهوری هم از این قانون مستثنی نیس. سید علی علیزاده، کارشناس و پژوهشگرِ بازاریابی دیجیتال و مدیرعامل آژانس دیجیتال مارکتینگ راتین در یادداشتی به بررسی نقش دیجیتال مارکتینگ در انتخابات با مطالعه موردی جناب آقای دکتر حسن روحانی پرداخته، که به بخشی از اون می پردازیم.

علیزاده در این یادداشت فعالیتای سیاسی رو درقالب آمیخته های بازاریابی توصیف و توضیح داده و با به کار گیری مثالایی از کمپینای انتخاباتی اوباما و مقایسه اون با کمپین انتخاباتی آقای روحانی به تشریح  ضعفا و قوتای این کمپینا در به کار گیری تکنیکای بازاریابی دیجیتال پرداخته.

ارکان بازاریابی سیاسی

بر این پایه در معنی سیاسی، واژه محصول بر سه جنبه سیاسی گروه، سیمای رهبر و تعهدات سیاسی مشتمل می شه. دفاتر احزاب و ستادهای کاندیداها هم همون معنی مکان رو دارن. هم اینکه بعضی از گروه ها با به کار گیری عنصر قیمت تلاش در افزایش توان مالی رقابتی و جذب اعضا بیشتر دارن. و در آخر نامزدای انتخاباتی می تونن با به کار گیری فن آوریهای اطلاعاتی مدرن، اینترنت و بقیه رسانه های جمعی از ارتباطی مستقیم با رأی دهندگان بهره مند شن و اصل گسترش رو محقق کنن.

election روحانی

نقاط ضعف و قوت کارکرد کمپینا

به نظر علیزاده بهترین فردی که تا کنون تونسته از دیجیتال مارکتینگ هم جهت با بازاریابی سیاسی استفاده کنه، باراک اوباما رئیس جمهور قبلی آمریکا هستش. اوباما به درستی وسایل تبلیغاتی استفاده کرده تا داستان یا روایت خود رو به مردم منتقل کنه و در مقابل، تیم انتخاباتی روحانی با ضعفای جدی ای در بخش های روایت، بازاریابی محتوایی و به کار گیری رسانه ها و شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، صفحات فرود و پیگیری با کاستیای جدی ای رو به رو هستن.

شما می تونین این یادداشت رو از اینجا بخونین.

اصول بازاریابی و فروش موفق

هزینه جذب یه مشتری جدید چقدره؟

آژانس تبلیغاتی بازاریابی کمپین تبلیغاتی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *