نظر مشتری در مورد بازاریابی پیامکی چیست؟

نظر مشتریان در مورد بازاریابی پیامکی

بازاریابی از راه گوشی موبایل یه پدیدۀ تقریباً جدید بوده که موجب تغییر بسیاری در تبلیغات تجاری شده. با اینحال خیلی از شرکتا هنوز مبادرت به برنامه ریزی واسه تبلیغات در این رسانه نکرده ان. این شرکتا به چند دلیل در مورد این نوع بازاریابی دودلی دارن. یکی از دلایل اونا اینه که مشتریان علاقه ای به دریافت اس ام اسای تبلیغات ندارن. اما تموم دلایل خلاف این رو به ما نشون میدن.

به گزارش آلامتو به نقل از پیام افراز ؛ یه تحقیق ۲۰۱۲ که از راه “اتحادیۀ بازاریابی مستقیم” (DMA) انجام شد، مشخص کرد که یه سوم از آمریکائیا بهتر می دونن پیشنهادهای جور واجور و کوپنای تخفیف رو از راه اس ام اس دریافت کنن. اونا این نوع رابطه رو به بقیه روشای بازاریابی بهتر می دونن. البته این تنها جمعیت آمریکا نیس که تا این حد به اس ام اس علاقه پیدا کرده. براساس همین تحقیق، در فرانسه هم ۶۰% از مشتریان بهتر می دونن که پیشنهادهای تجاری رو از راه اس ام اس دریافت کنن. پس میشه نتیجه گیری کرد که گوشی موبایل و البته بازاریابی پیامکی محبوبیت بسیاری در دنیا پیدا کرده.

خیلی از باورهای غلط در مورد بازاریابی پیامکی براساس کارکرد بازاریابی ایمیلی در طول دو دهۀ قبل به وجود اومده که موجب شد افراد ایمیلای ناخواسته و اسپمای بسیاری رو از طرف شرکتای جور واجور دریافت کنن. حال بعضی از مدیران به غلط باور دارن که مشتریان از دریافت پیشنهادات و تبلیغات از طرف شرکتا خسته شدن و اینکار تنها باعث می شه نام تجاری اونا لکه دار شه.

اما باید بدونین که بازاریابی از راه اس ام اس کارکرد به طور کامل متفاوتی داره. چون شما می تونین به مشتریان خود امکان اشتراک واسه دریافت اس ام اس هاتون رو بدین. اینطوری تنها کسائی که به لیست مشترکان شما می پیوندن اس ام اسای تبلیغاتی و پیشنهادات شما رو دریافت می کنن و می تونین مطمئن باشین که اونا به چیزی که ارائه می دین علاقه مند هستن.

علاوه بر این، نگرانی واسه اینکه مشتریان شما واسه دریافت اس ام اس ثبت نام نکنن هم بی دلیله. چون طبق یافته های این تحقیق، بیشتر از نصف مشتریان شما به دریافت کوپنای تخفیف و دیگه اطلاعات از راه اس ام اس علاقه دارن. کدوم مشتریه که علاقه نداشته باشه اجناس شما رو با تخفیفات خاص دریافت کنه؟ کدوم مشتریه که نخواد از آخرین اخبار و پیشنهادات شما باخبر شه؟ علاوه بر این، بازاریابی پیامکی هزینۀ بسیار پائینی داره و حتی واسه شروع اون می تونین محدود فعالیت کرده و تنها پاتون رو در آب بزنین. پس از این، اگه از یافته های حاصل شده راضی بودین، با یه بودجۀ بیشتر و به صورت وسیع تر بازاریابی پیامکی خود رو ادامه بدین.

همونطور که گفتیم، راه و روش مشتریان نسبت به اس ام اسای تبلیغاتی در حال تغییره. در حالی که تعداد گوشیای هوشمند زیاد می شه، افراد بیشتری هم تموم فعالیتای آنلاین خود رو از راه اونا به انجام می رسونن. با این وجود، بازاریابی پیامکی دیگه فقط در خدمت شرکتای مربوط به فناوری نیس، بلکه یه نیاز واقعی واسه تموم شرکتا در تموم زمینه ها هستش. البته اگه بخوان در دنیای مدرن تجارت جائی داشته باشن.

بازاریابی پیامکی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *