نشانه های کم آبی بدن و نیاز به نوشیدن آب

futuristic graphical user interface concept. businesswoman pointing virtual screen. Internet of Things. Heads up display. technological abstract.

کم آبی بدنDrinking Water

اگه با مضرات نخوردن آب آشنا باشین مطمئناً هیچ وقت تشنه نخواهید موند اما چیجوری بفهمیم بدنمون به آب بیشتری نیاز داره؟

به گزارش آلامتو و به نقل از دونفره؛ بهترین نوشیدنی واسه رفع تشنگی یه لیوان آب خنکه. فکر نمی کنم فردی وجود داشته باشه و به این موضوع اعتراف نکنه که یه لیوان آب ساده به مراتب خوب تر از یه فنجون قهوه و یا یه قوطی نوشابست. با اینحال٬ افراد زیادی هستن که خودشون رو از این نعمت طبیعی محروم کرده و به بدنشون آسیبای جبران ناپذیری وارد میکنن. واسه اطلاع از اینکه به اندازه کافی آب می خورین یا خیر، حتما در ادامه با من همراه باشین و در صورت مشاهده هر کدوم از این نشونه ها خودتون رو به یه لیوان آب مهمون کنین.

خشکی دهن

هر زمان که احساس چسبندگی، تندی و بوی بد در دهانتون داشتین حتما از مایعات استفاده کنین که بهترین گزینه هم آبه. نوشیدنیای شیرین یه راه حل موقتی هستن اما آب غشاهای مخاطی در دهن و گلو رو تحریک کرده و با ترشح بزاق دهنتون مرطوب میشه. پس واسه رفع خشکی دهنتون به اندازه کافی آب بخورین.

پوست خشک نشونه کم آبی کامل در بدنه

پوست بزرگترین عضو بدنه و حتما باید هیدراته بمونه. پوست خشک از اولین نشونه های کم آبی کامل در بدنه که میتونه مشکلات زیادی رو واسه فرد ایجاد کنه. کمبود آب به معنی نبود عرق در بدنه که ناتوانی بدن در دفع خاک و چربیای سطح پوست رو در طول روز منجر میشه. هم اینکه اولین راه واسه دفع جوش از سطح پوست نوشیدن آب بیشتره. واسه جوون موندن پوستتون و جلوگیری از پیری زودرس آب فراوون بخورین.

دردای یهویی در ستون فقرات از علائم کم آبی

غضروف و ستون فقرات و دیسکامون از حدود ۸۰ % آب ساخته شدن، و این یه ضرورت مطلقه که استخوانها رو از ساییدگی روی هم در حرکاتمون حفظ کنیم. با هیدراته نگه داشتن بدنتون مطمئن بشین که مفاصلتون از شوکای یهویی موقع دویدن، پریدن و انجام کارای ورزشی در امان هستن.

احساس خستگی و بیحالی و بیماریای طولانی

وقتی که بدن آب از دست میده باید کاهش آب رو از راه خون جبران کنه. آبرسانی از راه خون منتهی به از دست دادن اکسیژن در بدن شده و کاهش اکسیژن هم خواب آلودگی و خستگی رو به دنبال داره. از طرفی آب در بدن به دفع سموم کمک میکنه و به دلیل کمبود آب دوره بیماریها طولانی تر میشه.

احساس گرسنگی به جای تشنگی

وقتی که شما دچار کم آبی میشین احساس گرسنگی کرده و فکر میکنین که نیاز به خوردن غذا دارین. حتی در شب هم ولع خوردن وعده های نیمه شب رو دارین. در این مواقع با مصرف مواد غذایی باعث افزایش سوخت و ساز و مصرف آب در بدنتون میشین و بحران کم ّی آآبیآبی رو هم شدید شدن میکنین.

مشکلات گوارشی و یبوست از علائم کمبود آب در بدنه

قبلا براتون توضیح دادم که با ترشح بزاق در مخاط دهن و گلو ناحیه دهن مرطوب میمونه و این رطوبت به کل سیستم گوارش اعمال میشه. بدون هیدراتاسیون مناسب، مقدار و قدرت مخاط در معده کاهش پیدا کرده و شما دچار سوزش معده و سوء هاضمه میشین. علاوه بر اون آب کافی در بدن باعث روان بودن دستگاه گوارش میشه که کم آبی یبوست رو به دنبال داره.

کاهش ادرار

اگه شما در طول روز ۴ تا ۷ بار به دستشویی میرفتین و حالا تنها ۱ یا ۲ بار میرین مطمئن باشین که نشونه کاهش آب در بدنتونه و علاوه بر اون رنگ زرد ادرار و بوی بد اونم از دلایل کمبود آب در بدنه.

کاهش توده عضلانی بدن

ماهیچه ها بیشتر از آب تشکیل شدن و کاملا معلومه که آب کمتر در بدن به معنی توده عضلانی کمتره. نوشیدن آب در قبل، بین و بعد از تمرین بدنتون رو هیدراته نگه میداره و التهابات و دردهای به وجود اومده بوسیله ورزش و وزنه برداری رو کم می کنه .

بهترین نوشیدنیای چربی سوز واسه آب کردن شکم

خواص و روش درست کردن نوشیدنی شیر زردچوبه

دونفره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *