نشانه های کمبود پروتئین در بدن

درمورد پروتئین مقالات زیادی رو منتشر کرده ایم که هر یک به نوبه خود از اهمیت خاص پروتئین واسه بدن سخن میگه.

پروتئین از جمله مواد مغذی لازم واسه بدن حساب می شه که در بافت ها، ماهیچه ها، تاندون ها و بخش های بدن تجمع می کنه.

به گزارش آلامتو به نقل از آوای سلامت؛ اگه شما جزء کسائی هستین که مقدار کافی پروتئین در رژیم غذایی خود ندارین، باید نسبت به بعضی علائم هشداردهنده بدونین.

همیشه مریض شدن: وقتی پروتئین کافی در رژیم غذایی وجود نداشته باشه، پروتئین هایی که با باکتری ها و ویروس ها مقابله می کنن، از بین رفته و واسه سوخت و ساز بدن مورد استفاده قرار می گیرند. در نتیجه بازسازی زخم ها و جراحات بدن سخت تر شده، مقابله با عفونت ها با سختی انجام می شه.

تورم در دستا: بدون پروتئین، حفظ تعادل آب بدن به هم خورده و بدن آب رو به روش نادرستی ذخیره می کنه و منتهی به ادم می شه؛ وضعیتی که در اون آب زیادتر از اندازه زیر پوست جمع می شه و دستا ورم می کنن چون بدن پروتئین رو از بافتای این ناحیه مصرف می کنه.

خشک شدن پوست: کمبود پروتئین می تونه به خشک، شکسته و فلسی شدن، تغییر رنگ و ایجاد لکه هایی مثل آفتاب سوختگی روی پوست منجر شه. آسیب دیدن پوست راه دچار شدن به عفونتای قارچی رو باز می کنه.

احساس ضعف دائمی: کسائی که از رژیم غذایی گیاه خواری پیروی می کنن، دچار از دست دادن انرژی در روز می شن و گرسنگی به وجود اومده بوسیله اون باعث می شه سراغ کربوهیدراتای فراوری شده برن. احساس خستگی و خالی شدن بدن از انرژی در این افراد یکی از علائم اولیه کمبود پروتئین در بدن به شمار می رود.

از دست دادن عضلات: اگه شما از دریافت کافی پروتئین واسه تامین سوخت بافتای بدنتون از راه اسیدهای آمینه دوری کنین، بدن شما چاره ای جزو شکستن عضلات واسه دریافت اسیدهای آمینه نداره. در این هنگام ماهیچه های بدن شل می شن و حالت طبیعی خود رو از دست میدن.

: تحقیقات نشون میده کاهش مصرف پروتئین منتهی به از دست دادن وزن می شه. مصرف به اندازه پروتئین از اون جهت اهمیت داره که اطمینان بدست میاد شما در حال از دست دادن چربی و افزایش حجم عضلات هستین.

غذاهای با اندازه پروتئین بالا به افزایش سوخت و ساز بدن، هضم مواد غذایی، و سوزوندن چربی کمک می کنن ضمن این که به شما احساس سیری میدن و اشتهای شما رو واسه غذا خوردن پشت سر هم کم می کنن.

از دست دادن موها: وقتی که با کمبود پروتئین مواجه می شید، بدن در حالت مقاومت و صرفه جویی قرار می گیرد و تلاش می کنه کمترین مقدار پروتئین رو مصرف کنه، پس پروتئین زیادی رو در ساخت مو و ناخن استفاده نمی کنه؛ در نتیجه، موها و ناخن ها حالت شکننده به خود می گیرند و لطافت و نرمی خود رو از دست می بدن.

خواص پروتئینا

بهترین منابع پروتئین گیاهی کدوما هستن؟

آوای سلامت پروتئین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *