نشانه های کمبود منیزیم در بدن چیست؟

علائم کمبود منیزیم در بدن

احساس میکنین که کمبود منیزیم دارین؟ چیجوری بدون مراجعه به دکتر علائم کمبود منیزیم رو بفهمیم؟ با آلامتو در این مقاله همراه شید:

به گزارش آلامتو به نقل از تبیان؛ بدیش اینه این کمبود تبدیل به یه مشکل کم و بیش شایع بین افراد شده. مطمئنا اگه با مصرف مواد غذایی مناسب به اندازه کافی، منیزم جذب نکنیم بدن دچار کمبود این ماده ی مغذی می شه.

عوامل دیگری مانند مصرف الکل و بعضی از داروها هم می تونن باعث خالی شدن ذخیره منیزیم بدن شن.

منیزیم واسه حفظ سلامت قلب، کلیه ها و عضلات لازمه. این ماده ی معدنی به درد بخور باعث تنظیم تجمع مواد مغذی در بدن و هم اینکه باعث تقویت استخون ها می شه. در این مطلب ۸ نشونه کمبود منیزیم رو عنوان می کنیم. لطفا با ما باشین.

خستگی

مطمئنا خستگی زیاد و بیشتر از اندازه طبیعی نیس. درسته که هممون در طول روز به دلیل عوامل زیادی مانند استرس های کاری، مشغله های روزمره وغیره احساس خستگی و بی حالی می کنیم اما خستگی دراز مدت و دائمی می تونه یکی از علائم کمبود منیزیم تلقی شه.

باید بدونین که این نوع خستگی هم تا وقتی که به اندازه کافی منیزیم جذب نکنین از بین نمیره. به خاطر اینکه این ماده ی معدنی به تولید و تبدیل انرژی کمک می کنه و کمبود اون می تونه باعث احساس ضعف عمومی و خستگی زیاد شه. واسه حفظ انرژی و مقابله با این خستگی ها به اندازه کافی منیزیم جذب کنین.

اسپاسم و کرامپای عضلانی

اسپاسم ها و کرامپ های عضلانی جزو مشکلات آزاردهنده و هم اینکه دردناک هستن. این مشکلات غیرقابل کنترل بوده و نمی شه خیلی راحت ندیده شون گرفت. معمولا ورزشکاران به طور مرتب از گرفتگی های عضلانی به وجود اومده بوسیله کشیدگی ناجور عضلات، بی آبی یا تغذیه ناجور رنج می برند اما افراد دیگه هم با این مشکل دست و پنجه نرم می کنن بدون اینکه به درستی دلیل اون رو بدونن.

کرامپ ها و گرفتگی های عضلانی از علائم شدید کمبود منیزیم هستن و اگه شما هم به طور مرتب با این مشکل مواجه می شید حتما اندازه این ماده ی مغذی بدن تون رو چک کنین.

آریتمی

منیزیم نقشی اساسی در سلامت عمومی قلب اجرا می کنه. این ماده ی معدنی واسه انقباض عضلانی تاثیر داره و کمبود اون می تونه روی مهم ترین عضله بدن یعنی قلب هم تاثیر منفی بزاره. آریتمی به ضربان بی نظم قلب گفته می شه و منیزیم وظیفه حفظ ضربان نرمال قلب رو رو دوش داره.

یافته های بعضی از تحقیق ها نشون میدن که حفظ سطح مناسب منیزیم بدن به پیشگیری از دچار شدن به بعضی از مشکلات و بیماریای قلبی مانند آریتمی کمک می کنه.این ماده ی معدنی در درمان این مریضی قلبی مورد استفاده قرار می گیرد.

منیزیم یکی از مواد معدنی مهم بدنه که کمبود اون باعث بروز مشکلات عمومی جدی بدن می شه. به خاطر اینکه منیزیم روی سیستم عصبی اثر میذاره؛

در نتیجه کرخی و لمسی بدن می تونه از نشونه های کمبود این ماده ی معدنی باشه.

سرگیجه

واسه هممون پیش میاد وقتی که یهویی سرتون رو بلند کنیم و یا از جامون بلند شیم دچار سرگیجه جزئی شیم. اما اگه دچار کمبود منیزیم شده باشین این سرگیجه بیشتر و طولانی مدت تر بوده و حتی تموم طول روز با شما همراه هستش.

بدیش اینه در خیلی از موارد در تشخیص عامل سرگیجه هم اشتباهاتی رخ می دهد چون عوامل زیادی باعث بروز این مشکل می شه. اگه مدتیه که دچار سرگیجه های طولانی مدت شده اید بهتره به فکر جذب منیزیم بیشتری باشین.

بی حسی و کرخی

منیزیم یکی از مواد معدنی مهم بدنه که کمبود اون باعث بروز مشکلات عمومی جدی بدن می شه. به خاطر اینکه منیزیم روی سیستم عصبی اثر میذاره؛ در نتیجه کرخی و لمسی بدن می تونه از نشونه های کمبود این ماده ی معدنی باشه.

در واقع این علائم نشون دهنده ی کمبود جدی منیزیم هستن. بدون منیزیم عصبا و عضلات قادر به کارکرد درست نیستن. کمبود این ماده معدنی هم اینکه می تونه مانع از فرستادن سیگنال های مناسب از طرف بدن باشه که در نتیجه منتهی به کرخی و لمسی اون می شه. این علائم معمولا در صورت، دست ها و پاها بروز می کنه.

تغییرات شخصیتی

شاید کمی عجیب به نظر می رسد اما تغییرات شخصیتی هم می تونه یکی از علائم کمبود منیزیم باشه. تغییرات زیادی مانند پریشونی و تحریک پذیری زیاد نشون دهنده ی کمبود این ماده ی معدنیه.

در خیلی از موارد افراد متوجه اینجور تغییراتی در وجود خود می شن اما نمی تونن به درستی اصل اون رو تشخیص بدن؛ به خاطر اینکه عوامل زیادی در بروز این نوع تغییرات شخصیتی دخالت دارن. اما کمبود منیزیم هم می تونه یکی از عوامل اصلی مثل این تغییرات باشه.

اضطراب و پریشونی

هممون در بعضی مقاطع زندگی دچار اضطراب و دلواپسی می شیم اما اگه به طور مرتب دچار این حالت ها هستین شاید از کمبود منیزیم رنج می برید. البته هممون استرس هامون رو به مشکلات زندگی شخصی یا حرفه ای خود نسبت می بدیم اما در صورت اضطراب دائمی بهتره اندازه منیزیم بدنتون رو چک کنین.

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین اگه شما فرد همیشه مضطربی باشین اندازه منیزیم بدنتون هم تحلیل میره. در واقع یه دور تسلسل اینجا حاکمه. کمبود منیزیم باعث بروز استرس و استرس زیاد باعث بروز کمبود منیزیم می شه.

واسه تامین و افزایش ذخیره منیزیم تون به فکر مصرف مواد غذایی پر از این ماده ی مغذی مانند بروکلی، آجیل ها (بادام، فندق، گردو و چیزای دیگه ای به جز اینا)، غلات کامل، ماهی، توفو و غذاهای دریایی باشین.

مصرف سبزیجات برگ سبز و حبوبات (مانند عدس، لوبیا سفید، لپه) رو زیاد کنین. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که شکلات مشکی یکی از منابع فوق العاده منیزیمه. در هر ۱۰۰ گرم شکلات حدود ۲۹۲ میلی گرم منیزیم هست. هر ۱۰۰ گرم کاکائوی خالص هم شامل ۲۵۰ میلی گرم از این ماده ی مغذیه.

درد بدن نشونه چیه؟

۱۰ نشونه خاموش لوسمی (سرطان خون) که نباید ندیده گرفته شن

تبیان علائم مریضی چیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *