نشانه های احساس تنهایی و تنها بودن

به گزارش آلامتو به نقل از ؛ چه عزیمت به یه شهرجدید یا مدرسه جدید، و چه یه شکست عشقی یا یه بازه وقتی سخت و نا امید کننده؛ هممون گاه به گاه تنها میشیم. تا حدودی طبیعیه، اما تنهایی زیاد می تونه واسه سلامت جسم و روان مون گران تموم شه.

درحقیقت، تحقیقی جدید نشون داده احساس تنهایی تا ۲۶درصد موجب افزایش خطر مرگ ومیر می شه. این رقم به طور کامل تکون دهنده س، پس مهمه که دلایل تنهایی تون رو کنار بذارین و اگه احساس تنهایی می کنین، چاره اش رو پیداکنید. و اما چیزایی که باید بدونین:

احساس تنها بودن می کنین؟

  1. بیشتر از اندازه تلویزیون تماشا می کنین.

تموم قسمتای همه سریالا رو دنبال می کنین؟ ممکنه احساس تنهایی نکنین، اما پژوهشی که دردانشگاه تگزاس انجام شده فهمیده، اونایی که بیشتر تنها و دپرس ان، بیشتر دوست دارن زیاد تلویزیون تماشا کنن. ما قرار نیس یکی از تفریحات ساده زندگی رو ازشما بگیریم، فقط مطمئن شید با تعداد کافی از افراد وقت می گذرونین.

  1. می دونین که دریک موقعیت اجتماعی چیجوری باید رفتار کنین، اما دراین مورد به مشکل برمی خورید.

مگان ال.نولز، استاد Franklin & Marshall College بعداز یه سری تحقیقات فهمیده س که افراد تنها نسبت به آدمایی که تنها نیستن، درواقع فهم و درک بهتری از مهارتای اجتماعی دارن، اما وقتی که قراره این مهارت ها رو در شرایط دنیای واقعی بکار ببرن، تحت فشار قرار می گیرن.

پس اگه صحبت در موقعیتای اجتماعی واسه تون سخته، به خودتون یادآوری کنین که شاید خیلی بهتر از اون چه که فکرش رو بکنین می تونین عمل کنین.

  1. تنها بودن،انتخاب تنهایی نیس؛ خودِ تنهاییه.

احساس تنهایی خیلی با کمی وقت پیدا کردن واسه ” خود ” فرق داره. صرف وقت در تنهایی که با انتخاب خود فرد باشه، فواید زیادی هم واسه سلامتی داره.

یه مقاله علمی آمریکایی میگه:

تعطیل کردن شلوغی و انتخاب تنهایی، ذخیره دقت و انگیزه مغز رو شارژ می کنه، بازدهی و خلاقیت رو بیشتر می کنه و هم واسه کسب بالاترین اندازه کارکرد ضروریست و هم اثبات خاطرات در زندگی روزانه رو راحت تر می کنه.

از طرفی دیگه، تنهایی کمی فرق داره. اگه واسه خوابیدن مشکل دارین، احساس اضطراب و افسردگی می کنین یا در زمان تنهایی به سمت وسیله رابطه جمعی و تلویزیون کشیده میشین، شاید واقعا تنهایید.

  1. کاربر توانای فیسبوک هستین.

تحقیقی در دانشگاه میشیگان نشون داده وقتی که ما احساس تنهایی می کنیم، بیشتر مایل به به کار گیری فیسبوک هستیم. با اینکه حتما فیسبوک باعث نمی شه بیشتر احساس تنهایی کنیم، اما تماشای زندگی مردم در نیوزفیدها می تونه منجربه احساس ناراحتی شه.

پس به جای سرزدن به فیسبوک، این بار که احساس تنهایی کردین، ملاقات رودررو رو امتحان کنین و یا با کسی که دوست دارین تماس تلفنی بگیرین.

چیکار باید کرد:

اولین قدم اینه که نسبت به تنهایی تون خبردار شین. مثل تموم چیزها، تغییر تنهایی شما با تایید احساسی که دارین شروع می شه. لارن کاچورک، روانشناس بالینی میگه:” بعد از این که تنهایی تون رو شناسایی کردین، باید به این فکر کنین که به چه طریقی احساس تنهایی می کنین.

فرد باید درباره معنی تنهایی واسه خودش و چگونگی این احساس، بیشتر بفهمه. کشف و آشکارسازی بیشتر درمورد این موضوع به درستی بهترین راه واسه دورکردن این احساسه.”

عضو باشگاه یا کلوب شدن خوبه.

چه کلوب کتاب یا تیم ورزشی، وارد گروهی شید که درحوزه علاقه مندیای تون باشه. با این روش، می فهمید که چیزای مشترکی با کسائی که با اونا درارتباطید دارین.

لزلی موسیکار، روان درمانگری که مرکز فعالیت هاش در تورنتوه به Best Health توضیح میده:” اگه به گروهی ملحق شید که فعالیت هاش واسه شما معناداره، و از اون لذت ببرین، این احتمال وجوددارد که بهترینا واسه تون اتفاق بیفته، و اگه اگه بین مشغولیت در این فعالیت، احساس خوبی داشته باشین، به شما کمک می کنه احساس کنین با افراد دور و بر تون بیشتر درارتباطید چون دراین احساس خوب با اونا مشترکید.”

اگرعضویت در گروه واسه تون جذابیت نداره، مراقبت و رسیدگی از کس دیگه ای رو امتحان کنین.

همونجوریکه رفتارای با مهربونی و محبت کردن می تونه به کاهش اضطراب اجتماعی کمک کنه، محبت کردن یا مراقبت ازدیگران هم می تونه تنهایی رو کم کنه؛ حتی اگه این “دیگری” یه حیوان خونگی باشه.

گرچن رابین نویسنده Happiness Project در وبلاگش نوشته:” بزرگ کردن و تربیت بچه ها، آموزش و مراقبت از حیوانات،… به کم کردن از احساس تنهایی کمک می کنه.

از کمک خواستن نترسین.

یه راه عالی واسه شکستن چرخه تنهایی، کمک خواستن از یه حرفه ایه. درمطالعه ای درمورد تنهایی که دردانشگاه شیکاگو انجام شده، روانشناس جون کاسیپو و همکارانش نتیجه گرفتن که درمان تکی، موثرترین روش واسه تغییرالگوهای فکری و عقیده دور و بر تنهاییه؛ مانند خجالت و اعتماد بنفس ضعیف.

محققان میگن:” واسه اولین قدم، نیاز به افزایش آگاهی عمومی هست( هم اینکه آگاهی مراقبین بهداشت)، تا همه بدونن که تنهایی یه بیماریه که مانند درد طولانی می تونه تقریبا واسه هرکسی تبدیل به رنج و ناراحتی شه.

تنهایی، جدیه. حالا خوبیش اینه، کارای زیادی می تونین واسه ایجاد تغییر انجام بدین؛ پس، هرچه زودتر دست به کار شین.

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟

اختصاصی مطالب باحال روز هافینگتن پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *