نحوه برقراری ارتباط مناسب با مردم

peopleconection

به گزارش آلامتو به نقل از مردمون؛ واسه برقرار کردن رابطه موثر با بقیه نیاز به مهارت های مردمی و اجتماعی دارین که در زیر به ۸ مورد از لازم ترین این مهارت ها اشاره می کنیم. آدمها نه تنها دارای شکل ها و سایزهای مختلفی هستن، بلکه شکل های جور واجور و اقسام شخصیت ها رو هم دارن.

فرق های آدمها با همدیگه درست به اندازه شباهت های اونا به همه. واسه اینکه بتونین به بهترین راه با آدمها رابطه برقرار کنین، باید با سبک و راه و روش خاص هرکدوم، زبون خاصشون، حالات و اشارات و سرعت و تن صدای خودشون با اونا رابطه برقرار کنین.

  1. درک بقیه

آدمها نه تنها دارای شکل ها و سایزهای مختلفی هستن، بلکه شکل های جور واجور و اقسام شخصیت ها رو هم دارن. فرق های آدمها با همدیگه درست به اندازه شباهت های اونا به همه. واسه اینکه بتونین به بهترین راه با آدمها رابطه برقرار کنین، باید با سبک و راه و روش خاص هرکدوم، زبون خاصشون، حالات و اشارات و سرعت و تن صدای خودشون با اونا رابطه برقرار کنین.

پس از کجا باید بفهمین چیجوری می تونید به بهترین راه با کسی رابطه برقرار کنین؟ باید با اونا وقت بگذرونین! نباید توقع داشته باشی با کسی که تازه آشنا شده اید بتونین طی یه دقیقه دوستانه حرف بزنین. درک یه موضوع زمان می برد—چه اون موضوع موضوعی علمی باشه و چه اجتماعی.

  1. بیان مشخص افکار و احساسات

مغز ما مقدار مشخصی اطلاعات رو می تونه تو یه زمان دریافت کنه. در هر ثانیه ما با بمبارانی از پیام ها روبه رو هستیم و به خاطر همین پیامی که به بقیه می رسونید باید مشخص و روشن باشه.

واسه اینکه مطمئن شید کمترین مدت زمان لازم واسه بیان افکار و احساساتتون رو به روش درست صرف می کنین، خیلی خوبه که واسه ارتباطتونبرنامه ریزی داشته باشین—مهم نیس که با چه روشی می خواهید رابطه برقرار کنین.

  1. وقتی نیازاتون برآورده نمی شه، اعتراض کنین

اعتراض کردن واسه اطمینان از اینکه نیازاتون برآورده می شن—چه در روابط کاری و چه اجتماعی—بخش مهمی از یه رابطه س.

اما پنج راه هست که می تونید در رابطه و گفتگویتان به جای اینکه خشن به نظر برسین، قاطع دیده شید: با تمرین رفتارتون قبل از ایجاد رابطه و گفتگو؛ با تکرار گفتگو؛ درخواست فیدبک منفی؛ توافق آزمایشی با فیدبک منفی؛ و ایجاد صلح عملی.

قاطعیت وسیله بسیار مفیدی در ارتباطه. کارایی این وسیله بسته به موقعیته و غلطه که در همه موقعیت ها قاطع باشین. یادتون باشه، استفاده یهویی از قاطعیت ممکنه در نظر بقیه خشونت به نظر برسه.

  1. درخواست فیدبک از بقیه و ارائه فیدبک در مقابل

درکنار فوت وفن قاطعیت، دادن و گرفتن فیدبک یه امر مهم در مهارت های ارتباطیه که اگه بخواین روابط کاری طولانی مدت و بادوامی بسازین حتماً باید اون رو یاد بگیرین.

یه روش واسه ارائه فیدبک به درد بخور اینه که اول تعریف کرده و بعد از اون پیشنهاد ها و پیشنهادات عملی واسه بهتر شدن وضعیت ارائه کنین و بعد دوباره اون رو با تشویق و تعریف رو راست جمع بیاری کنین.

در این مورد هم باید یادتون باشه که صداقت دیدگاهی نسبی و فردیه. خصوصیتی در کسی که ممکنه به نظر شما ناخوشایند بیاد، ممکنه دیدگاه فردی دیگه عالی و ایدآل به نظر برسه.

  1. تاثیر گذاشتن بر افکار و اعمال بقیه

هممون فرصت این رو داریم که بر افکار و اعمال بقیه اثر بذاریم. ما این قدرت رو داریم که چگونگی فکر کردن و عمل کردن بقیه رو شکل بدیم.

از یه چیز ساده مثل لبخند زدن و سلام کردن به عنوان راهی واسه تاثیر گذاشتن بر روحیه بقیه تا الگو شدن واسه دیکران در شرایط سخت، راه های زیادی واسه تحت تاثیر قرار دادن افکار و اعمال بقیه دارین.

یادتون باشه که یه نگاه منتهی به یه احساس می شه که در مقابل به عمل می انجامد. شما باید نگاه ها رو شکل بدید تا بتونین اعمال اونا رو پیش بینی کنین.

  1. رو کردن مشکلات و اختلافات و حل کردن اونا

ممکنه کارمندانتان خصومتی مخفی در دلشون از شما انباشته باشن و تازمانیکه نفهمید این مشکلات چه هستن، نخواهدید تونست خوب با اونا کنار بیایید.

خجالت آور و تحقیرآمیزه و نیاز به صبر و حوصله بسیار داره تا به حالت دفاعی نرید و به بقیه فرصت بدید نگرانی ها، ناامیدی ها و عصبانیت هاشون رو رودررو بگن اما با این روش می تونید فرصت پیدا کنین همه چیز رو درست کنین یا به اونا کمک کنین سوءتفاهماتشان برطرف شه.

  1. همکاری با بقیه به جای تنها انجام دادن کارا

اینکه یاد بگیرین با همکاری بقیه کاراتون رو بکنین، نقش بسیار مهمی در رشد و پیشرفت کارتون داره.

سریع ترین راه واسه اینکه خودتون رو زیر کوهی از جزئیات و حجم کار مدفون کنین اینه که تلاش کنین همه کارا رو خودتون انجام بدین. تقسیم کردن حجم کاری با بقیه هوشمندانه ترین اقدامه. دلیل اون اینه: به کار گیری مهارت ها و توانایی هاتون و اجازه دادن به بقیه واسه بالا بردن حجم کار شما. شما اونا رو آموزش می بدید تا کارایی که خودتون انجام می بدید رو بکنن و خودتون کار دیگری انجام می بدید.

درسی که از این نکته می گیرید ساده س!: اگه بخواین همه کارا رو خودتون انجام بدین، زیر حجم کار مدفون میشین. پس به بقیه کاری که باید انجام بدین رو آموزش بدید و می بینید که چقدر کارتون پیشرفت می کنه.

  1. تعویض دنده وقتی روابط دیگه کارایی ندارن

بعضی وقت ها لازمه که دست بکشین و برید. بعضی وقت ها باید از شر بار ناسالم خودتون رو خلاص کنین. و بعضی وقت ها لازمه قدم هایی بزرگ وردارین تا تعادل و شتاب حرکت خودتون رو بازیابید.

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟

مردمون

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *