نحوه برخورد با افراد منفی و سمی در محیط کار

در زندگی هممون آدمایی وجود دارن که از هر نظری مارا تحت تاثیر افکار و رفتارای منفی خود قرار میدن در این مقاله می خوایم روش کنار اومدن با این افراد سمی رو واسه شما عزیزان توضیح بدیم:

با در نظر گرفتن اینکه مردم قسمت بزرگی از زمان خود رو در محیط کار می گذرونن و اونو خونه دوم خود می دونن اگه از محیط اون رضایت کافی نداشته باشن، این نارضایتی به زندگی حرفه ای اونا آسیب می زنه و به زندگی شخصی اونا هم سرایت می کنه.

به گزارش آلامتو به نقل از ایسنا، محیطای کاری سمی بر سلامت جسم و روان تاثیر سوء میذاره و استرس بالا در اداراتی که جو متعادل و روابط استاندارد ندارن موجب بروز فرسودگی شغلی، خستگی، بی حالی و افسردگی می شه. اگه هر کدوم از موارد فوق رو در محل کارتون احساس کردین پس وقت اون هستش که تغییراتی رو در اون اعمال کنین و یا اگه تغییر براتون ممکن نیس، این شغل رو ترک کنین.

به گزارش ایسنا به نقل از سای سنترال، محیطای کار سمی هفت نشونه دارن و با این نشونه ها قابل تشخیص هستن:

  1. شنیدن همیشگی این جمله که باید از «واسه داشتن این شغل متشکر باشین!»

اگه در طول وقتی که در محل کارتون مشغول کار بودین، این جمله رو از رئیس یا بالادست خود شنیدید، باید احساس خطر کنین. در واقع این روش یه تاکتیک خطرناک واسه تهدید شما هستش تا شما رو تو یه موقعیت حاشیه ای بذاره و هر گونه کنترل افراطی و غیرمنطقی و هم آزار و اذیتی رو توجیه کنه.

  1. روابط اجتماعی ضعیف

احساس می کنین از اطلاعات مهمی که در محیط کارتون هست بی خبرید؟ در واقع از دست دادن شدید روابط اجتماعی در محیطای کاری یکی از ویژگیای محیطای کاری سمیه. شمام اینکه از صحبت در مورد عملکردتون منع میشین یا اگه اینجور کاری انجام شه با عکس العمل بد و منفی روبرو میشین.

حتی بعضی وقتا شما به انجام حجم کاری بیشتر از وظایف خود مثلا به اندازه دو یا سه و یا حتی چهار نفر مجبور میشین و اگه اعتراضی در این رابطه یا در مورد ارتقای کاری خود داشته باشین، تغییری در اون داده نمی شه و در آخر مجبور به ترک مجموعه میشین.

  1. نگاه منفی همه گیر

اگه وقتی که در محیط کارتون قدم می زنید همه رو ناراحت و درمونده می ببینن؛ شما تو یه محیط کاری با جوی از روی دشمنی هستین. در این نوع محیطای کار هیچ اشتیاقی وجود نداره و افراد با لبخند وارد اداره نمی شن.

  1. پچ پچا و جریان دائمی ماجراهایی در اداره

در محیطای کاری سمی شما احساس می کنین که مثل یه مدرسه گروه بندیایی هست که این محیطا رو از حالتای دوستی به دور می کنه. در این محیطا شایعه، غیبت در مورد کارمندان، سوء تفاهم، بی عدالتی و دعواهای داخلی، رویدادهای عادی هستن.

  1. ضعف ریاست

در محیطای کاری سمی برگزاری جلسات تنها گذران وقته که هیچ بازده و نتیجه ای نداره. در واقع این محیطا پر از بیقراری، ندیده گرفتن انرژی و زمان افراد، بی دقتی و ناتوانی مدیریت در حل مشکلات هستن.

  1. مدیریت ظالمانه

این جور مدیران همیشه مراقب حرکات کارمندان خود هستن و کارمندان اونا هر لحظه کنترل می شن.

  1. مشکوک و مخفی نگهداشتن بعضی مسائل

رئیس شما مشکوک به نظر می رسه؟ از شما خواسته می شه تا اطلاعاتی رو مخفی کنین؟ اینا علائمیه که نشون میده همه چیز عادی نیس. حتی علائم فیزیکی در بدنتون مانند کم خوابی، ترس و … هم می تونه تایید کننده این مطلب باشه.

با اینکه مواردی که در بالا گفته شد قبول کردنی نیس اما میشه راه های درستی رو واسه شکست دادن استرس و مشکلات محیطای کاری ناسالم پیدا کرد. اولین قدم در این راه، شناسایی نمونه های این جور محیطای کاری در اطرافتانه تا به موقع واسه اون چاره ای فکر کنین و مطالعه در این مورد می تونه واسه شما کمک موثری باشه.

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟

ایسنا