نحوه بازاریابی یک محصول جدید چگونه است؟

product-unveiling

ترفند بازاریابی شما واسه فروش یه محصول به طور کاملً جدید چیه؟ به طور کاملً از عکس العمل مثبت بازار نسبت به محصول خود اطمینان دارین؟

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ همیشه این جمله رو می شنویم که: “سال های سال رو واسه کار کردن روی اختراعی وقت صرف کرده ام که در این بازار جریان بازی رو تغییر می دهد – محصولی اون اونقدر بی عیب و مشکل که تو یه صنعت نیازمند به تغییر به شدت نیاز به اون احساس می شد.

اما مشکل اینجاس: شما هنوز در این صنعت و این بازار نیستش اید. شما در حال روونه کردن یه محصول به طور کاملً جدید به بازار هستین، پس بهتره قبل از هر چیز موج هایی رو به راه بندازید. بهتره فریاد بکشین، و بهتره از ایجاد کمی نبود آسایش و ناامنی واسه بعضی ترس به خود راه ندین.

درحالی که فرایندهای پشتیبانی تولید، پخش و بازاریابی همه و همه واسه معرفی موفق یه محصول جدید به بازار از اهمیت بسیار زیادی برخورداره، تفاوت برند از بقیه مهم ترین عامل و معیاریه که موجب شکل گرفتن موفقیت واسه برنده های رقابت گر می شه. یه ایجاد و اختراع که موجب ایجاد تغییر در بازار و الگوهای حاکم در اون می شه، اگه کسی قبل از معرفی در مورد اون حرفی نزنه، در بازار هیچ معنایی نداره و درواقع محصول هیچ وقت نور و روشنایی و موفقیتی که مستحق اون در بازار هست رو نمی بیند و فقط و فقط در اداره ثبت اختراع باقی مونده و خاک می خورد.

البته اینجاش خیلی مهمه که این مسئله بسیار بیشتر ازآنچه تصور کنین، اتفاق می افتد. کالاهایی که اتفاقات و موفقیت های مهمی در انتظار اون هاست عموماً به صورت طرحی ساده و اولیه به بازار معرفی می شن، که به مراتب بهتر از معرفی به صورت تکمیل شده به بازاریه که از ایده ها و اجناس جور واجور اشباع شده و این موضوع باعث می شه که مخاطبین و مشتریان فعلی بازار دیگه به این محصول جدید و البته تکمیل شده توجهی نکنن.

اما این مسئله معنیش چیه: برند محصول جدید شما باید جهت جلب توجه مخاطب و مشتری باید چیزی متفاوت و جدید باشه، تیز و برنده باشه تا این گونه بهتر به چشم اومده و توجه مخاطبین رو به خود جلب کنه. برند باید به طور کاملً متفاوت از محصولی باشه که در حال معرفی اون به بازاره.

اما مشکل این حالت چیه: در این حالت شرکت مادر و دارنده برند اصلی، تیم همکاران و سرمایه گذاران ممکنه از متفاوت بودن برند به یه جور احساس تهدید و ناامنی بکنن.

در ادامه سه تصور جور واجور رو معرفی می کنم که موجب نابودی تفاوت شده و باید قبل از معرفی و روونه شدن محصول به بازار مورد رسیدگی و توجه جدی قرار بگیره. پس درزمان بررسی و جلسات خود با اعضای تیم همکاران متوجه باشین که هیچ یه از این تصور ها رو قبل از معرفی محصول مشاهده نکنین.

“ما در حال از دست دادن مخاطبین مهم خودمون هستیم.”

نه، اصلاً این اینجور نیس. شما شایدً این محصول جدید رو به این منظور ساخته اید که مشکل و مسئله ای رو حل و رفع کنه یا یه تجربه جدید و منحصربه فرد رو واسه گروه خاصی از مصرف کنندگان پایانی جفت و جور آورد. پس برند معرفی کننده محصول رو با در نظر گرفتن رابطه بیشتر و بهتر با مشتریان احتمالی و مخاطبین ویژگی های این محصول انتخاب کنین و اون رو هماهنگ با انگیزاننده هایی بذارین که بیشتر از هر چیز موجب تأثیرگذاری روی این گروه از مخاطبینه. انتخاب یه برند مطرح تر فقط به دلیل مخاطبین بیشتر به ندرت موجب تاثیر شده و فقط و فقط شانس دیده شدن محصول بوسیله مخاطبینی که از احتمال بیشتر واسه خریدن محصول بهره مند هستن رو کاهش می دهد.

اگه با برند جدید فلان فرد/برند رو عصبانی کرده یا از خود برنجانیم، چه می شه؟

خیلی هم خوبه. ایجاد تفاوت نیازمند اینه که در برابر یه جریان فکری موجود و باثبات و پرفروش در بازار و صنعت قرار بگیرین. همیشه چیزای جدید و به طور کل تغییر موجب ایجاد ناامنی و ناراحتی در عده ای می شه. در این مورد نباید نگرانی داشته باشین، اگه دلیلی که در پشت ارائه محصول شما به بازار هست، با تحقیق و بررسی کامل انتخاب شده باشه، پس از یه مدت بازار به اون روی خوش نشون داده و بقیه هم به پیروی از گروه های اول به سمت محصول جذب می شن.

محصول ما از فلان محصول موجود در بازاره و ما باید به همه دلیل این برتری رو بگیم.

نه احتیاجی به این کار نیس. شما باید به مخاطب خودتون بگید که به چه دلیل محصول شما نسبت به چیزی که الان ازش استفاده می کنن، فرق داره؛ چراکه وگرنه در بازار دیده نمی شید. بر ویژگی ها و کارکرد و کاربرد محصول تمرکز نکنین و تنها بالاترین و بهترین مزیت ارائه شده بوسیله محصول خودتون رو اطلاع رسانی کنین. فرق موجب شکستن و کنار زدن بی فرقی مصرف کننده می شه. فرق بیشتر در رسانه ها درخشش پیدا می کنه. فرق موجب می شه تا در مورد شما صحبت کنن.

اصول بازاریابی و فروش موفق

هزینه جذب یه مشتری جدید چقدره؟

آی بازاریابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *