نحوه بازاریابی برای یک محصول جدید و ناشناخته

Unknown product

بازاریابی واسه یه محصوص نامعلوم لازمه به کار گیری فوت وفن های خاصیه که در این مقاله می خوایم به بررسی اونا بپردازیم:

به گزارش آلامتو و به نقل از پارسیش؛ امروزه دنیا پر از فناوری های پیشرفته س و همه چیز براساس ی ایجاد و نوآوری بنا شده. از طرفی فروش یه محصول یا سرویس جدیدی که مخاطبانش اطلاعات کمی در مورد اون دارن (و یا شاید در مورد اون اصلا چیزی نمی دانند) می تونه کمی دلهره آور باشه. اگه نمی دونین کار خود رو در مورد ی بازاریابی اینجور کالاهایی از کجا شروع کنین، پس بهتره نکات زیر رو بخونین.

مخاطب خود رو آموزش بدید

اولین کاری که باید انجام بدین آموزش دادن مخاطب تونه. جامعه ی مخاطبان تون رو واسه بازاریابی مشخص کنین، وسایل آموزنده ای که همراه با تصاویر، ویدئوها و … می باشه رو انتخاب کنین و تلاش کنین با ساده ترین راه ممکن با مخاطب رابطه برقرار کنین. باید نشون بدید که محصول شما چه مشکلی رو حل می کنه و به چه دلیل مخاطب شما به اون نیاز داره.

از انجمن ها و پلت فرم های آنلاین استفاده کنین. این کار نه فقط محصول شما رو در جوامع جور واجور مجازی معرفی می کنه، بلکه علاقه ی افراد جور واجور رو به خود جلب می کنه و خیلی زود شما رو به عنوان پرچم دار موضوعی مطرح می کنه که هنوز محتوای دیجیتال نداره.

بستر مناسب رو جفت و جور کنین

بعضی وقت ها این فقط محصول شما نیس که احتیاج به توضیح و معرفی داره بلکه سیستمی که محصول شما براساس اون ساخته شده هم احتیاج به معرفی داره. مثلا شرکت من می خواد پلت فرمی واسه ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین راه اندازی کنه. قبل اینکه بخوام در مورد این پلت فرم بازاریابی کنم باید اول در مورد ارزهای دیجیتال و خصوصیاتش صحبت کنم. اون وقته که می توانم محصولم رو که نیازای مخاطب رو برطرف می کنه، بفروشم.

همونجوریکه در قسمت بالا گفتیم با وسایل آموزنده مثل بلاگ ها و ویدئوها و به اشتراک گذاشتن اون ها می تونید مردم رو با بخش ی جدیدی که برندتون در اون فعالیت داره، آشنا کنین.

تکرار، تکرار، تکرار

وقتی که محصول شما خیلی شناس نیس و یا خیلی راحت بوسیله عموم درک نمی شه باید کاری کنین که مخاطبان تون زیاد در مورد اون بشنون. در این صورت سطح آشنایی رو با این محصول بالا می برید و حس کنجکاوری مخاطبان رو برمی انگیزید. تعداد زیادی راه حل تبلیغاتی آنلاین و مقرون به صرفه واسه این کار هست. با این کار برند شما تو ذهن مشتریان تون ثبت می شه.

در فعالیت های آنلاین باید سریع و به موقع باشین و مطالب رو به طور منظم پُست کنین. در مجمع های محلی و رویدادهای کوچیک اسپانسر شید و تلاش کنین برندتون رو به مردم نشون بدید.

با نشاط باشین

همیشه طنز و لبخند می تونه فضای سرد و یخ رو بشکنه. این کار واسه موضوع ی ما از اهمیت بیشتری برخوردداره. ظهور شبکه های جور واجور اجتماعی به عنوان یکی از وسایل مهم بازاریابی روی محتوای مطالب هم تاثیر گذاشته، مطالبی که قراره باعث رونق تجارت شما شن.

خوشحال بودن همراه با یه شخصیت خوب دیگه نشونه ی غیرحرفه ای بودن نیس. فقط باید مراقب اون باشین تا از حد مناسبش بالاتر نره.

نقل قول ها و آمارها

می تونید با اعداد و آمارهای مستند و معتبر مخاطبان خود رو به رقابت بکشین. این آمار و ارقام می تونه اعتبار رو واسه محصول شما جفت و جور کنه.

یادتون باشه واسه تموم اطلاعاتی که مطرح می کنین منبع و تاریخ و … رو ذکر کنین. اگه از عکس ها و نمودارها و شکل های جور واجور استفاده می کنین مطمئن شید که محدودیت و قانونی رو نقض نمی کنین.

محتوای مناسب تولید کنین و اون ها رو به اشتراک بذارین

هیچ چیزی بدتر از این نیس که محتوای شما دارای ایراد و مشکل باشه و یا سایت شما بد طراحی شده باشه. واسه ایجاد وسایل دیداری وقت صرف کنین تا مخاطب رو واسه خوندن در مورد محصول تون تشویق کنین.

مصرف کنندگان توقع دارن شرکت هایی با تکنولوژی پیشرفته در شبکه های اجتماعی حضوری متفاوت و موثر و وسایل بازاریابی آنلاین مناسب داشته باشن. با داشتن پروفایل های مناسب در شبکه های اجتماعی، پست کردن مرتب و منظم مطالب، داشتن وب سایتی درجه یه می تونید به سرمایه گذاران و مصرف کنندگان نشون بدید در کار خود حرفه ای هستین و می دونین که قراره چیکار کنین.

حتی اگه محصول تون منحصر به فرد باشه، بازم افراد کمی هستن که از اون سردر بیارن. اون ها رو شناسایی کنین و با اون ها رابطه برقرار کنین. اون ها می تونن دریچه ی ارتباطی شما واسه ورود به دنیای رسانه های اجتماعی باشن.

از راه های آفلاین و آنلاین واسه رابطه با کسائی که محصول شما رو می فهمن، استفاده کنین. بفهمین که اون ها چیجوری این محصول رو پیدا کرده ان، به چه دلیل جذب اون شده ان و نگرانی و نگرانی اون ها در مورد این محصول چه می تونه باشه. این می تونه در درک مخاطبان هدف تون، ایجاد روش هدف دار بازاریابی تون و درست کردن جامعه ی طرفداران تون به شما کمک کنه.

برخوردی دوستانه باشین

در پیام های خود دوستانه برخورد کنین. با داشتن برخوردی مناسب مصرف کنندگان خود رو تشویق کنین که با شما در رابطه باشن.

شاید فکر کنین که پلت فرم های اجتماعی جایگرینی واسه تموم روش های ارتباطی سنتی شده ان، اما بعضی وقت ها شاید مشتری شما بخواد با شما تماس بگیرین. پس همیشه تلفن، فکس و ایمیل خود رو در سایت تون در دسترس بذارین.

در صورت ضرورت ایمیل شخصی و یا تلفن مستقیم کارمندان رو در اختیار مشتریان بذارین که خیلی راحت بتونن مستقیما با اون ها در تماس باشن.

ایده های جدید رو قبول کنین

روش های جور واجور بازاریابی آنلاین و آفلاین رو امتحان کنین و تلاش کنین روش هدف دار خود رو بسازین. موشکافی از راه های لازم واسه رسیدن به بهترین نتیجه س که بیشتر از راه پلت فرم های آنلاین به دست میاد.

هر نوع اطلاعاتی که واسه شما مهمه و موجب بالا بردن انگیزه ی شما می شه، موشکافی کنین و روش هدف دار خود رو براساس اون بنا کنین. با هر تغییر که ایجاد می کنین تموم روش ها و وسیله ها و یافته های مربوط به اون رو هم ثبت کنین. شاید از موارد مشترکی که موجب موفقیت تون می شه، تعجب کنین.

علاقه ی خود رو نشون بدید

یه محصول جدید واسه شما دوست داشتنی و هیجان انگیزه. شما می تونید با به اشتراک گذاشتن این حس مخاطبان خود رو هم هیجان زده کنین. این حس رو نشون بدید، بقیه هم عاشق اون می شن.

موفق باشین!

اصول بازاریابی و فروش موفق

هزینه جذب یه مشتری جدید چقدره؟

بازاریابی پارسیش