در پشت پرده فروشگاه استیم چه می‌گذرد؟

از وقتی که حضور روی استیم آرزوی تموم بازی سازان کامپیوتر بود مدت زمان زیادی نگذشته. در اون زمان اگه می تونستید پس از تماس با استیم توجه اونا رو جلب کنین و درآخر حکم فروش بازیتان در این فروشگاه صادر می شد، بلیط طلایی رو صاحب شده بودین و موفقیت در دستان شما بود.

دیگه خبری از اون روزا نیس. با وجود اینکه امروزه فروش بازی روی فروشگاه استیم ساده تر از همیشه س تنها بعضی بازیای محدود هستن تا در الگوریتمای خاص والو واسه تبلیغات قرار می گیرن و از طرف این شرکت پشتیبانی می شن. بقیه ناشرها بردوش خود رها می شن و والو هیچ پشتیبانی یا تبلیغاتی درخصوص اجناس اونا نمی کنه.

این اختلاف رفتار در برخورد استیم با ناشران و بازیای جور واجور موجب شده تا موجی از ناراحتی در میان اونا شکل بگیره. تیم کولویل (Tim Colwill) نویسنده سایت پالیگان (Polygon) پس از مصاحبه با بیست ناشر جور واجور به اطلاعات باورنکردنی و عجیبی درخصوص سیاستهای استیم رسیده که در ادامه به بررسی اونا می پردازیم.


قصه از کجا شروع شد؟

پس از نوشتن یه مقاله درخصوص برخورد والو و بررسی کارکرد گذشته این شرکت، ناشران و بازی سازان کوچیک و بزرگ بسیار زیادی با من تماس گرفتن و درخصوص مشکلات و رفتار ناعادلانه والو لب به سخن باز کردن.

مسئله ای که این وسط برام باحال بود ترس و ترس تموم این ادما از رو شدن نامشون در فضای رسانه بود طوریکه حتی بعضی از اونا از یه تماس ساده هم دوری می کردن. البته دلیل این رفتار مشخصه، ترس از دست دادن شغل و درآمدی که هرچند ناچیز و نادعادلانه به دست میاد کافیه تا با این افراد همدردی کنم.

تقریبا این فضای بسته و تاریک رو میشه مشابه وضعیت طراحان و فعالان بخش کامیونیتی استیم دونست. جایی که کوچیک ترین اعتراض یا انتقاد ممکنه نتیجه ای سخت گیرانه داشته باشه و موجب شه درآمد این ادما از همین بخش کوچیک هم قطع شه.

مطالبی که از این به بعد مطرح می شن جمع بندی تموم مسائلیه که از راه صحبت با این ناشران و بازی سازان به دست آوردم.

یکی از بزرگ ترین مشکلات استیم بخش نقدهای کاربرانه

اولین چیزی که توجه کاربران رو پس از ورود به صفحه یه بازی جلب می کنه، میانگین نقد کاربران واسه اون هستش

تقریبا پنج سال از وقتی که استیم سیستم نقدهای کاربران رو معرفی کرد می گذره. از اون زمان تا الان میشه میلیونا نقد و بررسی متفاوت از کاربران رو واسه بازیای جور واجور دید. خیلی بی راه نیس که این سیستم رو عامل پیدایش نسل جدیدی از ژورنالیستا نام برد.

این سیستم به کاربران استیم اجازه میده تا خیلی راحت و با آزادی بیان بالا نظرات و پیشنهادات خود رو درخصوص بازیای جور واجور بگن. درواقع میشه از این سیستم به عنوان سیاست موفق والو در بهره ورداری بهینه از کاربران و افزایش مشارکت اونا در اکوسیستم استیم یاد کرد. تاریخ ثابت می کنه که والو هیچوقت واسه فعالیتی که می تونه مجانی انجام شه، هزینه نمی کنه!

همونطور که ممکنه نظرات و نقدهای کاربران موجب بهبود شرایط یه بازی از نظر فروش یا پیشرفت سطح کیفی شه، همزمان می تونه آسیبای شدیدی هم به اون وارد کنه. به همین خاطره که طی پنج سال گذشته خیلی از ناشران و بازی سازان از این سیستم به عنوان یه کابوس تموم نشدنی یاد می کنن.

«روشی که استیم واسه کنترل کردن بخش نظرات استفاده می کنه بسیار بی رحمانه س. در خیلی از موارد این سیستم حکم خنجری رو پیدا می کنه که ناباورانه در پیکر یه بازی فرو میره». این حرف رو یکی از ناشرانی که بیشتر از پانصد نقد واسه محصولش نوشته شده گفت و اضافه کرد: «من واقعا نمی خوام در این مورد صحبت کنم. چون که خیلی از گیمرها نمی دونن تاچه حد قوی تر از چیزی هستن که تصور می کنن.»

بخش بزرگی از پروفایل بازیا به قسمت نقد کاربران اختصاص پیدا کرده و درواقع یکی از اولین قسمت هاییه که هر کاربر پس از ورود به صفحه بازی مورد نظر خود به سراغش میره. در این قسمت برآوردی از کلیه نقدهای منتشر شده به رنگ سبز واسه داشتن بیشتر از ۷۰ درصد نقدهای مثبت و رنگ قهوه ای واسه رسیدن به ۵۰ درصد نشون داده می شه.

تعداد نقدهای لازم واسه رسیدن از یه وضعیت مناسب و قابل قبول واسه بازی سازان ناشران کوچیک اونقدر کم و غیرقابل پیش بینیه که حتی ممکنه با منتشر شدن ۵ نقد از طرف کاربران یهو وضعیت یه بازی از خوب به متوسط عوض شه.

بخش نظرات استیم خیلی راحت میتونه تبدیل به یه کابوس واسه ناشران بازی شه

همین تغییر وضعیت ساده موجب افت شدید فروش یه بازی شده و آسیب جبران ناپذیری به تیم سازنده و ناشران اون وارد می کنه. اگه این نقدها تنها حکم نظرات شخصی کاربران رو داشتن و شامل انتقادات و پیشنهادات اونا واسه بهتر شدن وضعیت بازی شدن، وضعیت متفاوت تر بود. اما الان استفاده ای که از اون می شه بیشتر خراب کننده س تا سازنده.

یکی دیگه از مشکلات مسائل متفرقه و مربوط به پشتیبانی بازیست که در قسمت نقدها و بررسیا منتشر می شن. درواقع بروز این مشکل بازم به زیرساختای اشتباه استیم در رابطه می شه. چون که وسیله و تواناییای موجود واسه پشتیبانی از کاربران بیشتر در این بخش هست تا فروم استیم.

یکی از ناشران در این مورد توضیح داد: «اگه یکی از کاربران مشکل خود رو در قسمت فروم مطرح کنه، هیچ ابزاری در اختیار ما نیس تا بتونیم جواب دقیقی به اون بدیم. هیچ دسترسی ای واسه شناخت کاربر و مشاهده پروفایل اون، بررسی مشخصات سخت افزاری اونا یا هرچیز دیگری وجود نداره. بخاطر این خیلی از اونا واسه بیان مشکلات خود به بخش نقدها مراجعه می کنن.

این مسئله درآخر ختم به منتشر کردن نقدهایی منفی می شه که محتوای اونا مسائلی مانند فراموش کردن رمز کاربری یا بروز بعضی مشکلات ساده س!. بدیش اینه همین نقدهای غیرضروری آسیب بزرگی به وجهه بازی وارد می کنن.»

پس از صحبت با چند ناشر جور واجور به این نتیجه رسیدم که هیچ وسیله و قابلیتی واسه پشتیبانی از کاربران در استیم وجود نداره. خیلی از ناشران کاربران رو به سایت یا راه های ارتباطی دیگری مانند دیسکورد دعوت می کنن تا بتونن راحت تر به مشکلات اونا رسیدگی کنن.

ناشر بازی Nepethe در گفتگویی گفت «واسه رسیدگی به گزارشات کاربران کانالی در فروم استیم ساختم. مشکل اصلی اینجاس که واسه هر پیام جدیدی که در این فروم گذاشته می شه هیچ نوتیفیکیشنی دریافت نمی کنم. بخاطر این مجبورم واسه رسیدگی به مشکلات کاربران روزانه چندین مرتبه فروم رو بررسی کنم.»

اونم اینکه در ادامه گفت «بیشتر مواقع مشکلات و باگای بازی رو از چت کاربران در دیسکورد میفهمم. وجود این مشکلات که از طرفی خیلی راحت قابل حل هستن فقط به این خاطره که استیم هیچ توجهی به خواسته ها و نیازای ناشران و نیازمندیهای ابتدایی اونا نمی کنه.»

بهتره نیم نگاهی هم به نیمه پر لیوان داشته باشیم

اما همه چیز درمورد سیستم نقد و بررسی کاربران در استیم ختم به اتفاقات بد و منفی نمی شه. بعضی از ناشران با به کار گیری همین نقدها و نظرات تلاش می کنن واسه بهتر شدن وضعیت بازی خود استفاده کنن.

پاول توربت از استودیو Black Lab Games که تازگیا عنوان موفق  Battlestar Galactica: Deadlock رو منتشر کرده در گفت گویی گفت «بیشتر نقدهایی که تا الان از کاربران گرفتیم معتبر و به دور از منفی بافی بودن. خیلی از اونا به نکات مثبت بازیامون اشاره می کنه که موجب می شه نقاط قوت کار خود رو بشناسیم.

بسیاری دیگه از این نقدها هم نکات منفی بازی رو برامون مشخص می کنن. قسمتا یا ساختارایی از بازی که کاربران اونا رو دوست نداشته و از ما میخوان تا اونا رو اصلاح کنیم. ما هم به نظرات کاربران توجه می کنیم و تلاش می کنیم درآپدیتا مشکلات موجود رو برطرف کنیم.»

مورگان جافیت هم که در کارنامه خود عرضه و پشتیبانی موفق از دو عنوان Hand of Fate و Hand of Fate 2 رو داره در دفاع از استیم میگه «دوست داشتم سیستم نقد و بررسی استیم به کاربران یه پیام کوتاه دهد که اگه محتوای نقد شما مربوط به مشکلات بازی می شه، اونو اول به تیم سازنده بازی بفرستین.

مشکل من با نظرات منفی نیس. مشکل من اینه که الان سیستم نقد و بررسی استیم به درستی جدیدترین نظرات فرستاده شده رو به ناشران یه بازی نشون نمی ده. این مسئله موجب می شه سرعت ما در برخورد با مشکلات بوجود اومده یا پشتیبانی از کاربران شدیدا کاهش پیدا کنه.

نظرات کاربران، چه مثبت و چه منفی، نشون دهنده احساسات اونا درخصوص هزینه ایه که واسه خرید محصول ما پرداخت کردن. ما این حق رو به اونا می دیم که درصورت وجود نکات منفی، اونو نقد کرده و نمره ای مساوی به بازی بدن.»

با بررسی هر دو جناح، یعنی ناشرانی که از استیم دفاع کردن و ناشرانی که مخالف پر طاقت و سمج اون بودن، به یه نتیجه واحد رسیدم. سیستم نقد و بررسی استیم با وجود اینکه تاثیر زیادی بر دیده شدن و فروش یه بازی میذاره اصلا پتانسیل و وسیله لازم رو نداره.

جالبه که با اینحال حجم از انتقادات، هنوزم استیم درخصوص این بخش کاری نکرده و دست کم امکانات رو واسه پشتیبانی از ناشران و بازی سازان جفت و جور نکرده.

سیاست استیم درخصوص بخش نظرات چی بوده؟

فروم استیم اونطور که انتظار میره در رسیدگی به مشکلات کاربران موثر نیس

استیم خیلی راحت خود رو کنار کشیده. چون که سیستم نقد و بررسی کاربران رو بی مشکل می بینه و رسیدگی به وضعیت اونو از جمله مسئولیتای بازی سازان می دونه.

با وجود اینکه این امکان واسه ناشران جفت و جور شده تا واسه پاک شدن نقدهای منفی تلاش کنن، اما این روند مانند یه معماست چون که هیچ روش مشخصی واسه اونا مشخص نشده تا چیجوری و طبق چه شرایطی یه نقد منفی حذف می شه.

یکی از ناشران درخصوص کارکرد استیم میگه: «والو هیچ مسئولیتی رو در مورد بخش نقدها و نظرات قبول نمی کنه. این شرکت حتی قبول نمی کنه خیلی از این نقدهای منفی ممکنه یه سوال ساده از تیم سازنده بازی باشه و پس از رسیدگی به اون میشه اونو حذف کرد.

والو به کاربران هم هیچ اطلاعی نمی ده که نظرات منفی اونا می تونه چه تاثیر داغون کننده ای بر فروش یه بازی بزاره تا از این نظر دست کم کاربران سوالا و مشکلات خود رو به شکل نظرات منفی منتشر نکنن. والو این جوری فکر می کنه که بازی سازان و ناشران ظرفیت تحمل نقدهای منفی رو ندارن و تموم این انتقادات فقط واسه شونِه خالی کردن از زیر بار مشکلات بازیشانه!

والو حتی درخصوص نظراتی که واسه دست انداختن یا اذیت کردن هم منتشر می شن هیچ عکس العملی نشون نمی هد. این در حالیه که ممکنه یه کاربر خرید بازی رو به بقیه پیشنهاد نکنه چون که قسمت چت اون اجازه تایپ حرفای ناشایست رو به کاربران نمی ده.»

جالبه که کاربران میتونن به یه نقد رای «بامزه» بودن بدن

این ناشر در ادامه گفت: «روند رسیدگی به اینجور نظراتی چیه؟ در قدم اول نظر کاربر رو انتخاب کرده و یه تیکت درخصوص اون به استیم می فرستیم. بجز مواردی نادر تموم تیکتامون با مخالف روبه رو می شن و درآخر نظر کاربر حذف نمی شه.

بعد به تیم پشتیبانی استیم ایمیل می زنیم تا درخصوص حذف نقدهای مورد نظرمون دست به کار شن. جواب اونا چیه؟ میگن این وظیفه شماس تا فضایی آزاد واسه بیان نظرات کاربران بسازین و از طرف نظرات منفی مشکلی واسه شما ایجاد نمیشه. باور کردنش سخته اما این واقعا جوابیست که تیم پشتیبانی استیم به یه ناشر میده.»

استیم درخصوص نظرات منفی به ناشران میگه که از اونا نترسن چون که مشکلی ایجاد نمیشه. مثلا هم به ده بازی پرفروش این فروشگاه اشاره می کنه که حتی اونا هم نظرات منفی دارن، اما به فروششان آسیب ای وارد نشده.

یکی از ناشران در این مورد میگه: «استیم طوری برخورد می کنه که انگار متوجه قضیه نمی شه یا خود رو به نفهمی زده. فرق یه بازی ساز با بودجه های میلیون دلاری واسه تبلیغات در سرتاسر شهر و حتی تلویزیون رو ندیده میگیره و از یه مثال نادرست واسه توجیه کردن ناشران استفاده می کنه.»

تخفیفای اجباری و قیمت گذاری براساس منطقه

نمونه ای از قیمت تبدیل شده به اندازه بعضی از نقاط جور واجور جهان

ناشران می دونن که کاربران از تموم نقاط دنیا می تونن بازیشان رو از استیم بخرن. سیاست استیم در فروش بازیا به ارز هر منطقه حکم می کنه تا قیمت گذاری استیم روی بازیا به اندازه عادی هر منطقه انجام شه.

اما نکته ای که هیچوقت ناشران متوجه نشده ان اینه که بر چه اساسی استیم بازیا رو در مناطق جور واجور جهان با قیمتای متفاوت و اکثرا با اعمال تخفیفایی بین ۳۰ تا ۶۰ درصد نسبت به هزینه دلاری اون قیمت گذاری می کنه. درواقع این مقدار تخفیف خیلی زیاده و اعمال اون روی بازیی که تازگیا عرضه شده، ضرر زیادی به سازندگان اون وارد می کنه.

اگه شما یه ناشر هستین، می تونین به با مراجعه به بخش Store Packages, Pricing & Release Dates و کلیک روی گزینه پوند/دلار هزینه تبدیل شده واسه هر منطقه رو ببینین. نکته اینجاس که این تبدیل نه براساس اندازه مصوب جهانی بلکه براساس اندازه تعیین شده به وسیله والو تعیین می شه.

والو تو یه تیکه از قوانین و مقررات خود اعلام کرده که این قیمت گذاری براساس تجربیات و سوابق حاصل از فروش بیشتر از ده ها هزار بازی در فروشگاه استیم تعیین می شه. از بین تموم ناشرانی که با اونا واسه نوشتن این مطلب صحبت کردم تنها یه نفر بود که از وجود اینجور پاراگرافی در قوانین استیم اطلاع داشت و تونست اونو به من نشون بده.

یه انتخاب انجام نشدنی

در اعماق قوانین و مقررات استیم میشه قسمتی مربوط به چگونگی قیمت گذاری پیدا کرد

مشکل اینجاس که از اول وجود اینجور سیستمی به ناشران اطلاع داده نمی شه و خیلی از اونا با چگونگی ساز و کار اون مشکل دارن. یکی از ناشرانی که تجربه کار با سیستم قیمت گذاری منطقه ای شرکتایی مثل اپل، نینتندو و گوگل رو داشت در مصاحبه گفت که اصلا تصور اینجور کاهش قیمتی رو نداشته.

البته والو ناشران رو مجبور به به کار گیری این سیستم نمی کنه. اما راهی که در مقابل اونا گذاشته محدود به قبول کردن این شرایطه. ناشران می تونن به والو اعتماد کرده و قیمتای اعلام شده در هر منطقه رو قبول کنن یا به شکل هفتگی اندازه تبدیل بیشتر از چهل ارز رو بررسی کرده و بعد به شکل دستی قیمت اونا رو تغییر بدن.

طبیعیست که انجام این کار وقت و انرژی بسیار زیادی می بره و شدنی نیس. مثلا شما می تونین هزینه خرید بازی خود رو ۱۴٫۹۹ دلار مشخص کنین و بعد براساس اندازه تبدیل دلار به روبل، اونو با قیمت ۹۴۵ روبل در روسیه به فروش بذارین.

از این مرحله به بعد تنها باید امیدوار باشین که اندازه تبدیل دلار به روبل ثابت بمونه و مجبور نشید همیشه قیمت بازی خود رو تغییر بدین. چون که استیم اصلا شما رو از این مسئله باخبر نمی کنه و همه چیز در دستان شماس.

مشکل دیگه اینجاس که نتیجه اعتماد به قیمت گذاری والو واسه تموم ناشران نتیجه برابری نداره و بعضی از اونا با ضررهای عجیبی روبه رو می شن.  مثلا یکی از این ناشران در این مورد گفت که بخاطر نبود اطلاع از تخفیفای اعمال شده بر بازیشان در منطقه آمریکای جنوبی بخشی از سود خود رو از دست دادن.

با وارد شدن به حساب کاربری یکی از ناشران استیم فهمیدم که تموم این ادعاها درست و بدون اغراقه. هزینه تعیین شده واسه خرید بعضی بازیای در مناطق جور واجور بشدت پایین تر از اندازه واقعی اونا درصورت تبدیل با اندازه جهانیه و این مسئله باور نکردنیه.

سهم ۳۰ درصدی استیم از فروش بازیا عادلانه س؟

گیب نیول، موسس شرکت والو و ایده حراجای جور واجور استیم که جیب کاربران رو حسابی خالی میکنه

شاید براتون باحال باشه که بدونین والو در ازای فروش یه بازی روی فروشگاه استیم، درآمدی ۳۰ درصدی از کل فروش بازی رو سهیم می شه. با یه سوال ساده درخصوص مساوی بودن این سهم از تموم ناشرانی که با اونا مصاحبه کردم تنها یه جواب شنیدم، خیر.

خیلی از این ناشران درمورد روزای خوشی صحبت کردن که استیم به افزایش درآمد اونا کمک و بعد سهمی هم از اونا دریافت می کرد. اما امروزه هیچ مسئولیتی قبول نمی کنه و بدون انجام کوچیک ترین کار، سهم برابری مانند گذشته دریافت می کنه.

یکی از ناشران در این مورد گفت: «وقتی شرکتای دیگه مانند BMT Micro کار مشابه استیم رو انجام می دادن و تنها ۴ الی ۵ درصد سود از فروش بازی دریافت می کردن. اما چی موجب می شد تا ناشران ۳۰ درصد سهم استیم رو قبول کنن و بازم به سراغ والو بیان؟ بازاریابی قوی و مخاطبین زیاد فروشگاه استیم که وقتی برگ برنده اونا حساب می شد و امروزه جوی مریض و فضایی ناسالم جانشین اون شده.»

وقتی درخصوص فرق سهم ۳۰ درصدی شرکتای دیگری مانند مایکروسافت یا سونی و استیم پرس و جو کردم، گفته شد که مایکروسافت و سونی واسه هر ناشر یه رابط مستقیم قرار میدن. هر ایده یا تصمیمی که ناشران داشته باشن خیلی راحت و از راه این رابط به دست این دو شرکت می رسه. وجود همین گوش شنوا که به مشکلات و حرفای ناشران گوش دهد دست کم انتظاریه که ناشران از یه فروشگاه اینترنتی دارن.

مشکل اینجاس که چه خوب و چه بد، والو موجب شده تا سهم ۳۰ درصدی عرضه کنندگان بازی تبدیل به یه استاندارد شه. مهم نیس ناشران کدوم فروشگاه رو واسه عرضه بازی خود انتخاب می کنن، چون که می دونن سهم ۳۰ درصدی فروشگاه رقمی ثابته و قابل تغییر نیس.

تنها نکته ای که فرقا رو میسازه، اندازه پشتیبانی و نوع پشتیبانی این فروشگاه ها از بازی سازان و ناشرانه. چیزی که امروزه تبدیل به پاشنه آشیل استیم شده.

استیم مانند دو روی جور واجور یه سکه س

وقتی که با ناشران بیشتری صحبت کردم، فهمیدم که خیلی از اونا به دو رو بودن استیم اشاره می کنن.

واسه ناشرانی که عناوین شناخته شده و محبوبی دارن، استیم یه منبع فروش خوب با سیاستایی شفاف و مرجعی مسئولیت پذیره. یه فروشگاه ایده آل که می تونه اونا رو در رسیدن به انتظاراتشان درخصوص فروش بازی نزدیک و نزدیک تر کنه.

در نقطه مقابل، دیگه ناشران با مشکلات زیادی واسه فروش بازی خود روبه رو هستن و حتی واسه کوچیک ترین وسیله و تواناییای پشتیبانی با مشکل روبه رو هستن. این دسته از ناشران اصلا از جایگاه خود در فروشگاه استیم اطلاعی ندارن و الگوریتمای والو رو واسه تبلیغات و قیمت گذاری درک نمی کنن.

این دسته از ناشران کوچیک باید روزا منتظر جواب استیم به مشکلات و درخواست هاشون باشن. درحالیکه دیگه ناشران قوی به سرعت کامل می بینن که مشکلاتشون حل شده و به درخواست هاشون رسیدگی می شه.

این اختلاف در چگونگی برخورد با ناشران جور واجور موجب می شه تا خیلی از ناشران کوچیک و نوپا از رفتار والو به عنوان یه بی احترامی بزرگ یاد کنن. این مسئله اصلا مربوط به بی ادبی کارکنان والو نمی شه، بلکه مستقیما از سیاستای ناجور این شرکت نشئت میگیره.

یکی از ناشران در این مورد میگه: «من تاحالا هیچ برخورد بیریخت یا زننده ای از کارکنان والو ندیده ام. درواقع احساس می کنم والو بسیار زیادتر از اندازه توان کارکنانش از اونا کار میکشه. اندازه مشغله اونا به حدیه که انگار هریک چهار هزار شغل متفاوت دارن و این مسئله واقعا شوکه کننده س.

سیاست والو بر این اساسه که اصلا علاقه ای به استخدام کارمندان بیشتر نداره. والو می خواد به جای استخدام کارمند و چرداخت حقوق به اونا، واسه هر فعالیت یه روند خودکار بسازه. همین مسئله موجب می شه تا رسیدگی به مشکلات به وجود اومده به وسیله یه سیستم فشار زیادی به کارکنان بخش پشتیبانی وارد کنه.»

حتی اگه ناشران ببازند، والو بازم برنده س!

 

استیم انگار طراحی شده تا در روند فروش یه بازی به طور کامل نامرئی باشه. درواقع استیم خود رو یه رابط میان ناشران و خریداران می دونه و هیچ مسئولیت اضافه ای گردن نمی گیره. این وسط پیکان تموم انتقادات کاربران درخصوص هرمسئله به سمت ناشران قرار میگیره این مسئله شدیدا غیرمنصفانه س.

اختلاف طبقاتی ایجاد شده میان ناشران بازیای بزرگ و شناخته شده با ناشران کوچیک و جداگونه موجب می شه تا دیگه از استیم نتونیم به عنوان حامی بازیای ایندی یا جداگونه یاد کنیم. همین مسئله موجب می شه تا آینده این فروشگاه اینترنتی کمی تیره و تار تصور شه.

حتی تیم سایت پولیگان هم پس از شنیدن تموم این مشکلات تلاش کرد تا با والو رابطه برقرارکند تا بلکه بتونه در بهبود شرایط ناشران گامی ورداشته باشه. اما بازم هیچ واکنشی از طرف والو دیده نشد تا مهر تایید پایانی به همه ادعاهای عنوان شده به وسیله ناشران کوبیده شه.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *