بایدها و نبایدهای تولید محتوا و کپی رایتینگ سئو

بایدها و نبایدهای تولید محتوا و کپی رایتینگ سئو

بازاریابی محتوا

بایدها و نبایدهای تولید محتوا و کپی رایتینگ سئو

۵ آبان ۱۳۹۵

تولید محتوا و کپی رایتینگ سئو می تونه فرآیندی بسیار خسته کننده باشه. اما واسه اینکه بتونین محتوایی خواندنی و سئو دوست تولید کنین، باید چه نکاتی رو رعایت کنین؟ و از انجام چه کارایی باید دوری کنین؟ در این مقاله بایدها و نبایدهای مهمی که باید به هنگام سئو کپی رایتینگ رعایت کنین رو براتون توضیح می کنیم.

بایدهای کپی رایتینگ سئو

از ابزارای تحلیل سئو و محتوا استفاده کنین

به کار گیری وسیله ها و پلاگینای جور واجور مانند گوگل بررسی یا افزونه Yoast می تونه به شما در روند تولید محتوا و سئو کمک کنه. مثلاً با به کار گیری پلاگین Yoast می تونین میران خوانش محتوا و چند تا نکته مهم سئو اونو به دقت بررسی کنین. با به کار گیری ابزارهایی این چنینی قدر هستین محتوایی فوق العاده منتشر می کنین.

از مترادفا استفاده کنین

در محتوای خود از تکرار زیادتر از اندازه کلمات کلیدی دوری کنین. استفاده زیادتر از اندازه یه عبارت نه فقط متن شما رو مسخره و غیر قابل خوندن می کنه، بلکه ممکنه دچار جریمه گوگل یا همون گوگل پنالتی شید. واسه اینکه از بروز اینجور مشکلاتی جلوگیری کنین، باید مطمئن شید از هم معنی کلید واژه ها و عبارات کلیدی استفاده می کنین.

از زبون مخاطبان خود استفاده کنین

باید مطمئن شید که متن شما به گوش مخاطباتون، آشنا و منطبقه. مثلا اگه درباره اسباب بازی تولید محتوا می کنین و مخاطبان هدفِ شما کودکان هستن، متن شما باید در ابتدایی ترین سطح واسه کودکان قابل فهم باشه. اما اگه مخاطبان شما متخصص یا دکتر هستن، به کار گیری کلمات ثقیل، پیچیده و تخصصی مانعی نداره. هم اینکه، در انتخاب کلمات و لحن محتوای خود دقت کنین چون در هر صورت شما در حال گفتگوی مستقیم با مخاطباتون هستین. لحن محتوای شما باید به شکلی باشه که با مخاطباتون هماهنگ باشه، مطمئناً نمی تونین واسه افراد متخصص با لحنی کودکانه مطلب بنویسین!

کلمات کلیدی خود رو به صورت متعادل به کار بگیرین

کاربرد کلید واژه ها رو در متن متعادل کنین. بهتره تنها چند بار در متن خود به کلید واژه اصلی تون اشاره کنین. معمولاً چگالی کلمات کلیدی بهتره بین ۱ الی ۲% باشه. هم اینکه، باید مطمئن شید که کلید واژه تون در متن به طور متعادل تقسیم شدن. پس، تلاش نکنین در پاراگرافِ اول محتوای خود، ۱۰ بار از کلید واژه تون استفاده کنین و در طول متن تنها یه بار ازش استفاده کنین. اشتباهات عادی در انتخاب کلمات کلیدی رو میدونید؟ اگه جواب تون منفیه، پیشنهاد می کنیم به وبلاگ نوین مراجعه کنین.

از لینک بیلدینگ داخلی استفاده کنین

به موضوع لینک سازی داخلی در سایت به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین. اگه قبلا، مطلبی در مورد موضوع پُست خود منتشر کردین یا مقاله ای دارین که بخشی از اون با پُست قعلی تون مشابهه، تلاش کنین از مطلب وبلاگ جدید خود به اون مقاله لینک بدین. هم اینکه ممکنه که مقاله ای نوشته باشین که ترافیک زیادی رو جذب می کنه، در این شرایط بهتره لینکی از محتوای جدیدتون رو در اون پست قدیمی بذارین.

Call to Actionای خود رو روشن و شفاف کنین

مطمئن شید Call to Actionای سایت تون به صورت روشن و شفاف ایجاد شده. در این شرایط بازدیدکننده می تونه روی اون کلیک کنه و به موقعیت دلخواه شما انتقال یابد. دوست دارین بازدیدکننده بعد از خوندن مقاله چه کاری بکنه؟ می خواین از سایت شما خرید کنه؟ یا می خواین مقاله دیگری بخونه؟ با به کار گیری یه CTA خوب می تونین کاربران رو به صفحه مورد نظر خود هدایت کنین.

نبایدهای کپی رایتینگ سئو

موضوع خود رو به یه کلید واژه محدود نکنین

تحقیق درباره کلمات کلیدی باید بتونه شما رو به نوشتن محتوایی جذاب هدایت کنه. با اینحال، تلاش نکنین تنها درباره یه کلمه کلیدی مقاله بنویسین و واسه کلمات کلیدی جور واجور در یافته های جستجو رتبه به دست بیارین. موضوع و کلید واژه شما باید تقریباً مشابه باشن. بهینه سازی یه متن واسه یه کلید واژه خاص، کار خیلی سختی نیس. اگه احساس خوبی درباره استفاده زیاد از کلید واژه تون ندارین، شاید موضوع پست نوشته شده با کلمه کلیدی برابر نیس.

مقالات خسته کننده ننویسین

باید مطمئن شید که سبک نوشتاری تون واسه مخاطب جذابه. همه جملات رو با کلمات برابر شروع نکنین. کمی روی نوشتن خود تمرین کنین. بهتره از کلمات و عبارات جور واجور استفاده کنین. تلاش کنین از جملات کوتاه و بلند در نوشته خود بهره ببرین. از کلمات هم معنی استفاده کنین. اضافه کردن یه مثال یا جوک می تونه نوشته شما رو تا حد زیادی سرگرم کننده کنه.

تو یه خط از حروف زیاد استفاده نکنین

باید طول هر خط و تعداد حروف به کار رفته در اونو محدود کنین. بیشتر بازاریابان محتوا فکر می کنن که هر جمله یا خط از متن باید بین ۵۰ تا ۶۵ یا ۷۵ کاراکتر داشته باشه. این تعداد کاراکتر تقریباً ۱۰ الی ۱۵ کلمه می شه که از نظر ما یه جمله خوانا حساب می شه.

از Keyword Stuffing دوری کنین

به کار بردن زیادتر از اندازه کلمات کلیدی در محتوا، یکی از نبایدهای اصلی در مورد تولید محتوا و سئو کپی رایتینگه. اگه جملات شما به دلیل به کار بردن زیادتر از اندازه کلمات کلیدی، عجیب و غریب به نظر می رسن، این کار رو متوقف کنین. اگه احساس می کنین به کار گیری کلید واژه ها باعث شده، متن تون لحنی طبیعی نداشته باشه باید بدونین که زیادتر از اندازه اونو بهینه سازی کردین. این کار رو رها کنین. محتوای شما در درجه اول باید واسه مخاطبان نوشته شه و قابل خوندن باشه.

از تولید محتوای تکراری دوری کنین

هیچوقت یه محتوا رو دو بار در سایت تون منتشر نکنین. موتورهای جستجو از تولید محتوای تکراری بدشون میاد. این کار نه تنهای به رتبه بندی سایت تون کمک نمی کنه، بلکه می تونه باعث نزول اون شه. اگه در سایت خود از محتوای تکراری استفاده کنین، موتورهای جستجو سردرگم می شن و نخوان دونست که کدوم یکی ار مطالب رو باید در یافته های جستجو نشون بدن. این کار باعث می شه رتبه سایت افت کنه. با به کار گیری Canonical URL می تونین به موتورهای جستجو بگید که این صفحات در واقع یکی هستن. اگه بتونین از Canonical URL یا Redirect 301 استفاده کنین، رتبه سایت شما با افت مواجه نمیشه.

منبع: Yoast

موضوعات در رابطه بازاریابی محتواآموزش کپی رایتینگ

در بحث دور و بر این مقاله شرکت کنین! ارسال دیدگاه

نیاز به مشاوره بیشتر دارین؟ واسه صحبت با کارشناسان نوین تماس بگیرین.

۰۲۱-۶۳۴۰۴ ۵ دقیقه رایگان

رامین محمودی

رامین محمودی هستم، یه عدد علاقمند به محتوا (و هر اون چیزی که به اون رابطه داره!).
وقتی مدیر محتوا و سردبیر وبلاگ نوین بودم. حالا، من هم مانند شما از مطالعۀ مقالات اون حال می کنم.
پیشنهاد میکنیم این مقالات رو هم بخونین