آنالیز کلمات کلیدی

منظور از بررسی کلمات کلیدی اینه که بدونیم ارزش هر کلید واژه از نظر گوگل چیجوریه و کاربران بیشتر به چه موضوعاتی علاقه دارن در این صورت می تونین محتوای سایت خود رو بر مبنای این کلمات تنظیم کنین و در نتیجه این شانس رو به سایت خود بدین که در یافته های جست و جوی گوگل، بیشتر دیده شه.
به خاطر بررسی کلمات کلیدی باید چند مرحله رو طی کرد:
۱- اول در میان کلمات کلیدی گوگل متناسب با موضوع سایت خود جست و جو کنین تا فهمیده باشین که کاربران جور واجور واسه سرچ دور و بر این موضوع، بیشتر چه کلمات و عباراتی رو انتخاب می کنن.
۲- پیشنهاد می کنیم که حتما از گوگل آنالیتیک استفاده کنین. در این وسیله شما وقتی روی قسمت کلمات کلیدی کلیک می کنین، می تونین فهمیده باشی کاربران بیشتر از راه چه کلماتی وارد سایت شما شدن.
۳- گوگل ترندز رو یادتون نره. مهمترین توانایی این وسیله اینه که تعیین می کنه یه کلمه به چقدر جست و جو شده.

کلمات کلیدی پایه سئو و بهینه سازی موتورهای‬ جستجو هستن و وقتی که ما‬ میخوایم اقدامات سئو خود رو آزمایش‬ کنیم، تحلیل کلیدواژهای مختلفی‬ که افراد رو به سایت‬ ما می یارن جای خوبی واسه شروع کارمون هستن.‬ در گوگل آنالیتیکز ما میتونیم‬ به گزارش Organic Search Traffic‬ بریم واسه اینکار‬ از Traffic Sources ، Sources ،‬ Search رو انتخاب کرده و‬ روی Organic کلیک کنین،‬ این گزارش همه کلیدواژهایی که‬ ترافیک رو به صفحه ما از‬ موتورهای جستجو به صورت طبیعی میارن نشون‬ می ده و البته ما فقط به طور پیشفرض‫ ۱۰ تا رو می بینیم.‬ شما می تونین این عدد رو به ۵۰۰ تغییر بدین.‬ کار دیگه اینه که از‬ بعد Secondary استفاده‬ کنین تا بتونیم‬ موتور جستجویی که ترافیک رو ارسال کرده ببنییم.‬ Source رو از منو‬ انتخاب کنین و شما ستون دیگری از داده ها رو میبینین‬ که این اطلاعات رو نشون می ده‬. به صورت پیشفرض ما متریک مصرف‬ عمومی سایت رو میبینیم. اگه شما اهداف خود رو در‬ حساب گوگل آنالیتیکز واسه‬ بررسی یافته های کار و کاسبی تون‬‬‬‬ ‫بررسی نکردین، بهتر است‬ اول به ان بپردازید‬.

چیزی رو که نمیتونین آزمایش کنین‬ رو نمیتونین مدیریت کنین و این در تموم اقدامات بازاریابی‬ آنلاین صدق میکنه و فقط مختص سئو نیس. وقتی که اهداف خود رو تنظیم‬ کردین میتواید روی هدف تنظیمی خود کلیک کرده‬ تا کارکرد کلمه کلیدی خود در رابطه‬ به اهداف کاری تون ببینین.‬‬ البته، اگه شما بازاریابی تجاری رو در‬ گوگل آنالیتیکز تنظیم کنین نه فقط می تونین داده های هدف‫ خود رو بررسی کنین بلکه‬ می تونین داده های هر کلمه کلیدی رو هم تحلیل کنین.‬ یکی از چیزایی که باید در‬ مورد اواخر سال ۲۰۱۱ ذکر کنیم، اینه که گوگل‬ در چگونگی رسیدن کلید واژه ها از‬ جستجوهای طبیعی به وسیله Web Analytics‬ تغییری به وجود آورده‬. اگه کاربری موقع باز بودن‬ حساب گوگل خود‬ جستجویی بکنه،‬ داده های کلید واژه ها رو کدگزاری ‫میکنه که نمی تونه به وسیله‬ Analytics Tools خونده شه‬ و بدیش اینه این به اون معناست‬ که همه اون کلید واژه ها‬ در ردیفی داده هاییه که‬ not provided (غیر قابل دسترسی)‬ اسمشه.‬  میبینیم که بیشتر از‬ نصف ترافیک طبیعی یه سایت‬ از کاربرانی اومده که وارد‬ گوگل شدن و بدیش اینه این به ان معناست که‬ کلیدواژهایی که به کار میرن‬ واسه ما در گوگل آنالیتیکز‬ یا نرم افزارهای‬ تحلیل وب در دسترس نیستن‬.

کار دیگری که میتونیم انجام بدیم‬ اینه که به اون لینک غیر قابل دسترس رفته‬ و بعد اصلی خود رو به‬ Landing Page تغییر بدیم‬. این به ما مفهومی از چگونگی رتبه بندی صفحات می ده‬ و اگه ما این رو با داده ها ترکیب کنیم‬ که صفحات از اون رنکی دریافت‫ کنن، میتونیم کلیدواژهایی‬ که منتهی به جستجو می شن رو پیدا کنیم.‬ یادتون باشه که وقتی‬ گزاراشات کلمه کلیدی ای رو بررسی میکنین‬ شما تنها داده هایی رو واسه‫ آدمایی در سایت از یه‬ جستجو میبینین که رنکی دریافت میکنن‬ و بر یافته های جستجو شما کلیک می کنن.‬ یعنی Web Analytics‬ شاخص خوبی واسه‬ پیدا کردن فرصتهای از دست رفته نیس.‬ اگه شما رنکی واسه کلمه کلیدی ای‬ نگیرین، هیچکی بر نتیجه جستجو‬ شما کلیک نمی کنه و داده ای‬ واسه اون فرصتهای از دست رفته نشون داده نمیشه.

بررسی کلمات کلیدی به وسیله وبمستر تولز

همیشه داده های وسایل جستجوی کلمه کلیدی رو بررسی کنین‬ تا فرصتهای کلمه کلیدی ای رو تشخیص‬ داده و وقتی که ترافیک رو از اونا گرفتین‬ قادر به تحلیل اجرای آنهای ‫در وسایل Web Analytics میشین.‬ کاری که شما می تونین انجام بدین اینه که حساب‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ ‫گوگل وبمستر تولز رو با حساب‬ گوگل آنالیتیکز لینک کنین‬ به این صورت شما می تونین همه این داده ها‬ رو در Traffic Sources‬ در Search Engine Optimization‬ ببینین.‬ در گزارش Google Webmaster Tools’ Queries‬ شما می تونین داده های‬ نشون داده شده در یافته های موتورهای‬ جستجو، جایگاه میانگین شما در رتبه بندی و‬ کلیکا و آهنگ کلیکها رو ببینین.‬ به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که این اعداد دقیق نیستن،‬ پس گزارشهای گوگل وبمستر تولز‬ رو هر طور که می خواید تفسیر کنین.‬

به این صورت شما می تونین یه‬ معنی دقیق و مهم بر‬ پایه اعداد خام بدست بیارین.‬ یکی از موضوعاتی که باید بررسی‬ کنین کلیدواژهایی با نمایش ‫بالا و آهنگ کلیک کمه،‬ به این صورت با اینکه شما‬ در یافته های جستجو نشون داده میشین‬‬‬ ‫ولی کسی بر اون لینک کلیک نمی کنه‬. به این صورت میتونه مشکل شما عنوانتان باشه‬ یا مشکل در توضیح باشه و‬ شما باید این موضوع رو به طور کامل بررسی کنین‬. با این تعداد داده ها تحلیل‬ کلید واژه ها ممکنه براتون ترسناک باشه‬ ولی واسه هر کسی که می خواد‫ به اهداف سئو سایت برسه این‬ امر از اهمیت بالایی برخورداره‬ چون همه چیز با یه جستجو‬ شروع میشه و درک کردن‬‬‬ ‫رویدادهای بعد از کلیک بر جستجو‬ میتونه در رتبه بندی تاثیر زیادی داشته باشه‬ و باعث مسمرثمر شدن تلاشهای ما شه‬‬.
‫‬