تکنیک های فن بیان نه گفتن به بقیه قسمت دوم

فن بیان نه گفتن به بقیه

تکنیک های فن بیان نه گفتن به بقیه قسمت دوم

به تعویق بیندازید!

برخی از پیشنهادات گاهی آن قدر وسوسه انگیز و اغوا کننده هستند که رد کردن آن ها به منزله از دست دادن فرصت بزرگی خواهد بود. در این مواقع با به تعویق انداختن

پیشنهادات شاید بتوان مانع از دست رفتن فرصت های پیش رو شد.

مثلا اگر دوستان شما فردا و دقیقا زمانی که یک قرار کاری مهم دارید به شما پیشنهاد سفر درست و درمان می دهند آن را به تعویق بیندازید و بگویید: هفته آینده چه طور

است؟ اگر از شما کمک مالی می خواهند و فکر می کنید تا هفته بعد و بعد از واریز حقوق می توانید به او کمک کنید بگویید: ممکن است تا هفته بعد صبر کنید؟

مشاهده مقاله  ترفندهای سخنرانی از روی متن ، طوری که انگار از روی متن نمی خوانید!
فن بیان نه گفتن به بقیه

فن بیان نه گفتن به بقیه

به تعویق انداختن امور در واقع ایجاد فضا و فرصتی است برای خودمان تا بهتر روی تصمیماتی که درباره آن ها مردد هستیم فکر کنیم.

فن بیان نه گفتن به بقیه

کمک گرفتن از منشی یا دستیار

برای قرارهای کاری یا درخواست هایی که معمولا مالی هستند چه طور است وظیفه خطر نه گفتن به بقیه را به منشی یا دستیارتان بسپارید؟ اگر فشار کاری شما برای

پاسخ گویی به درخواست های مختلف بالا است می توانید مسئولیت نه گفتن به بقیه را به فرد دیگری محول نمایید!

از همین راه هم می توان درخواست هایی که از طریق ایمیل ارسال می شوند را پاسخ داد. در ایمیل خود پاسخ ثابتی را درج کنید تا به صورت خودکار در جواب هر ایمیلی

که ارسال می شود فرستاده شود.

با حالت مثبت جواب منفی بدهید!

گاهی درخواست هایی از روی علاقه و لطف دیگران مطرح می شود که شرایط ایجاب می کند آن ها را رد کرده و پاسخ منفی بدهیم. در چنین شرایطی برای این که باعث

ناراحتی بقیه نشویم باید شرایط را به نفع خودمان عوض کنیم و با برقراری جو مثبت پاسخ منفی بدهیم.


لطفا فیلم موفقیت آدمهای بزرگ برگرفته از تفکرات آنهاست در آپارات https://www.aparat.com/v/PdEprمشاهده فرمایید.


 

مثلا اگر به یک مهمانی دعوت می شوید و در عین حال با اصرار اطرافیان رو به رو می شوید می توانید بعد از تمجید و تشکر بابت این دعوت از مشکلاتی بگویید که مانع آمدن شما شده اند.

حالت بعدی زمانی است که در محل کار قادر نیستید با درخواست افزایش حقوق کارمندان موافقت کنید. در این حالت باید به کارمندتان گوشزد کنید که افزایش حقوق او

باعث مشکلاتی در پرداخت حقوق دیگران می شود و برای برقراری تعادل ب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *